2019-ben jelentették be az IBM által kifejlesztett hangfelismerő szoftvert használó rendszer próbaverzióját a megrendelések feldolgozásához. A rendszer azonban megbízhatatlannak bizonyult: az eredmény sokszor bizarr és félreértelmezett rendelések voltak, olyanok mint a szalonnás fagylalt vagy a több száz dollár értékű csirke nuggets.
A McDonald's azt ígérte franchise-partnereinek, hogy július végéig eltávolítja a technológiát a több mint 100 tesztelő étteremben, és megszünteti az automata rendelésfelvevőt. Hozzátette azonban, hogy továbbra is bízik abban, hogy a technológia a jövőben is része lesz az éttermeinek, olvasható a BBC oldalán.
A technológia már a kezdetek kezdetén ellentmondásos volt, bár eleinte azért aggódott mindenki, hogy elveszi majd az emberek munkáját. Hamar nyilvánvalóvá vált azonban, hogy az éttermi dolgozók kiváltása nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt kezdetben gondolták – és a rendszer támogatói remélték.
A mesterséges intelligenciát használók szerencsétlen kalandjait az interneten dokumentálták. Az egyik videóban, amelyet 30.000-en néztek meg a TikTokon, látható, amint egy fiatal nő egyre dühösebb lesz miközben megpróbálja meggyőzni az MI-t arról, hogy csak karamellfagylaltot szeretne, anélkül a nagy mennyiségű vaj nélkül, amit az MI szeretett volna hozzáadni.
Egy 360.000 megtekintésű másik videóban az illető azt állítja, hogy a megrendelését összekeverték egy valaki másnak készített rendeléssel, aminek következtében kilenc teát adtak hozzá a számlájához.
Egy másik népszerű videóban az látható, hogy két ember azon nevet, hogy több száz dollár értékű nuggetset adtak a rendelésükhöz, a New York Post pedig arról számolt be, hogy egy másik személynek tévedésből bacon került a fagylaltjába.
A BBC szerint a tesztüzem befejezése azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének további tervek a mesterséges intelligencia bevetésével. Az IBM azt mondta, hogy a jövőben is együttműködik a McDonald's-al...