Pár nap múlva kezdődik a magyar borok első csúcstalálkozója

Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven. Az Agrárminisztérium (AM), a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös sajtótájékoztatóján ismertették az utóbbi évek szőlő- és bortermelését érintő támogatásokat is - tájékoztatta lapunkat az AMC.

A Hungarian Wine Summit egy beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez. A csaknem 100 nemzetközi borszakértő; véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt. A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapesten csatlakozhat 2022. március 22-24. között. A szakkiállításon kilencven hazai borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.



Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy szakpolitikai szempontból kiemelt feladat az ágazat minden lehető eszközzel történő fejlesztése, amelynek elsődleges célja a minőségi előrelépés. Az utóbbi évtizedben az agrártárca több mint 70 milliárd forinttal támogatta a szőlő szerkezetátalakítást, amelynek nyomán a szőlőterületek több mint fele megújult. Tarpataki Tamás hozzátette, a szőlőültetvények korszerűsítése mellett a borászati üzemek fejlesztése is kiemelt cél volt: az Európai Unió bor nemzeti támogatási programjából és a vidékfejlesztési támogatásokból az elmúlt hét évben több mint 30 milliárd forint támogatás jutott a magyar borászatok fejlesztésére. A fejlesztési támogatások mellett Magyarország kihasznál minden olyan marketing és promóciós támogatási formát is, amelyet a Közös Agrárpolitika lehetővé tesz. „Tisztán nemzeti forrásból és uniós források felhasználásával is támogatjuk a hazai borok Unión belüli és kívüli promócióját is".

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke kiemelte, a magyar borkultúra egyre inkább példát és erőt mutat az agrárium és a piac résztvevőinek egyaránt, amelynek bemutatására kiváló alkalom a március végén megrendezésre kerülő Hungarian Wine Summit is. Az elnök elmondta, Magyarország ugyan mennyiségileg nem tartozik a világ legnagyobb bortermelői közé, minőségileg azonban egyre magasabb szintet képvisel, amelyhez rendkívül jó alapot nyújt a hazai támogató gazdasági környezet.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet. Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Erre ad nagyszerű lehetőséget az a borszakmai rendezvény, amely az AMC az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósít meg március 22-24. között a Hungexpon. „Azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést".


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.