Közeleg az év legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója

Az április 21-25. között megrendezendő Hungarian Wine Summit egyedülálló lehetőséget kínál a magyar borászok számára, hogy hazai környezetben építhessék tovább nemzetközi kapcsolataikat, s megragadják az Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában rejlő exportlehetőségeket. Az ötnapos rendezvény a nemzetközi üzleti, kereskedelmi lehetőségek bővítésével kívánja újrapozícionálni Magyarország és a magyar borászok helyzetét világszinten is. Az esemény olyan átfogó bormarketing lehetőséget biztosít, melynek révén a stratégiailag kiemelt fajták mellett a világviszonylatban kevésbé ismert magyar tételek is rivaldafénybe kerülhetnek.  

A Hungarian Wine Summit, a Magyar Bormarketing Ügynökség gondozásában, a Nemzeti Bormarketing Stratégia mentén, megújult formában kínál lehetőséget a nemzetközi célpiacokról érkező kereskedőknek, importőröknek, szakíróknak és Master of Wine-oknak több száz hazai tétel megismerésére.

Hungarian Wine Summit
Hungarian Wine Summit


Április 22-én, a Millenáris Parkban megrendezendő konferencianapon a meghívottak a hazai borászszakma kiemelkedő alakjai és nemzetközi szakértők tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a magyar borvilág sokszínűségével, a legfontosabb fajtákkal, stílusokkal és borvidékekkel. Az érdeklődők a díjnyertes tételek, a tokaji nedűk, a vulkanikus borok, a könnyű vörösek, az őshonos szőlőfajták, a fenntartható borkészítés, a fiatal borászok újhullámos megoldásai, illetve a pezsgők és habzóborok világában masterclassok keretében merülhetnek el, míg délután a kóstolás veszi át a főszerepet.

A különleges „tasting zone” és „B2B matchmaking aréna” kiemelt lehetőséget biztosít a gasztropiaci szakemberek számára, hiszen 150 magyar borászat közel 500 tételét kóstolhatják meg, majd 15 perces blokkokban ismerkedhetnek meg a nedűk készítőivel is, ezzel segítve a borászok és az importőrök egymásra találását.



A konferencia harmadnapjától terepszemle veszi kezdetét, és a szakmai meghívottak három napon át, a masterclassok tematikáját követve fedezhetik fel hazánk borvidékeit. A tanulmányutak az egri, tokaji, balatoni, szekszárdi és etyeki borvidékekre is elkalauzolják az érdeklődőket, testközelbe hozva a konferencián elhangzottakat, lehetőséget biztosítva a borászok számára pincészeteik személyesebb bemutatására is.

A hagyományteremtő rendezvény célja, hogy növelje Magyarország borainak versenyképességét meglévő és jövőbeni exportpiacainkon, ezáltal azok ismét méltó helyet foglaljanak el a nemzetközi bortérképen. Hosszútávon egy olyan nemzetközileg elismert rendezvénysorozatot kíván az idei alkalommal elindítani a Magyar Bormarketing Ügynökség, mely a borexport ösztönzése mellett segíti az országimázs építését is, és a Közép-Kelet Európai régió meghatározó borszakmai rendezvényévé válhat.


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.