A Beyond Meat, egy növényi alapú élelmiszereket gyártó cég, a fehérje jövőjét keresi, jelenleg főleg borsóban. Legismertebb termékük egy olyan hamburger, ami megszólalásig hasonlít a hagyoányosra:
A Beyond Meat célja, hogy ne csak a vegetáriánusok szívét és elméjét ragadja meg, hanem minden hamburgert kedvelő emberét. Így alkalmassá válhatnak arra, hogy a hagyományos modern nyugati étrendet, amiben a húsnak és a sajtnak eléggé komoly szerepe van, lassan, lépésenként közelebb vigye a növényi alapú étrendhez.
A gyártók nagyon jól tudják, hogy nem a vegánok jelentik számukra a legfontosabb célcsoportot, sőt a vegánokra eléggé kockázatos is célozni. A Vox azt írja, hogy a többség annyira elutasító a vegánokkal és a veganizmussal szemben, hogy az Egyesült Államokban, ha egy termékre felkerül a vegán jelzés, átlagosan 70 százalékkal esnek vissza az eladásai.
A kapitalista élelmiszeripar pedig felismerte, hogy nem lehet növelni az eladásokat azzal, ha a vegán életmódot népszerűsítik, azzal viszont igen, hogy a húsra és a sajtokra mind jobban hasonlító növényi alapú élelmiszereket dobnak piacra, ezeket ugyanis a klímaváltozás miatt aggódó, és a húsfogyasztásának visszafogására hajlandó emberek várhatóan örömmel kipróbálják majd.
Őket nevezi a szakirodalom flexitariánusoknak: akik nem mondanak le a húsevésről, de csökkentik a fogyasztásukat, és nyitottak az új, vegán ételekre. Míg a vegánok és vegetáriánusok összesített aránya a teljes népességen belül tavaly az Egyesült Államokban egyáltalán nem változott, a flexitariánusoké rohamosan nő szinte minden nyugati nagyvárosban. Ezek az emberek persze idővel a teljes veganizmus felé is nyitottabbak lesznek, egy brit felmérés szerint például majd 3 millió ember fogadta meg, hogy 2019-ben kipróbálja a vegán étrendet.
Forrás: Vox
Forrás: 444.hu