Danubius Tanulóverseny nemzetközi szabványok szerint

Idén 43. alkalommal került megrendezésre a Best Western Hotel Hungariában a Danubius Tanulóverseny, ahol a legjobb szakács, cukrász és pincér tanulókat jutalmazták.

A Danubius Szervezetfejlesztési és Képzési Stratégiájának központi eleme a minőségorientáltság és a tudás alapú üzemeltetés. A cég potenciális piaci versenyelőnyként tekint munkatársai szakmai tudására, a folyamatos megújulásra és önképzésre. Ehhez szorosan kapcsolódik a szakmai utánpótlás-nevelés, amelyben szintén ezek az elvek a meghatározóak: magas szakmai minőség, szaktudás és folyamatos fejlesztés.

Február 23-tól 25-ig három szakma (szakács, felszolgáló, cukrász) háziversenyeken legjobban szerepelt végzős szakmunkástanulói a Danubius nagy hagyományokkal bíró tanulóversenyén mérték össze tudásukat.

 

A több évtizedes hagyományokkal rendelkező és magas presztízsű vállalati tanulóversenyt az elmúlt évek gyakorlatát követve a lebonyolítás vonatkozásában ebben az évben is újszerű elemmel színesítették. Ezúttal a nemzetközi gasztronómiai versenyek rendszereit követve nem egy előre meghatározott versenymenü elkészítése volt a feladat a szakács és cukrász tanulók számára, hanem egy előzetesen meghatározott úgynevezett árukosár alapján minden tanuló – tanulófelelőse és a helyi konyhafőnök szakmai támogatása mellett – a maga által összeállított ételsort készítette el. A fiatalok így a szakmai fogások mellett megmutathatták kreativitásukat is, a verseny presztízsét pedig a szervezők reményei szerint tovább növelte az egyes szállodai szakmai műhelyek nemes versengése is.

 A versenyzők az elméleti verseny keretében napjaink vendégigényeire és a Danubius gasztronómia üzemeltetési szempontjaira alapozott, a korszerű vendéglátás követelményeinek megfelelő feladatokat oldottak meg, emellett számot adtak a szakmunkás-vizsga elméleti anyagának ismeretéből is, ezzel segítve felkészülésüket a közelgő vizsgákra. Hogy még életszerűbbek legyenek a körülmények, a vállalat legkiválóbb szakemberei és a szaktanárok mellett „civil” vendégek – többek közt a szakmai sajtó jeles képviselői - is részt vettek a tanulók teljesítményének értékelésében.

A szakma iránti nyitottság és az objektív nézőpont megőrzését szolgálja a külső szakértők felkérése – idei évben Jakabbfy László séf (többek közt a Gundel és az Alabárdos Étterem egykori séfje) és Bergmann Ernő cukrász (a balatonfüredi Bergmann cukrászdák tulajdonosa) támogatták a szakmai zsűri tevékenységét.

Az ünnepélyes díjátadóra szintén a Best Western Hungaria szállodában került sor, melynek során Tóbiás János vezérigazgató-helyettes adta át a díjakat.

Szakácsok

 I. helyezett Soproni Zsuzsanna BW Hungaria

II. helyezett Lukács Fanni Gellért

III. helyezett Asztahov Márk Radisson Blu Béke Szálloda

Cukrászok

I. helyezett Maurnyi Andrea BW Hungaria

II. helyezett Körmöczy Tünde Radisson Blu Béke Szálloda

III. helyezett Keczán Rita Margitszigeti Szállodák

Pincérek

I. helyezett Kövesdi Diána BW Hungaria

II. helyezett Botka Vanessa Helia

III. helyezett Szőke Márk Hilton


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.