Nyolcszázmillió forint van a Bormarketing Alapban, amelyből a magyar bor marketingjét lehetne finanszírozni, s amelynek felhasználási módjáról jelenleg nincs egyetértés a szakmán belül. A jogszabály alapján ebbe az alapba kell a termelőknek a Magyarországon forgalmazott minőségi, illetve védett védjegyű bor után literenként tíz forintot, a többi után literenként öt forintot befizetniük. Ezen a pénzen kaptak össze a magyar borászszervezetek, ugyanis tavaly év végén az alapítók úgy döntöttek, hogy felszámolják a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.-t, mert a társaság tízmillió forintot meghaladó adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem akartak finanszírozni. Az Agrármarketing Cetrum a feladatra kiírt közbeszerzési pályázatán ketten indultak, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a nyúli székhelyű, kiállításberendezéssel foglalkozó IDCM Kft. Végül az utóbbi nyerte a közbeszerzési eljárást, ám ez a megbízás csak fél évre szól. Kovács László, a Duna Borrégió titkára úgy véli, hogy a tervezett csúcsszerv feladatainak elvégzésére inkább alkalmas a hegyközségi szervezet, amelynek minden szőlő- és bortermelő tagja. – Javaslataink szerint a bort forgalomba hozók is tagjai lennének a szervezetnek – mondta a szakember, hozzátéve, hogy valódi szakmai hálózatról van szó, amelynek megvannak a helyi, térségi (régiós) és országos szervezetei. Nem túl nagy szervezeti átalakítással (a borkereskedők és -fogyasztók szervezeteinek bevonásával) alkalmassá tehető az ágazati csúcsszerv feladatainak ellátására, arra, hogy a mindenkori kormánynak az ágazat ügyeiben partnere legyen. Ehhez viszont át kell alakítani a jelenlegi képviseleti arányokat a Hegyközségek Nemzeti Tanácsában az egyes szereplőknek, a borvidékeknek, az ágazatban képviselt súlyának megfelelően.
Neves magyar borászok kiáltványban akarják elszámoltatni az eddigi bormarketingköltést, és nem értik, hogy miért kellett felszámolni az egy évig működő Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.-t. Követelik, hogy amíg nem tisztázódik a Nemzeti Bormarketing Program sorsa, ne írjanak ki új marketingprogramokat.
Nem könnyíti a tisztánlátást a felszámolás alatt álló Magyar Bormarketing Nonprofi t Kft. egykori munkatársainak levele, amelyet szerkesztőségünkhöz eljuttattak. Ebben olvasható egyebek mellett, hogy feladatukat azért nem tudták ellátni, mert az agrártárca nem biztosította a működéshez szükséges anyagi feltételeket. A tárcánál viszont ugyanezt pontosították: a kft. vezetésének nem tetszett, hogy a minisztérium közbeszerzési pályázatot akart kiírni a feladatra.
A HNT nem kíván részt venni egy új közösségi bormarketinges cég megalakításában –mondta Horváth Csaba főtitkár. Erről a szervezet elnöksége egyhangulag már döntött. A testület álláspontja szerint ha már az Agrármarketing Centrum közbeszerzési pályázatot írt ki a közösségi bormarketing idei lebonyolítására, és ennek nyertesét ki is hirdették, akkor a szervezkedés helyett inkább tegye le a programját, és arról vitatkozzon a szakma. Együttműködésre van szükség bormarketingben ahhoz, hogy az évi több mint hárommillió hektoliteres magyar borpiac fennmaradjon – mondta Tornai Tamás, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke. A szakmában azonban nincs egyetértés arról, ki kezelje a bormarketingkeretet – tette hozzá.
Összevesztek a borászok a marketingkasszán
Egymásnak ugrott a borászszakma a magyar borok népszerűsítésére elkülönített 800 millió forint miatt. A marketinggel eddig foglalkozó céget felszámolták, a feladatra pedig most többen is bejelentkeztek - írta a NOL.

Szlovák óvintézkedések a Magyarországon is előforduló járvány miatt
Szigorú intézkedéseket vezetettek be a száj- és körömfájás magyarországi megjelenése miatt, hogy megakadályozzák a fertőzés átterjedését az országba.

A Vár lábánál a múlt ikonikus fogásaival ünnepelnek
Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepli fennállásának 35. évfordulóját.
Megválasztották Siófokon a Város borát
Garamvári Szőlőbirtok és Androsics Szőlészet borai nyerték az idei Siófok Város Bora díjakat.

Itt az árrés-stop, ha ez nem lesz elég – jön az árstop
Március 17-től harminc alapvető élelmiszer esetében a kereskedők árrése nem haladhatja meg a 10 százalékot. A rendelkezés május 31-éig van érvényben.

Új nemzetközi borászati szervezet született
. A partnerek közti tapasztalatcserével és jó kapcsolat ápolásával egymást erősítve tudnak fejlődni a résztvevő borvidékek.

Új adó a franciáknál – kiakadtak a helyi pékek
A bagettek és a péksütemények csomagolópapírjára és kartondobozaira új adót vetett ki a hatóság.

GVH: Pontosan mit is jelent az önök értelmezésében az, hogy „teljes kiőrlésű”?
Versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál.

Füredi és budapesti kávéházakban versekkel is fizethet
Budapesten a felnőttek is szavalhatnak.

Már nálunk is nagyban serénykednek a kínai vendéglátóipari robotok
Olcsóbb, mint egy pincér.

Honnan érkezhetett Magyarországra a száj- és körömfájás járvány?
Ami nemcsak a hazai marhahús állományt, hanem a magyarországi sertéstartókat is súlyosan érintheti.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.