Így hatott a Forma-1 a hazai szállodák teljesítményére

A Magyar Hotel Monitor által rendelkezésre bocsátott adatok alapján az MSZÉSZ idén is vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2014-ben és 2015-ben a Forma-1 autóverseny hatására Budapesten, illetve mi a különbség a szállodák eredményeiben összesítve és kategóriánként, ha a csütörtök és vasárnap közötti négy napnak a szállodai mutatószámait hasonlítjuk a teljes július hónap átlagához.

2015-ben maga a július hónap is kiválóan alakult a budapesti szállodák számára. A havi átlagos foglaltság 82,9% volt, ami 8,5 százalékpont növekedést jelent a bázishoz képest. A 21.027 Ft átlag szobaár 6,5%-kal, a 17.430 Ft REVPAR 18,7%-kal magasabb a 2014 júliusinál. Amint az a fenti táblából látható, idén a Forma-1 alatt a fővárosi szállodai piac eredményei kiválóak voltak. Ugyanakkor az is elmondható, hogy az idei erős keresletnövekedés eredményeként a hotelek már júliusban is a hagyományosan főszezoni hónapokhoz – május, június, szeptember, október – hasonló eredményeket értek el főleg az átlagos kihasználtságban.

2015-ben a Forma-1 kapcsán vizsgált 4 nap alatt a kereslet csak kis mértében haladta meg a 2014. évit, a fővárosi szállodákban elért átlagos 88,7% szobafoglaltság 1,4 százalékponttal magasabb a 2014. évi Forma-1 átlagánál. A 31.900 Ft átlag szobaár 8,7%-kal, a 28.652.-Ft REVPAR 11,1%-kal múlta felül a 2014. évi eredményeket.

Ha összehasonlítjuk a Forma-1 alatt elért szállodai mutatószámokat a teljes július hónap átlag mutatóival, akkor az látszik, hogy 2014-ben a verseny alatt a szobafoglaltság 12,9 százalékponttal, az átlagár 48,7%-kal, a REVPAR mutató 56,4%-kal haladta meg a havi átlagot. 2015-ben a kérdéses 4 nap alatt a szobafoglaltság 5,8 százalékponttal, az átlagár 51,7%-kal, a REVPAR mutató 64,4%-kal volt magasabb a júliusi átlagnál, azaz idén júliusban az év eleje óta, s különösen ebben a nyári hónapban tapasztalt erős keresletnövekedésnek köszönhetően a szobaárakat és a REVPAR-t is nagyobb mértékben sikerült javítani a Forma-1 verseny napjain, mint 2014 –ben.

Minden kategóriában jelenősen javultak a hotelek mutatószámai. 2015-ben a Forma-1 alatt vizsgált 4 nap során az 5*-os szállodák átlagos szobafoglaltsága 89% volt, ami 1%-kal alacsonyabb volt a 2014. évinél. Az általuk elért bruttó átlag szobaár 50.967 Ft (index: 111%), a bruttó REVPAR 45.570 Ft (index: 110%) volt.

A 4*-os kategóriában az elért bruttó REVPAR 24.430 Ft (index 111%), a szobafoglaltság 91% (a múlt évivel azonos), a bruttó átlag szobaár 26.427 Ft (index 110%) volt.

A 3*-os kategóriában a 2015 évi verseny napjai alatt elért bruttó REVPAR 15.958 Ft (index 110%), az átlag szobafoglaltság 86% (5 százalékponttal magasabb a múlt évinél), a bruttó átlag szobaár 18.304 Ft (index 102%) lett.

A szállodák átlagárának és REVPAR mutatójának ez évi javulását csak minimális mértében segítette, hogy az EUR/HUF átlag árfolyam a Forma-1 verseny napjain 310,10 Ft volt, a múlt évi 308,35 Ft-tal szemben, azaz a forint csupán 0,6%-kal gyengült 2014-hez képest.

Fenti elemzés a Magyar Hotel Monitor által gyűjtött kb. 12.000 budapesti szállodai szoba összesített adatain alapul, s a 2014-15 júliusi, illetve 2014-ben a július 26-28., 2015-ban a július 27-29. közötti 3 nap és a megelőző csütörtök adatai alapján készült.

Forrás: MSZÉSZ


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?