Heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A bor szeretete a 20 - 60 év közötti korosztályban lényegében egyenletes. Azonban a fogyasztás gyakoriságában már összefüggés figyelhető meg a korcsoporttal: a hetente többször is bort fogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor emelkedésével.
„A válság hatására a háztartások által otthoni fogyasztásra megvásárolt bor mennyisége nem csökkent, az idei első félév adatai szerint enyhén, 5 százalékkal növekedett 2008 első félévéhez képest. Azonban ez a növekedés nem a továbbra is legnagyobb mennyiséget kitevő palackos kiszerelésű borok értékesítésének köszönhető, hanem az olcsóbb műanyag palackban és kannában megvásárolható termékek eladásának.”, mondta ezzel kapcsolatban Sánta Zoltán, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzsere.
Idehaza a borfogyasztási alkalmak legfontosabb helyszíne az otthon, emellett a válaszolók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként fogyaszt bort étteremben, vendéglőben.
Forrás: GfK Hungária