A Torkos Csütörtök a Magyar Turizmus Zrt. egyik legsikeresebb akciója, amelynek célja, hogy a lakosság és az ide látogató külföldiek a gasztronómián keresztül fedezzenek fel újabb magyarországi tájakat, ismerjék meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, italokat, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat. A Torkos Csütörtök akció 2016. februárjában ünnepli 11. születésnapját, ehhez kapcsolódóan indít logó-tervező pályázatot a Társaság.
Először 2006-ban szervezte meg az MT Zrt. a Torkos Csütörtök néven ismertté vált éttermi akciót. 2016-ban a „Gasztroélmények Éve" a Torkos Csütörtökkel veszi kezdetét, és újra „ernyő alá vonja" a hazai gasztroeseményeket a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásában. A csütörtöki kedvezményes éttermi fogyasztással induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel majd fel. Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre" a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.
A Magyar Turizmus Zrt. a Torkos Csütörtök koncepciójának korszerűsítésével párhuzamosan az arculat megújulásával is támogatni kívánja a kampányt. Ehhez kapcsolódóan az MT Zrt. logó-tervező pályázatán 2015. december 15-ig várja a lelkes jelentkezők alkotásait. A pályázat részletes leírása.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.
Forrás: Vendég&Hotel Online