Ahogy a résztvevő éttermek látták

2012-ben, hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben. Vendég és vendéglátó egyaránt megszerette az akciót, a vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységét jónak, ösztönzőnek értékelték az éttermek. A résztvevők túlnyomó többsége jövőre sem akar kimaradni az akcióból, és sokan igénylik a hasonló, alaposan kidolgozott és sikeresen megvalósított kampányokat. Érdeklődés mutatkozott a vendégek részéről az akció új eleme, a „Torkos szállásajánlatok” iránt is. derül ki a felmérésből.

100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt

A válaszadó éttermek 28,2%-a Budapesten, 53,9%-a vidéki városokban, 17,9%-a pedig egyéb településen várta a vendégeket. Ezek az arányok megegyeznek a 2011-es eredményekkel. 2012-ben, akárcsak 2011-ben, az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A korábban is csatlakozó éttermek közül 2006-ban 25,3% volt már részese az akciónak, 2007-ben 36,3%, 2008-ban 57,8%, 2009-ben 72,5%, 2010-ben pedig 89,4%, 2011-ben pedig 92,2% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz, vagyis nő az ismételten csatlakozók tábora.

A promócióban „tapasztalattal rendelkező” éttermek fele számolt be arról, hogy a korábbi Torkos Csütörtök akciók hatására bővült a vendégkörük, vagyis az akció iránt érdeklődő vendégek máskor is felkeresték őket.

Átlagosan 153 torkoskodót fogadtak az éttermek

A Torkos Csütörtök ismertségét, a promóció eredményességét jelzi, hogy a vendégek többsége – 85,8%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Budapesten közel 100%-os volt az akció ismertsége a vendégek körében. Egy válaszadó étterem átlagosan 153 főt látott vendégül Torkos Csütörtök napján, de természetesen ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A résztvevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint, 2012. február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek több mint 80%-a előzetesen asztalt is foglalt.

Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek

Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalomi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. Minden 100 étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 40,2%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47,0%-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. Teltház miatt az éttermek 55,6%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Elégedett vendégekről számoltak be az éttermek

A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede számolt be, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtök akciót, és – bár ez egy adott naphoz kötődik – szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. (Néhány étterem ezt saját kérdőíves felméréssel vizsgálta.) Negatívumokról alig-alig szólnak az éttermek válaszai, mindössze a hosszabb várakozási időt említették páran. 2012-ben összesen 2900 vendég adott értékelést a Netpincér oldalain, ők 4,47-re értékelték elégedettségüket (2011-ben 4,26-os átlagosztályzatot kapott az akció).

A vendéglátóhelyek többsége a Magyar Turizmus Zrt.-től értesült az akcióról

A résztvevők 49,8%-a a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén, 9,2%-a pedig az MT Zrt. regionális marketingigazgatóságain keresztül értesült az akcióról. Az akciót hirdető honlapok közül a Magyar Turizmus Zrt. és a Netpincér által működtetett www.torkoscsutortok.hu / www.torkoscsütörtök.hu oldal bizonyult a legsikeresebbnek (44,4%), ezt a netpincer.hu követi 19,2%-kal. A szakmai sajtónak és a Metró Kereskedelmi Kft. tájékoztatásának is sokat köszönhet az akció. A torkoscsutortok.hu / torkoscsütörtök.hu honlapot az összes válaszadó kilenctizede megfelelőnek találta.

Az éttermek fele saját csatornáin is hirdette az akciót

A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. megfelelőnek ítélt promóciója (89,7%) mellett, akárcsak 2011-ben, a válaszadó éttermek több mint fele (54,7%) önállóan is hirdette. A vendéglátóhelyek leggyakrabban saját honlapot, helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), szórólapot, figyelemfelkeltő/megállító táblát, saját plakátot, direct mail akciót és online hirdetést használtak. Volt, aki egész éves gasztronómiai sorozatának keretébe illesztette az akciót, többen pedig a közösségi oldalakat emelték ki, illetve a törzsvendégek személyes értesítését. A közösségi oldalak és általában az online eszközök térnyerése egyértelműen megfigyelhető az elmúlt évek során.

Az éttermek a vendégkör bővülésében bíznak

Az akciót közvetlenül követő napok forgalomnövekedésében a válaszadók 32,7%-a bízik, a hosszú távú hatásban, vagyis a vendégkör bővülésében 67,7%-uk. Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 92 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. Az éttermek többsége nyereséggel zárta a napot, és azok számára is, akik ezen a napon kisebb nyereséget realizáltak, továbbra is kompenzációt jelent az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken.

Számos újdonság várta a torkoskodókat

Mint arról korábban beszámoltunk számos újdonság segítette a 2012. évi Torkos Csütörtök akció sikerét. Az MT Zrt. és a NetPincér együttműködésének köszönhetően az akció hivatalos oldala a www.torkoscsutortok.hu vagy www.torkoscsütörtök.hu portál volt, ahol rögtön asztalfoglalásra is lehetőségük nyílt az érdeklődőknek. 

2012-ben már a kereskedelmi szálláshelyek is bekapcsolódhattak az akcióba, ún. „Torkos Csomagok” kialakításával: a Torkos Csütörtökön kapott éttermi számla vagy az éttermekbe eljuttatott szórólapok felmutatásával a torkos vendégek a csatlakozott szálláshelyeken minimum 20%-os kedvezményt kapnak vagy ajándék szolgáltatásokban részesülnek, jellemzően április végéig.

Az akcióban részt vevő éttermek vendégforgalmának és bevételeinek alakulása


Brad Pitt és Sting kedvenc borai Miskolcon

Brad Pitt és Sting kedvenc borai Miskolcon 

Idén tovább bővül az Avasi Borangolás programkínálata.
Michelin-csillagos gasztroprogram a debreceni Nagyerdőben

Michelin-csillagos gasztroprogram a debreceni Nagyerdőben 

Ízkánaán, Palya Bea és júniusi erdőillat Debrecenben.
Megvannak a pizzafesztivál győztesei

Megvannak a pizzafesztivál győztesei 

A pizzafesztiválon Magyarország legjobb pizzériái és pizzakészítő mesterei versenyeztek egymással.
Megnyílt a Dobay Cukrászda és Pékség a BudaParton

Megnyílt a Dobay Cukrászda és Pékség a BudaParton 

Harmadik cukrászdáját nyitotta a gasztronómia területén két évtizedes tapasztalattal rendelkező VakVarjú Csoport Budapest egyik legmenőbb, legdinamikusabban fejlődő részén, a festői és egyben lazulós hangulatú BudaParton.
Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?

Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?  

 A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan átalakul a borravaló intézménye is.
Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról

Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról 

A Danone Magyarország 2024-ben részt vett az öt kelet-közép-európai országban végzett régiós kutatásban, amely a fogyasztók étkezési szokásait mérte fel.
Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja

Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja 

A rekordot idáig Olaszország tartotta egy több, mint 132 méteres bagettel.  
Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon

Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon 

A „sétáló országkóstoló” ezúttal is nagyot merít a hazai kulináris kínálatból.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia

Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia 

A METRO Nagykereskedelem és a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte idén a megtisztelő címet.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.