Küzdelem a magyar sörfogyasztókért

Lassan, de biztosan darálja be a magyar piacot a Heineken Hungária Zrt. A két legerősebb márkája a Soproni és a Heineken egy ugrásra van attól, hogy megverje versenytársait, előbbi a Borsodi márkát, utóbbi az egyetlen magyar prémiumnak számító Drehert - írja a Napi.

A Gösser is egyre inkább magára talál, így a gyár márkáinak (prémium és felső közép) piaci részesedése volumenben számolva (Nielsen adatok) átlépte a 35 százalékot, szemben a két nagy versenytárs 30-30 százalékos részesedésével. Michiel Egeler, a Heineken vezérigazgatója elmondta: a cég sikerei elsősorban abból fakadnak, hogy lemondtak a kis hasznot hozó olcsóbb kategória „futtatásáról”, a marketing és fejlesztési forrásaikat a prémium szegmensben játszó termékekre összpontosították. Többek között ennek köszönhető, hogy a tavalyi 6 százalékos eladásvisszaesés mellett 20 százalékkal sikerült növelni a cég profitját. A 2008-as 47 milliárd forint forgalom után 2009-ben nagyjából egy százalékos visszaesés lényegében stagnált a bevétel. Egeler hozzátette, a teljes piacon 8 százalékkal csökkent a sörértékesítés, így a Heineken 6 százalékos eladás kiesése valójában mind értékben, mind volumenben 1 százalékos piacszerzést jelentett. Egeler kihangsúlyozta azt is, hogy a Heineken kifejezetten jól döntött, amikor hátra hagyva a volument generáló, ám alacsony profitot hozó szegmenst. A low price kategóriában ugyanis őrületes verseny bontakozott ki. (A piacon olyan termékek is megjelentek, amelyek árából arra következtetni, hogy a jövedéki adót sem fizették be utána.) Ugyanakkor nem vitatta, hogy a szuper olcsó termékek előre törése a prémium szegmenst is megviselte. Tavaly októberig viszonylag jól ment a sör a kiskereskedelemben, csak a HORECA (vendéglátó ipar) értékesítés mutatott jelentősebb csökkenést. Ősszel azonban megállt a bolti eladás is, így a gyártóknak meglehetősen „ideges” kereskedőkkel kellett szembe nézniük, amelynek az lett a vége, hogy az árrés terhére erőteljes akciókat kellett indítani, amely nyilvánvalóan a nagy gyártók erős márkáinál csapódott le. Kérdés, hogy a tavaly őszi folyamatok mennyire viselték meg a gyártók büdzséit. Egeler lapunknak nem tudott teljes piaci listaáras reklám-marketingköltéseket mondani, ám hozzátette, hogy a meglátása szerint a versenytársak visszavettek a marketing aktivitásból. Ezt jelzi, hogy míg korábban 12-15 márka kapott tévés-rádiós-óriásplakátos támogatást, addig most 6-7, ráadásul már kristályosodni látszik, ki lesz a mainstream. Így a Heineken és a Soproni mellett, a Dréher, a Borsodi, a Gösser, Beks, illetve Arany Ászok. Ami az idei évet illeti, a konszenzus 2-3 százalékos piaci visszaesésről szól, ám Egeler szerint az sem kizárt, hogy 5 százalékig is elmegy a forgalom csökkenés. Ezzel szemben a Heineken nem számol forgalom csökkenéssel, s a prémium szegmens erősítése jelentős forgalomerősödést hozhat a cégnek. Egeler 1-2 százalékos gyártói áremeléssel számol, ezzel év végére nagyjából 5 százalékos forgalomerősödés mutatkozhat. Hatalmas marketingbüdzsével indul az évnek a Soproni, amelyből első körben a kelet-magyarországi térségben indított reklámhadjáratot, amely országos méretűvé nő. A végén 2 millió korsó ingyen sört oszt szét a társaság, de csak csapolva. (Forrás: Napi Gazdaság)

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.