Ahogy a résztvevő éttermek látták

2012-ben, hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben. Vendég és vendéglátó egyaránt megszerette az akciót, a vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységét jónak, ösztönzőnek értékelték az éttermek. A résztvevők túlnyomó többsége jövőre sem akar kimaradni az akcióból, és sokan igénylik a hasonló, alaposan kidolgozott és sikeresen megvalósított kampányokat. Érdeklődés mutatkozott a vendégek részéről az akció új eleme, a „Torkos szállásajánlatok” iránt is. derül ki a felmérésből.

100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt

A válaszadó éttermek 28,2%-a Budapesten, 53,9%-a vidéki városokban, 17,9%-a pedig egyéb településen várta a vendégeket. Ezek az arányok megegyeznek a 2011-es eredményekkel. 2012-ben, akárcsak 2011-ben, az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A korábban is csatlakozó éttermek közül 2006-ban 25,3% volt már részese az akciónak, 2007-ben 36,3%, 2008-ban 57,8%, 2009-ben 72,5%, 2010-ben pedig 89,4%, 2011-ben pedig 92,2% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz, vagyis nő az ismételten csatlakozók tábora.

A promócióban „tapasztalattal rendelkező” éttermek fele számolt be arról, hogy a korábbi Torkos Csütörtök akciók hatására bővült a vendégkörük, vagyis az akció iránt érdeklődő vendégek máskor is felkeresték őket.

Átlagosan 153 torkoskodót fogadtak az éttermek

A Torkos Csütörtök ismertségét, a promóció eredményességét jelzi, hogy a vendégek többsége – 85,8%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Budapesten közel 100%-os volt az akció ismertsége a vendégek körében. Egy válaszadó étterem átlagosan 153 főt látott vendégül Torkos Csütörtök napján, de természetesen ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A résztvevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint, 2012. február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek több mint 80%-a előzetesen asztalt is foglalt.

Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek

Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalomi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. Minden 100 étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 40,2%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47,0%-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. Teltház miatt az éttermek 55,6%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Elégedett vendégekről számoltak be az éttermek

A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede számolt be, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtök akciót, és – bár ez egy adott naphoz kötődik – szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. (Néhány étterem ezt saját kérdőíves felméréssel vizsgálta.) Negatívumokról alig-alig szólnak az éttermek válaszai, mindössze a hosszabb várakozási időt említették páran. 2012-ben összesen 2900 vendég adott értékelést a Netpincér oldalain, ők 4,47-re értékelték elégedettségüket (2011-ben 4,26-os átlagosztályzatot kapott az akció).

A vendéglátóhelyek többsége a Magyar Turizmus Zrt.-től értesült az akcióról

A résztvevők 49,8%-a a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén, 9,2%-a pedig az MT Zrt. regionális marketingigazgatóságain keresztül értesült az akcióról. Az akciót hirdető honlapok közül a Magyar Turizmus Zrt. és a Netpincér által működtetett www.torkoscsutortok.hu / www.torkoscsütörtök.hu oldal bizonyult a legsikeresebbnek (44,4%), ezt a netpincer.hu követi 19,2%-kal. A szakmai sajtónak és a Metró Kereskedelmi Kft. tájékoztatásának is sokat köszönhet az akció. A torkoscsutortok.hu / torkoscsütörtök.hu honlapot az összes válaszadó kilenctizede megfelelőnek találta.

Az éttermek fele saját csatornáin is hirdette az akciót

A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. megfelelőnek ítélt promóciója (89,7%) mellett, akárcsak 2011-ben, a válaszadó éttermek több mint fele (54,7%) önállóan is hirdette. A vendéglátóhelyek leggyakrabban saját honlapot, helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), szórólapot, figyelemfelkeltő/megállító táblát, saját plakátot, direct mail akciót és online hirdetést használtak. Volt, aki egész éves gasztronómiai sorozatának keretébe illesztette az akciót, többen pedig a közösségi oldalakat emelték ki, illetve a törzsvendégek személyes értesítését. A közösségi oldalak és általában az online eszközök térnyerése egyértelműen megfigyelhető az elmúlt évek során.

Az éttermek a vendégkör bővülésében bíznak

Az akciót közvetlenül követő napok forgalomnövekedésében a válaszadók 32,7%-a bízik, a hosszú távú hatásban, vagyis a vendégkör bővülésében 67,7%-uk. Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 92 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. Az éttermek többsége nyereséggel zárta a napot, és azok számára is, akik ezen a napon kisebb nyereséget realizáltak, továbbra is kompenzációt jelent az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken.

Számos újdonság várta a torkoskodókat

Mint arról korábban beszámoltunk számos újdonság segítette a 2012. évi Torkos Csütörtök akció sikerét. Az MT Zrt. és a NetPincér együttműködésének köszönhetően az akció hivatalos oldala a www.torkoscsutortok.hu vagy www.torkoscsütörtök.hu portál volt, ahol rögtön asztalfoglalásra is lehetőségük nyílt az érdeklődőknek. 

2012-ben már a kereskedelmi szálláshelyek is bekapcsolódhattak az akcióba, ún. „Torkos Csomagok” kialakításával: a Torkos Csütörtökön kapott éttermi számla vagy az éttermekbe eljuttatott szórólapok felmutatásával a torkos vendégek a csatlakozott szálláshelyeken minimum 20%-os kedvezményt kapnak vagy ajándék szolgáltatásokban részesülnek, jellemzően április végéig.

Az akcióban részt vevő éttermek vendégforgalmának és bevételeinek alakulása


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.