Az USA-ban már 5000, 18 másik országban közel 1000 egység működik, de Európában még egy sem. Hazánk mellett – ahonnan egy amerikai és egy francia lánc már kivonult – a környező országokban is megjelenne, ugyanakkor franchise-adóként semmiféle beruházásra nem készül, és nem alapít vegyes vállalatot sem - adta hírül a Világgazdaság.
A Dairy Queen egyik specialitása a Grill&Chill gyorsétterem, ahol frissen készül, grillezett húsok és húspogácsák várják a vendégeket. A másik étteremfajta, amivel a Dairy Queen hiressé vált az Orange Julius, amely az izletes, friss és csábitó tejalapú izesitett italokkal un. Blizzard-val, MooLatte italokkal várja a vendégeket. Kinálnak itt még fagylaltokat, egyéb shake-eket, jégkrémtortákat, parfékat és más tejalapú finomságokat. A harmadik tipusú üzletük pedig a Kiosk-ok, avagy Treat Store amelyek nagyforgalmú helyeket, közlekedési csomópontoknál található kisebb egységek, pl. bevásárlóközpontokban. Fő fogyasztói célcsoportja a 18-32 év közötti korosztály, akik számára a közösségi csoportokhoz való tartozás nagy szerepet játszik, magas önbizalommal rendelkeznek, az önmegvalósitást fontosnak tartják életükben és jó családi kapcsolatokat ápolnak közvetlen és távolabbi rokonaikkal.
A kilencvenes ével első felében már tett egy kísérletet Magyarországon a hálózat, de alig néhány esztendő után kivonult a magyar piacról. Szakértők szerint többek között a Diary Queen és néhány más nemzetközi lánc magyarországi kudarca vetette vissza a Starbucks itteni megjelenését is. (Világgazdaság / Cívishír)