Az MSZÉSZ érvénytelenítette az Év Szállodája 2017 pályázatot!

A 4. alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma - közölte hétfőn a szállodaszövetség.

Az okokról Kovács István főtitkár a következő tájékoztatást adta: A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azért kezdeményezte 2013-ban „az Év Szállodája” pályázatot, mert elkötelezett a minőségi szolgáltatások, a „best practice” megoldások terjesztésében. Azt gondoltuk – s ezt az eddig sikeresen lebonyolított pályázatok is igazolták – hogy ezzel a kezdeményezéssel hozzájárulhatunk a hazai szállodaipar általános fejlődéséhez, s a pályázaton induló szállodák legjobb gyakorlatainak megosztásával az üzemelés, az értékesítés, a HR, a CSR területén hasznosítható példákat mutatunk. Nem utolsósorban arra is gondoltunk, hogy az MTÜ által biztosított „marketing-csomag” jól szolgálja a nyertesek bel- és külföldön történő megismertetését.

Ezek után a 2013-ban bevezetett, 4 alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma. Emiatt az MSZÉSZ Választmánya az Ügyvezetés javaslatára 2018 januárjában sajnálatos módon kénytelen volt lemondani az Év Szállodája 2017 pályázatot. Erről értesítést kaptak a jelentkezők, a befizetett jelentkezési díjak visszatérítésre kerültek.

Az alacsony jelentkezés okainak megismerésére az MSZÉSZ felmérést végzett tagszállodái körében, hogy a beérkező vélemények alapján készítse elő a következő Év Szállodája pályázatokat. Arra a kérdésre, hogy „Miért nem jelentkezett a pályázatra?”, a válaszadók 19,6%-a a „munkaerőhiányt”, 37,3%-a az „elmaradt felújításokat” jelölte meg. A pályázat nyerteseinek MTÜ által felajánlott marketing-csomagot az 5-ös skálán a válaszadók 37,3%-a 3-nak, 29,4%-a 4-nek, 21,6%-a 5-nek értékelte.

A „Milyen javaslata lenne az Év Szállodája pályázat vonzóbbá tételére?” kérdésre a válaszadók 68,1%-a „az eddiginél erősebb marketing- és PR támogatást” javasolt, 34%-a azt tartaná helyesnek, ha az Év Szállodája pályázatot az eddigitől eltérően 2 évente hirdetnénk meg.

A felmérés, illetve számos tagszálloda igazgatójával történt véleménycsere alapján végül az MSZÉSZ Választmánya azt a döntést hozta, hogy ezentúl 2 évente hirdeti meg az Év Szállodája pályázatot, s különös figyelmet fordít a nyerteseknek nyújtott marketing-PR támogatásra, az Év Szállodája díj presztízsének erősítésére.


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.