Az MSZÉSZ érvénytelenítette az Év Szállodája 2017 pályázatot!

A 4. alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma - közölte hétfőn a szállodaszövetség.

Az okokról Kovács István főtitkár a következő tájékoztatást adta: A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azért kezdeményezte 2013-ban „az Év Szállodája” pályázatot, mert elkötelezett a minőségi szolgáltatások, a „best practice” megoldások terjesztésében. Azt gondoltuk – s ezt az eddig sikeresen lebonyolított pályázatok is igazolták – hogy ezzel a kezdeményezéssel hozzájárulhatunk a hazai szállodaipar általános fejlődéséhez, s a pályázaton induló szállodák legjobb gyakorlatainak megosztásával az üzemelés, az értékesítés, a HR, a CSR területén hasznosítható példákat mutatunk. Nem utolsósorban arra is gondoltunk, hogy az MTÜ által biztosított „marketing-csomag” jól szolgálja a nyertesek bel- és külföldön történő megismertetését.

Ezek után a 2013-ban bevezetett, 4 alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma. Emiatt az MSZÉSZ Választmánya az Ügyvezetés javaslatára 2018 januárjában sajnálatos módon kénytelen volt lemondani az Év Szállodája 2017 pályázatot. Erről értesítést kaptak a jelentkezők, a befizetett jelentkezési díjak visszatérítésre kerültek.

Az alacsony jelentkezés okainak megismerésére az MSZÉSZ felmérést végzett tagszállodái körében, hogy a beérkező vélemények alapján készítse elő a következő Év Szállodája pályázatokat. Arra a kérdésre, hogy „Miért nem jelentkezett a pályázatra?”, a válaszadók 19,6%-a a „munkaerőhiányt”, 37,3%-a az „elmaradt felújításokat” jelölte meg. A pályázat nyerteseinek MTÜ által felajánlott marketing-csomagot az 5-ös skálán a válaszadók 37,3%-a 3-nak, 29,4%-a 4-nek, 21,6%-a 5-nek értékelte.

A „Milyen javaslata lenne az Év Szállodája pályázat vonzóbbá tételére?” kérdésre a válaszadók 68,1%-a „az eddiginél erősebb marketing- és PR támogatást” javasolt, 34%-a azt tartaná helyesnek, ha az Év Szállodája pályázatot az eddigitől eltérően 2 évente hirdetnénk meg.

A felmérés, illetve számos tagszálloda igazgatójával történt véleménycsere alapján végül az MSZÉSZ Választmánya azt a döntést hozta, hogy ezentúl 2 évente hirdeti meg az Év Szállodája pályázatot, s különös figyelmet fordít a nyerteseknek nyújtott marketing-PR támogatásra, az Év Szállodája díj presztízsének erősítésére.


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?