16 tacskó, 95 éves alkalmazott és 9 milliós számla

Több mint ötszázszoros különbség volt az elmúlt egy évben a minimális és a maximális szállásfoglalási érték között a Szallas.hu adatai szerint. A portál összegyűjtötte a magyar szállodai rekordokat, volt, ahol kétezren mulattak egyszerre, máshol százévesnél idősebb vendég is megfordult már.

Szélsőségekben gazdag volt az idei év a turizmus számára, és nem csak az időjárás tekintetében – derült ki a Szallas.hu statisztikáiból. „Az elmúlt hónapokat tekintve a legolcsóbb szállásfoglalásnál 2 fő 1500 forintért rendelt szobát egy éjszakára. A szezon legdrágább foglalását épp egy nappal korábban rögzítettük, akkor 880 ezer forintot szánt valaki a dobogókői szállásra” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója. Bár a portál adatai szerint a foglalások legnagyobb része egy-két éjszakára szólt, olyan is volt, aki 30 napra bérelt ki egy szolnoki apartmant.

A Szallas.hu a szélsőséges eredményekre tekintettel felmérést készített a hazai szállásadók körében a kiugró értékekről. Úgy tűnik, főleg akkor nem sajnáljuk a pénzt, ha mulatunk – volt, aki 65 000 forintért fogyasztott a minibárból, máshol fejenként 20 ezer forintért rendeltek a vendégek a szálloda éttermében. A legnagyobb számlát azonban egy 2 ezer fős rendezvény résztvevői csinálták, akik összesen 9 millió forintért ettek-ittak egy étteremben. „Sok szállásadónál az esküvőkhöz kapcsolódnak a legmagasabb számok, mivel nem ritkák a 2-400 fős lagzik sem, de volt, ahol csak a zenekar létszáma 50 főre rúgott” – ismertette a több mint száz szállásadó részvételével készült felmérés eredményeit a portál vezetője.

Rekordmennyiségű bőrönddel és állattal utaztunk

A szállásfoglalókkal kapcsolatban is számos rekord született: többen mondták, hogy kilencven év feletti vendégük is volt már, de a legidősebb hazai utazó egy 103 éves ember volt. „Igaz, olyan szállásadóval is kapcsolatban állunk, akinél 95 éves alkalmazott dolgozik” – tette hozzá Szigetvári József. Néhány vendég a kiugróan sok csomag miatt maradt emlékezetes a szállásadók számára: volt, aki egymaga 8 bőrönddel érkezett, más 5 utazótáskát pakolt össze – igaz, csak két napra foglalt szállást.

A szálláson elhelyezett házi kedvenceket tekintve is akadtak érdekességek: a legtöbb állatot valószínűleg az a szállásadó fogadta, akinél egy nemzetközi kutyakiállítás alkalmával 16 tacskó volt. A legkülönlegesebbnek talán a cirkuszi állatidomárokkal érkező elefánt és zebra számított hazánkban, de a legdrágább állat, ami szálláshelyen megfordult, minden bizonnyal egy értékes versenyló lehetett.

De ki lesz a legnépszerűbb?

A települések közül eddig Csesznek kapta a legtöbb szavazatot az Év Szállása verseny népszerűségi listáján, mögötte Gyomaendrőd és Bükfürdő következik a legvonzóbb hazai úti célok listáján. „Hévíz, Gyula vagy Hajdúszoboszló – vagyis a foglalási számok alapján kedvelt fürdővárosok – egyelőre a TOP10-es listán hátrébb állnak, valószínűleg csak a nyaralás fáradalmainak kipihenése után adják le szavazataikat a szállásfoglalók a szallas.hu/evszallasa oldalon” – tette hozzá a versenyt elindító portál vezetője.

Az Év Szállása verseny állása 2014. szeptember 8-án:

Az Év Turisztikai Települése:

1. Csesznek

2. Gyomaendrőd

3. Bükfürdő

4. Cserkeszőlő

5. Hévíz

6. Gyula

7. Gárdony

8. Eger

9. Hajdúszoboszló

10. Zalakaros

TOP3 – 4-5 csillagos szállodák

1. Imola Hotel Platán Eger

2. Diamant Hotel Szigetköz Dunakiliti

3. Elizabeth Hotel Gyula

TOP3 – 1-2-3 csillagos szállodák

1. Piramis Hotel Gárdony

2. Club Dobogómajor Hévíz

3. Hotel Margaréta Balatonfüred

TOP3 – Panziók

1. Royal Panzió Cserkeszőlő

2. Pelso Panzió Balatonmáriafürdő

3. Villa Citadella Wellness Panzió Eger

TOP3 – Apartman, vendégház, hostel, diákszálló

1. Imola Udvarház Apartman Eger

2. Bellus Apartman Abádszalók

3. Erzsébet Vendégház Csesznek

Forrás: Szallas.hu


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.