Lezárult a CÉGÉR alkotói pályázat első fordulója

A második CÉGÉR - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázat borászokból, gasztronómusokból és grafikusokból álló szakmai zsűrije kiválasztotta azt a 10 grafikust, akik az első fordulóban beadott pályamunkájuk alapján továbbjutva elkészíthetik egy-egy hazai bor címketervét. A sajtónyilvános eseményen mutatkozott be a projekten résztvevő 10 borász is, akik szintén tehetségük alapján kerültek kiválasztásra. A 2012-es pályázat döntőseinek munkái borkóstolókkal egybekötött kiállításon bemutatkoztak Rómában, Berlinben és Párizsban, valamint túlmutatva a pályázat célkitűzésein egytől-egyig megbízást kaptak borász-párjuktól.

Nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik. Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.

A rendezvényen a következő grafikus - borászat/borász párosokat sorsolták össze a szervezők:

Bodolóczki Júlia - Domain Edegger/Martin Georg Edegger

Bognár Enikő - Vécsei Pincészet/Vécsei András

Ferenczi Barna - Balga Pincészet/Adamovich Károly
Hegedűs Márton - Dúzsi Pincészet/Ifj. Dúzsi Tamás és Bence

Kiss Zsombor - Anonym Pince/Szövényi Áron

Laki Eszter - Szőke Gergely (alkotói csoport) – Winelife/Orosz Csaba

Radimszky Anna - Ruppert Pincészet/Ruppert Ákos

Szász Veronika - Radics Pince/Radics Barna

Tiszka Annamária - Benedek Pince/Benedek Péter

Tóth Andrej - Somlói Vándor/Kiss Tamás

A rendezvényen bemutatásra került az Agrár Marketing Centrum legfrissebb bormarketing kutatásának eredménye Riegler Zsolt, a Soproni Borút Egyesület vezetője által. A márciusban zárult kutatás a www.bor.hu linkről tölthető le.

A 10 pályamű az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő Cégér kiállításon is bemutatásra kerül június 1. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. Május 31. és június 2. között az Akvárium területén megrendezi a Cégér Gasztro-Zsibongás elnevezésű gasztro fesztivált, ahol a pályázat borászai, éttermek és kávézók mutatkoznak be.

Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külfölön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült egy olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be kontinensszerte.”

Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.