Összevesztek a borászok a marketingkasszán

Egymásnak ugrott a borászszakma a magyar borok népszerűsítésére elkülönített 800 millió forint miatt. A marketinggel eddig foglalkozó céget felszámolták, a feladatra pedig most többen is bejelentkeztek - írta a NOL.

Nyolcszázmillió forint van a Bormarketing Alapban, amelyből a magyar bor marketingjét lehetne finanszírozni, s amelynek felhasználási módjáról jelenleg nincs egyetértés a szakmán belül. A jogszabály alapján ebbe az alapba kell a termelőknek a Magyarországon forgalmazott minőségi, illetve védett védjegyű bor után literenként tíz forintot, a többi után literenként öt forintot befizetniük. Ezen a pénzen kaptak össze a magyar borászszervezetek, ugyanis tavaly év végén az alapítók úgy döntöttek, hogy felszámolják a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.-t, mert a társaság tízmillió forintot meghaladó adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem akartak finanszírozni. Az Agrármarketing Cetrum a feladatra kiírt közbeszerzési pályázatán ketten indultak, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a nyúli székhelyű, kiállításberendezéssel foglalkozó IDCM Kft. Végül az utóbbi nyerte a közbeszerzési eljárást, ám ez a megbízás csak fél évre szól. Kovács László, a Duna Borrégió titkára úgy véli, hogy a tervezett csúcsszerv feladatainak elvégzésére inkább alkalmas a hegyközségi szervezet, amelynek minden szőlő- és bortermelő tagja. – Javaslataink szerint a bort forgalomba hozók is tagjai lennének a szervezetnek – mondta a szakember, hozzátéve, hogy valódi szakmai hálózatról van szó, amelynek megvannak a helyi, térségi (régiós) és országos szervezetei. Nem túl nagy szervezeti átalakítással (a borkereskedők és -fogyasztók szervezeteinek bevonásával) alkalmassá tehető az ágazati csúcsszerv feladatainak ellátására, arra, hogy a mindenkori kormánynak az ágazat ügyeiben partnere legyen. Ehhez viszont át kell alakítani a jelenlegi képviseleti arányokat a Hegyközségek Nemzeti Tanácsában az egyes szereplőknek, a borvidékeknek, az ágazatban képviselt súlyának megfelelően. Neves magyar borászok kiáltványban akarják elszámoltatni az eddigi bormarketingköltést, és nem értik, hogy miért kellett felszámolni az egy évig működő Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.-t. Követelik, hogy amíg nem tisztázódik a Nemzeti Bormarketing Program sorsa, ne írjanak ki új marketingprogramokat. Nem könnyíti a tisztánlátást a felszámolás alatt álló Magyar Bormarketing Nonprofi t Kft. egykori munkatársainak levele, amelyet szerkesztőségünkhöz eljuttattak. Ebben olvasható egyebek mellett, hogy feladatukat azért nem tudták ellátni, mert az agrártárca nem biztosította a működéshez szükséges anyagi feltételeket. A tárcánál viszont ugyanezt pontosították: a kft. vezetésének nem tetszett, hogy a minisztérium közbeszerzési pályázatot akart kiírni a feladatra. A HNT nem kíván részt venni egy új közösségi bormarketinges cég megalakításában –mondta Horváth Csaba főtitkár. Erről a szervezet elnöksége egyhangulag már döntött. A testület álláspontja szerint ha már az Agrármarketing Centrum közbeszerzési pályázatot írt ki a közösségi bormarketing idei lebonyolítására, és ennek nyertesét ki is hirdették, akkor a szervezkedés helyett inkább tegye le a programját, és arról vitatkozzon a szakma. Együttműködésre van szükség bormarketingben ahhoz, hogy az évi több mint hárommillió hektoliteres magyar borpiac fennmaradjon – mondta Tornai Tamás, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke. A szakmában azonban nincs egyetértés arról, ki kezelje a bormarketingkeretet – tette hozzá.

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme 

Az Alelí egy mediterrán vidékeken őshonos dísznövény - ezt a nevet adta a spanyol éttermének három Michelin-csillagot szerzett sztárséf, Dani García, aki Budapesten nyitotta meg brandjének legújabb egységét.
Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején

Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején 

Komplex élmények és különleges koktélok is várnak a Hilton Budapest tetején található White Raven skybarban.
Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon

Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon 

Átadták a skybart a WING fejlesztésű ibis&TRIBE Budapest Stadium Hotelben, teljes szolgáltatáspalettájával várja látogatóit a Libertyben lévő szálloda-duo.
Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben

Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben 

Május 15-én a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) vezetősége és tagsága a Gundel étteremben tartotta éves közgyűlését.
Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO

Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO 

A hely koncepciója a négy alapelem, a tűz, a víz, a föld, és a levegő köré rendeződött, ahol a vendég minden érzékszervére egyszerre hatnak a multikulturális gasztronómiai élmények.
Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?

Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?  

Azokat, akik sütögetni szoktak leginkább az ételek ízvilága, a jó idő, a társaság és a tűz hangulata csábítja a grillezésre.
Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán

Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán 

Művészet, kultúra és kikapcsolódás városlakóknak.
Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál

Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál 

A rajongók állítólag rohamosan felvásárolják a még piacon lévő készleteket.
BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait

BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait 

A BUD Wine címért öt kategóriában mérettettek meg a borászatok.
Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka

Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka 

Orbán Viktor miniszterelnök Hszi Csin-pinget egy 1949-es évjáratú Tokaji Aszúval ajándékozta meg.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.