Vendégmatracból világbirodalom

A "legszebb budapesti lakásba" invitálta a sajtó képviselőit péntek reggel az Airbnb közösségi szállásközvetítő portál, amelynek történetét, az utóbbi években elért eredményeit Lena Sönnichsen, az európai és ázsiai social media kommunikációért felelős munkatárs mutatta be. 

A szállásközvetítő oldalon több mint 300 ezer egyedi magánszálláshely található a világ több mint 190 országának 35 ezer városából, amelyeket az Airbnb-n keresztül bárki biztonsággal foglalhat online. A céget 2008-ban három San Franciscó-i srác alapította, Joe, Nathan és Brian. Az vállalkozás létrehozásának oka rendkívül egyszerű volt, egyik lakótársuk kiköltözött, az apartmanjuk lakbérét megemelték és nem volt pénzük, hogy kifizessék. Azon a hétvégén ráadásul egy nagyszabású nemzetközi dizájnkonferenciát tartottak a városban, így a szállodák nagy részében már nem volt szabad kapacitás. A fiúk arra gondoltak, hogy a lakásban van még annyi hely, hogy három felfújható vendégágyat kiadjanak, innen, vagyis az Airbed and Breakfast rövidítéséből lett az oldal neve is. Azon a hétvégén sikerült is három embert elszállásolniuk, fejenként 80 dollárért, így nem csak a pénzük lett meg, de három új barátra is szert tettek.

Innen fejlődött világméretűvé a vállalkozás, amely minden évben, de az utóbbi egy évben különösen rohamosan nőtt. Az Airbnb-n keresztül működése óta összesen 4 millió ember talált szállást, ebből 3 millió vendég az utóbbi egy évben. A tavalyi évben az ugrásszerű növekedés miatt 12 regionális irodát is nyitottak világszerte, hozzánk legközelebb a berlini van, ahol magyar nyelven is kérhető információ. A 2012-es felfutás több tényezőnek is köszönhető: a fogyasztók körében egyre népszerűbb az online vásárlás, másrészt a 2012-es év a közösségi médiák éve volt, harmadrészt pedig egyre népszerűbb a "sharing economy" szemlélet, azaz a fogyasztóknak fontosabb, hogy bizonyos javakhoz hozzáférjenek, mint az, hogy az egyes dolgokat birtokolják is. Az Airbnb szálláshelyei között a bérelhető szobák, vagy apartmanokon kívül olyan unikális szálláshelyek is találhatók, mint a szállásnak kialakított repülőgép, a teljes kastélyépület, vagy egy komplett sziget.

Az Airbnb két célcsoportra fókuszál, hangzott el. Egyrészt az utasokra, akik a weboldalon megismerhetik a kiszemelt apartmanról más utasok tapasztalatait, részletes keresési funkció segíti megtalálniuk és egyszerűen lefoglalniuk a legmegfelelőbb szállást. Az utazásuk során pedig 24 órás ügyfélszolgálat fogadja a hívásaikat. A másik csoportba a szállást kínáló ügyfelek tartoznak, akik néhány lépésben elkészíthetik profiljukat, belistázhatják szálláshelyüket. Fontos információ, hogy az Airbnb világszerte rendelkezik profi fotósokkal, akik ingyen készítik el az ingatlanról a fényképeket, amelyek majd a weboldalon megjelennek. A biztonságos fizetési rendszer a bérbeadót és a szállást bérlőt egyaránt védi.

A magyar piacról elhangzott, az Airbnb-vel történt Magyarországról külföldre illetve külföldről Magyarországra irányuló foglalások száma egyaránt több mint 400%-kal nőtt a 2012-es évben. (Hazánk esetében a volumen nem olyan hatalmas, mint máshol, de számszerűsítve nem kaptunk információt arról, hogy ez pontosan hány turistát, vendégéjszakát takar.) Hónapról hónapra pedig 10 százalékos a növekedés.

Magyar szálláshelyből több mint 1500 található a rendszerben, az Airbnb utasok átlagosan 6 éjszakát töltenek nálunk. Érdekesség, hogy szilveszterre 1000 hazánkba irányuló foglalást regisztrált az oldal. 

Újságírói kérdésre Lena Sönnichsen elmondta, nem erre tippelnénk, de felhasználói és szállásadói oldalról egyaránt jellemzően a 36 évnél idősebbek használják a szolgáltatást. Az 50+-os korosztályból nagyon sokan döntenek úgy, hogy miután kirepültek a gyerekek, kiadják a felszabadult helyet. A vállalkozás leginkább eseménymarketinggel népszerűsíti magát, felhasználói bázisa organikusan is dinamikusan nő, használóinak 70 százaléka ismerősöktől, szájhagyomány útján hallott először a cégről. 


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.