Kémkedési vádak a Hilton ellen

Kémkedési vita van kibontakozóban a világ két vezető szállodalánca között: a Starwood azzal vádolja a Hiltont, hogy több mint 100 ezer dokumentumot "lopott el" tőle egy sikeres hotelmárkájával kapcsolatban.

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy itthon is lesz Starbucks, az első hírek egy Váci utcai nyitásról szóltak, azonban később kiderült, hogy a legendás üzlet nem éppen a kávéházi kultúrájáról híres Westend City Centerbe helyezi székhelyét. A nyitás időpontja is egyfolytában változott, de szerdától valóban elérhető a Magyarországon is sokak által kedvelt márka, ám a papírpoharas kávéért és a "Starbucks életérzéséért" rajongók öröme nem felhőtlen: a Facebook közösségi portálon többen tiltakoznak a korábbi rajongói oldalak eltüntetése miatt.

Hol volt, hol nem volt
A közösségi médiában aktív szerepet betöltő márkának itthon három meghatározó facebookos rajongói tábora létezett, a "Starbucks Magyarország" több mint 3000 taggal, a "Mikor starbucksolhatunk már itthon is" 1271 rajongóval és a "We want Starbucks in Hungary" 5300 taggal. Utóbbi még áprilisban Twitter támadást indított a Starbucksért, ami arról szólt, hogy egy adott időben mindenki kitweetelte a "Starbucks please come to Hungary" feliratot annak reményében "hogy felfigyelnek majd ránk és megsürgetik a dolgokat, hogy Magyarországon is legyen Starbucks!". Valószínűleg nem a 61 visszaigazolt vendég miatt lehet mától Frappuccinót inni Budapesten, mindenesetre említésre méltó volt a kezdeményezés.
 

{video|id=1310|width=560|height=340}


A legérdekesebb dolog azonban a "Starbucks Magyarország" rajongói oldalával történt, ami létezik is meg nem is. Pár nappal ezelőtt ugyanis egy rejtélyes fekete kéz törölte a több mint 3000 tagot számláló csoportot rajongóstul, fórumostul, mindenestül. Erre válaszként vasárnap létrejött egy "Starbucksot, de ne így" című profil, melyben üzennek "a Starbucks rendkívül béna vezetőinek”, a "Starbucks Magyarország" csoport törlését pedig a hazai üzletlánc képviselőinek tulajdonítják. Sőt, azt is állítják, hogy a közösségi médiát eddig nagyon jól alkalmazó cég ahelyett, hogy kihasználta volna annak előnyeit és meghívta volna a tagokat a próbanyitásra, mást tett: "volt egy béna lekiabálás, majd a csoport bezárása, a csoport több ezer rajongójának faképnél hagyása."

Az egyöntetű felháborodás végigsöpört a közösség tagjain, a "Mikor starbucksolhatunk már itthon is" válaszreakciójában például megváltoztatta a csoport leírását is, az oldalon jelenleg két mínusz jel szerepel: "Most már hamarosan nyitnak, de milyen előjelekkel: - a Facebook közösséggel, fanokkkal egyáltalán nem foglalkoznak, - a rajongói klubokat töröltetik."

Furcsa csavar a történetben, hogy pár nappal ezelőtt újra megjelent a "Starbucks Magyarország" immáron hivatalos Facebook csoportja: "Folyamatosan figyeltük a Starbucks rajongók megmozdulásait, tudjuk azt is, hogy elindult egy Starbucks Magyarország rajongói oldal, amit aztán a mi meglepetésünkre is töröltek. Itt szeretnénk jelezni, hogy az valóban nem a hivatalos Starbucks által szerkesztett rajongói oldal volt. Ez viszont az! :)" Az oldalnak egy nap alatt, több mint 500 rajongója lett.

Az üzenőfalon beindultak a negatív hozzászólások, és hamarosan felfedte magát a régi, nemhivatalos oldal alapítója, aki kissé sértett hangon közli véleményét a nyilvánossággal és leírja, hogy átruházta volna a csoport jogait.

A Starbucks pr- és sajtókapcsolatáért felelős cég, a Café Pr azt nyilatkozta, hogy sem ők, sem a Starbucks nem törölte a Facebook oldalt, hiszen nem áll érdekükben 3000 rajongót elveszíteni. Szerintük az már önmagában is ellentmondásos lenne, hogy egy közösségi médiát ennyire aktívan használó cég töröljön egy Starbucksért rajongó közösséget. A hivatalos magyarországi Facebook oldalukat a nyitással együtt elindították, és a tartalomgyártásra koncentrálnak.

A Kreatív Online megkereste a Facebookot is az üggyel kapcsolatban, a site-tól későbbre ígértek tájékoztatást.

Kik ők?
Az AmRest-csoport 2008 óta működik együtt a Starbucks-szal, az EMEA régióban 29 országban 1600 kávéházat üzemeltet, amelyhez itthon többek között a KFC és a Pizza Hut étterem lánc tartozik. A Csehországban és Lengyelországban nyitott üzletekkel együtt a budapesti kávézót is beleszámítva összesen 16 helyiséget üzemeltet a cég a három országban.

A magyarországi nyitást az elemzők jóval korábbra várták, hiszen a coffee to go lavinát a McCafé már 2000-ben beindította, amit követett a California Coffee Company, a Coffee Shop, a Costa Coffee és a Coffeeheaven. A McDonald’s-nak bejött a korai indulás, hiszen a hazai piacot messze lekörözi 30 kávézójával. Kérdés, hogy a későn érkező Starbucks fel tudja-e venni a versenyt a konkurenciával, ráadásul úgy, hogy egy plázában üzemel majd. A Coffee Heaven például bezárta az Aréna plázában nyílt egységét, ugyanakkor a Costa Coffee az Astoria és az Andrássy út után a Fehérvári úti Alleéban nyitott kávézót.
 

Árak
  Espresso Latte Cappucino Muffin
McCafé 290 500 480 470
Costa Coffee 400 560 560 580
Starbucks 420 620 620 650
Forrás: Pénzcentrum.hu, KO

 

 


Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.