Vendégmatracból világbirodalom

A "legszebb budapesti lakásba" invitálta a sajtó képviselőit péntek reggel az Airbnb közösségi szállásközvetítő portál, amelynek történetét, az utóbbi években elért eredményeit Lena Sönnichsen, az európai és ázsiai social media kommunikációért felelős munkatárs mutatta be. 

A szállásközvetítő oldalon több mint 300 ezer egyedi magánszálláshely található a világ több mint 190 országának 35 ezer városából, amelyeket az Airbnb-n keresztül bárki biztonsággal foglalhat online. A céget 2008-ban három San Franciscó-i srác alapította, Joe, Nathan és Brian. Az vállalkozás létrehozásának oka rendkívül egyszerű volt, egyik lakótársuk kiköltözött, az apartmanjuk lakbérét megemelték és nem volt pénzük, hogy kifizessék. Azon a hétvégén ráadásul egy nagyszabású nemzetközi dizájnkonferenciát tartottak a városban, így a szállodák nagy részében már nem volt szabad kapacitás. A fiúk arra gondoltak, hogy a lakásban van még annyi hely, hogy három felfújható vendégágyat kiadjanak, innen, vagyis az Airbed and Breakfast rövidítéséből lett az oldal neve is. Azon a hétvégén sikerült is három embert elszállásolniuk, fejenként 80 dollárért, így nem csak a pénzük lett meg, de három új barátra is szert tettek.

Innen fejlődött világméretűvé a vállalkozás, amely minden évben, de az utóbbi egy évben különösen rohamosan nőtt. Az Airbnb-n keresztül működése óta összesen 4 millió ember talált szállást, ebből 3 millió vendég az utóbbi egy évben. A tavalyi évben az ugrásszerű növekedés miatt 12 regionális irodát is nyitottak világszerte, hozzánk legközelebb a berlini van, ahol magyar nyelven is kérhető információ. A 2012-es felfutás több tényezőnek is köszönhető: a fogyasztók körében egyre népszerűbb az online vásárlás, másrészt a 2012-es év a közösségi médiák éve volt, harmadrészt pedig egyre népszerűbb a "sharing economy" szemlélet, azaz a fogyasztóknak fontosabb, hogy bizonyos javakhoz hozzáférjenek, mint az, hogy az egyes dolgokat birtokolják is. Az Airbnb szálláshelyei között a bérelhető szobák, vagy apartmanokon kívül olyan unikális szálláshelyek is találhatók, mint a szállásnak kialakított repülőgép, a teljes kastélyépület, vagy egy komplett sziget.

Az Airbnb két célcsoportra fókuszál, hangzott el. Egyrészt az utasokra, akik a weboldalon megismerhetik a kiszemelt apartmanról más utasok tapasztalatait, részletes keresési funkció segíti megtalálniuk és egyszerűen lefoglalniuk a legmegfelelőbb szállást. Az utazásuk során pedig 24 órás ügyfélszolgálat fogadja a hívásaikat. A másik csoportba a szállást kínáló ügyfelek tartoznak, akik néhány lépésben elkészíthetik profiljukat, belistázhatják szálláshelyüket. Fontos információ, hogy az Airbnb világszerte rendelkezik profi fotósokkal, akik ingyen készítik el az ingatlanról a fényképeket, amelyek majd a weboldalon megjelennek. A biztonságos fizetési rendszer a bérbeadót és a szállást bérlőt egyaránt védi.

A magyar piacról elhangzott, az Airbnb-vel történt Magyarországról külföldre illetve külföldről Magyarországra irányuló foglalások száma egyaránt több mint 400%-kal nőtt a 2012-es évben. (Hazánk esetében a volumen nem olyan hatalmas, mint máshol, de számszerűsítve nem kaptunk információt arról, hogy ez pontosan hány turistát, vendégéjszakát takar.) Hónapról hónapra pedig 10 százalékos a növekedés.

Magyar szálláshelyből több mint 1500 található a rendszerben, az Airbnb utasok átlagosan 6 éjszakát töltenek nálunk. Érdekesség, hogy szilveszterre 1000 hazánkba irányuló foglalást regisztrált az oldal. 

Újságírói kérdésre Lena Sönnichsen elmondta, nem erre tippelnénk, de felhasználói és szállásadói oldalról egyaránt jellemzően a 36 évnél idősebbek használják a szolgáltatást. Az 50+-os korosztályból nagyon sokan döntenek úgy, hogy miután kirepültek a gyerekek, kiadják a felszabadult helyet. A vállalkozás leginkább eseménymarketinggel népszerűsíti magát, felhasználói bázisa organikusan is dinamikusan nő, használóinak 70 százaléka ismerősöktől, szájhagyomány útján hallott először a cégről. 


Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.