Az MSZÉSZ érvénytelenítette az Év Szállodája 2017 pályázatot!

A 4. alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma - közölte hétfőn a szállodaszövetség.

Az okokról Kovács István főtitkár a következő tájékoztatást adta: A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azért kezdeményezte 2013-ban „az Év Szállodája” pályázatot, mert elkötelezett a minőségi szolgáltatások, a „best practice” megoldások terjesztésében. Azt gondoltuk – s ezt az eddig sikeresen lebonyolított pályázatok is igazolták – hogy ezzel a kezdeményezéssel hozzájárulhatunk a hazai szállodaipar általános fejlődéséhez, s a pályázaton induló szállodák legjobb gyakorlatainak megosztásával az üzemelés, az értékesítés, a HR, a CSR területén hasznosítható példákat mutatunk. Nem utolsósorban arra is gondoltunk, hogy az MTÜ által biztosított „marketing-csomag” jól szolgálja a nyertesek bel- és külföldön történő megismertetését.

Ezek után a 2013-ban bevezetett, 4 alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma. Emiatt az MSZÉSZ Választmánya az Ügyvezetés javaslatára 2018 januárjában sajnálatos módon kénytelen volt lemondani az Év Szállodája 2017 pályázatot. Erről értesítést kaptak a jelentkezők, a befizetett jelentkezési díjak visszatérítésre kerültek.

Az alacsony jelentkezés okainak megismerésére az MSZÉSZ felmérést végzett tagszállodái körében, hogy a beérkező vélemények alapján készítse elő a következő Év Szállodája pályázatokat. Arra a kérdésre, hogy „Miért nem jelentkezett a pályázatra?”, a válaszadók 19,6%-a a „munkaerőhiányt”, 37,3%-a az „elmaradt felújításokat” jelölte meg. A pályázat nyerteseinek MTÜ által felajánlott marketing-csomagot az 5-ös skálán a válaszadók 37,3%-a 3-nak, 29,4%-a 4-nek, 21,6%-a 5-nek értékelte.

A „Milyen javaslata lenne az Év Szállodája pályázat vonzóbbá tételére?” kérdésre a válaszadók 68,1%-a „az eddiginél erősebb marketing- és PR támogatást” javasolt, 34%-a azt tartaná helyesnek, ha az Év Szállodája pályázatot az eddigitől eltérően 2 évente hirdetnénk meg.

A felmérés, illetve számos tagszálloda igazgatójával történt véleménycsere alapján végül az MSZÉSZ Választmánya azt a döntést hozta, hogy ezentúl 2 évente hirdeti meg az Év Szállodája pályázatot, s különös figyelmet fordít a nyerteseknek nyújtott marketing-PR támogatásra, az Év Szállodája díj presztízsének erősítésére.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.