Nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik. Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.
A rendezvényen a következő grafikus - borászat/borász párosokat sorsolták össze a szervezők:
Bodolóczki Júlia - Domain Edegger/Martin Georg Edegger
Bognár Enikő - Vécsei Pincészet/Vécsei András
Ferenczi Barna - Balga Pincészet/Adamovich Károly
Hegedűs Márton - Dúzsi Pincészet/Ifj. Dúzsi Tamás és Bence
Kiss Zsombor - Anonym Pince/Szövényi Áron
Laki Eszter - Szőke Gergely (alkotói csoport) – Winelife/Orosz Csaba
Radimszky Anna - Ruppert Pincészet/Ruppert Ákos
Szász Veronika - Radics Pince/Radics Barna
Tiszka Annamária - Benedek Pince/Benedek Péter
Tóth Andrej - Somlói Vándor/Kiss Tamás
A rendezvényen bemutatásra került az Agrár Marketing Centrum legfrissebb bormarketing kutatásának eredménye Riegler Zsolt, a Soproni Borút Egyesület vezetője által. A márciusban zárult kutatás a www.bor.hu linkről tölthető le.
A 10 pályamű az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő Cégér kiállításon is bemutatásra kerül június 1. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. Május 31. és június 2. között az Akvárium területén megrendezi a Cégér Gasztro-Zsibongás elnevezésű gasztro fesztivált, ahol a pályázat borászai, éttermek és kávézók mutatkoznak be.
Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külfölön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült egy olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be kontinensszerte.”
Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”