Közeleg az év legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója

Az április 21-25. között megrendezendő Hungarian Wine Summit egyedülálló lehetőséget kínál a magyar borászok számára, hogy hazai környezetben építhessék tovább nemzetközi kapcsolataikat, s megragadják az Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában rejlő exportlehetőségeket. Az ötnapos rendezvény a nemzetközi üzleti, kereskedelmi lehetőségek bővítésével kívánja újrapozícionálni Magyarország és a magyar borászok helyzetét világszinten is. Az esemény olyan átfogó bormarketing lehetőséget biztosít, melynek révén a stratégiailag kiemelt fajták mellett a világviszonylatban kevésbé ismert magyar tételek is rivaldafénybe kerülhetnek.  

A Hungarian Wine Summit, a Magyar Bormarketing Ügynökség gondozásában, a Nemzeti Bormarketing Stratégia mentén, megújult formában kínál lehetőséget a nemzetközi célpiacokról érkező kereskedőknek, importőröknek, szakíróknak és Master of Wine-oknak több száz hazai tétel megismerésére.

Hungarian Wine Summit
Hungarian Wine Summit


Április 22-én, a Millenáris Parkban megrendezendő konferencianapon a meghívottak a hazai borászszakma kiemelkedő alakjai és nemzetközi szakértők tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a magyar borvilág sokszínűségével, a legfontosabb fajtákkal, stílusokkal és borvidékekkel. Az érdeklődők a díjnyertes tételek, a tokaji nedűk, a vulkanikus borok, a könnyű vörösek, az őshonos szőlőfajták, a fenntartható borkészítés, a fiatal borászok újhullámos megoldásai, illetve a pezsgők és habzóborok világában masterclassok keretében merülhetnek el, míg délután a kóstolás veszi át a főszerepet.

A különleges „tasting zone” és „B2B matchmaking aréna” kiemelt lehetőséget biztosít a gasztropiaci szakemberek számára, hiszen 150 magyar borászat közel 500 tételét kóstolhatják meg, majd 15 perces blokkokban ismerkedhetnek meg a nedűk készítőivel is, ezzel segítve a borászok és az importőrök egymásra találását.



A konferencia harmadnapjától terepszemle veszi kezdetét, és a szakmai meghívottak három napon át, a masterclassok tematikáját követve fedezhetik fel hazánk borvidékeit. A tanulmányutak az egri, tokaji, balatoni, szekszárdi és etyeki borvidékekre is elkalauzolják az érdeklődőket, testközelbe hozva a konferencián elhangzottakat, lehetőséget biztosítva a borászok számára pincészeteik személyesebb bemutatására is.

A hagyományteremtő rendezvény célja, hogy növelje Magyarország borainak versenyképességét meglévő és jövőbeni exportpiacainkon, ezáltal azok ismét méltó helyet foglaljanak el a nemzetközi bortérképen. Hosszútávon egy olyan nemzetközileg elismert rendezvénysorozatot kíván az idei alkalommal elindítani a Magyar Bormarketing Ügynökség, mely a borexport ösztönzése mellett segíti az országimázs építését is, és a Közép-Kelet Európai régió meghatározó borszakmai rendezvényévé válhat.


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.