Pár nap múlva kezdődik a magyar borok első csúcstalálkozója

Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven. Az Agrárminisztérium (AM), a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös sajtótájékoztatóján ismertették az utóbbi évek szőlő- és bortermelését érintő támogatásokat is - tájékoztatta lapunkat az AMC.

A Hungarian Wine Summit egy beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez. A csaknem 100 nemzetközi borszakértő; véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt. A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapesten csatlakozhat 2022. március 22-24. között. A szakkiállításon kilencven hazai borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.



Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy szakpolitikai szempontból kiemelt feladat az ágazat minden lehető eszközzel történő fejlesztése, amelynek elsődleges célja a minőségi előrelépés. Az utóbbi évtizedben az agrártárca több mint 70 milliárd forinttal támogatta a szőlő szerkezetátalakítást, amelynek nyomán a szőlőterületek több mint fele megújult. Tarpataki Tamás hozzátette, a szőlőültetvények korszerűsítése mellett a borászati üzemek fejlesztése is kiemelt cél volt: az Európai Unió bor nemzeti támogatási programjából és a vidékfejlesztési támogatásokból az elmúlt hét évben több mint 30 milliárd forint támogatás jutott a magyar borászatok fejlesztésére. A fejlesztési támogatások mellett Magyarország kihasznál minden olyan marketing és promóciós támogatási formát is, amelyet a Közös Agrárpolitika lehetővé tesz. „Tisztán nemzeti forrásból és uniós források felhasználásával is támogatjuk a hazai borok Unión belüli és kívüli promócióját is".

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke kiemelte, a magyar borkultúra egyre inkább példát és erőt mutat az agrárium és a piac résztvevőinek egyaránt, amelynek bemutatására kiváló alkalom a március végén megrendezésre kerülő Hungarian Wine Summit is. Az elnök elmondta, Magyarország ugyan mennyiségileg nem tartozik a világ legnagyobb bortermelői közé, minőségileg azonban egyre magasabb szintet képvisel, amelyhez rendkívül jó alapot nyújt a hazai támogató gazdasági környezet.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet. Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Erre ad nagyszerű lehetőséget az a borszakmai rendezvény, amely az AMC az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósít meg március 22-24. között a Hungexpon. „Azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést".


Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t

Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t 

A technológia már a kezdetek kezdetén ellentmondásos volt, bár eleinte csak azért aggódott mindenki, hogy a mesterséges intelligencia elveszi majd az emberek munkáját.
Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék

Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék 

Jövő hétvégétől érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba a kizárólag magyar termelőktől és beszállítóktól származó görögdinnyék.
Kiderült, ki a legjobb fagylaltkészítő mester

Kiderült, ki a legjobb fagylaltkészítő mester 

Fazekas Ádám kétszázhuszonhét ponttal és három koronával ugrott a nemzetközi dobogó legfelső fokára.
Újabb világsztár reklámoz egy HELL-terméket

Újabb világsztár reklámoz egy HELL-terméket 

Először Bruce Willis, majd az olasz szívtipró, Michele Morrone után újabb világsztárt mondott igent a HELL felkérésére.
Cipőt a cipőboltból, BalatonBort a Balatontól!

Cipőt a cipőboltból, BalatonBort a Balatontól! 

Június 16-án a tihanyi Balaton Pikniken tartotta a Balatoni Kör a BalatonBor, Hegybor premier rendezvényét. Itt megtudhattuk idén melyik tó körüli pincészetek adják majd a legjobb fröccsbort?
Új visszaváltási megoldások a vendéglátás és a rendezvények számára

Új visszaváltási megoldások a vendéglátás és a rendezvények számára 

Fontos információk az új visszaváltási rendszerrel kapcsolatban.
Bezárt a Rutin Budaörsön

Bezárt a Rutin Budaörsön 

Pallag Dávid alapító-tulajdonos videóban mesélt a helyzetről.
Exkluzív csúcsgasztronómiai találkozó a Bükk lábánál

Exkluzív csúcsgasztronómiai találkozó a Bükk lábánál 

Borsod vármegyébe érkezik a legendás Thummerer Pincészet országjárása.
Csányi Sándor pincészete nem tud kikeveredni a veszteségből

Csányi Sándor pincészete nem tud kikeveredni a veszteségből 

Utoljára 2020-ban volt nyereséges a cég, bár akkor is mindössze 3,3 milliós profitot könyvelhetett el.
További magyar sikerek a rizlingek világbajnokságán

További magyar sikerek a rizlingek világbajnokságán 

A Gottwald családi pincészetének két olaszrizling bora is arany, illetve platina értékelést kapott a rangos Grow du Monde versenyen.