Lezárult a CÉGÉR alkotói pályázat első fordulója

A második CÉGÉR - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázat borászokból, gasztronómusokból és grafikusokból álló szakmai zsűrije kiválasztotta azt a 10 grafikust, akik az első fordulóban beadott pályamunkájuk alapján továbbjutva elkészíthetik egy-egy hazai bor címketervét. A sajtónyilvános eseményen mutatkozott be a projekten résztvevő 10 borász is, akik szintén tehetségük alapján kerültek kiválasztásra. A 2012-es pályázat döntőseinek munkái borkóstolókkal egybekötött kiállításon bemutatkoztak Rómában, Berlinben és Párizsban, valamint túlmutatva a pályázat célkitűzésein egytől-egyig megbízást kaptak borász-párjuktól.

Nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik. Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.

A rendezvényen a következő grafikus - borászat/borász párosokat sorsolták össze a szervezők:

Bodolóczki Júlia - Domain Edegger/Martin Georg Edegger

Bognár Enikő - Vécsei Pincészet/Vécsei András

Ferenczi Barna - Balga Pincészet/Adamovich Károly
Hegedűs Márton - Dúzsi Pincészet/Ifj. Dúzsi Tamás és Bence

Kiss Zsombor - Anonym Pince/Szövényi Áron

Laki Eszter - Szőke Gergely (alkotói csoport) – Winelife/Orosz Csaba

Radimszky Anna - Ruppert Pincészet/Ruppert Ákos

Szász Veronika - Radics Pince/Radics Barna

Tiszka Annamária - Benedek Pince/Benedek Péter

Tóth Andrej - Somlói Vándor/Kiss Tamás

A rendezvényen bemutatásra került az Agrár Marketing Centrum legfrissebb bormarketing kutatásának eredménye Riegler Zsolt, a Soproni Borút Egyesület vezetője által. A márciusban zárult kutatás a www.bor.hu linkről tölthető le.

A 10 pályamű az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő Cégér kiállításon is bemutatásra kerül június 1. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. Május 31. és június 2. között az Akvárium területén megrendezi a Cégér Gasztro-Zsibongás elnevezésű gasztro fesztivált, ahol a pályázat borászai, éttermek és kávézók mutatkoznak be.

Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külfölön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült egy olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be kontinensszerte.”

Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”


Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton

Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton 

Ahol leülsz a barátokkal találkozni egy közös program előtt, aztán onnan nem indulsz tovább.
Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?