Kémkedési vádak a Hilton ellen

Kémkedési vita van kibontakozóban a világ két vezető szállodalánca között: a Starwood azzal vádolja a Hiltont, hogy több mint 100 ezer dokumentumot "lopott el" tőle egy sikeres hotelmárkájával kapcsolatban.

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy itthon is lesz Starbucks, az első hírek egy Váci utcai nyitásról szóltak, azonban később kiderült, hogy a legendás üzlet nem éppen a kávéházi kultúrájáról híres Westend City Centerbe helyezi székhelyét. A nyitás időpontja is egyfolytában változott, de szerdától valóban elérhető a Magyarországon is sokak által kedvelt márka, ám a papírpoharas kávéért és a "Starbucks életérzéséért" rajongók öröme nem felhőtlen: a Facebook közösségi portálon többen tiltakoznak a korábbi rajongói oldalak eltüntetése miatt.

Hol volt, hol nem volt
A közösségi médiában aktív szerepet betöltő márkának itthon három meghatározó facebookos rajongói tábora létezett, a "Starbucks Magyarország" több mint 3000 taggal, a "Mikor starbucksolhatunk már itthon is" 1271 rajongóval és a "We want Starbucks in Hungary" 5300 taggal. Utóbbi még áprilisban Twitter támadást indított a Starbucksért, ami arról szólt, hogy egy adott időben mindenki kitweetelte a "Starbucks please come to Hungary" feliratot annak reményében "hogy felfigyelnek majd ránk és megsürgetik a dolgokat, hogy Magyarországon is legyen Starbucks!". Valószínűleg nem a 61 visszaigazolt vendég miatt lehet mától Frappuccinót inni Budapesten, mindenesetre említésre méltó volt a kezdeményezés.
 

{video|id=1310|width=560|height=340}


A legérdekesebb dolog azonban a "Starbucks Magyarország" rajongói oldalával történt, ami létezik is meg nem is. Pár nappal ezelőtt ugyanis egy rejtélyes fekete kéz törölte a több mint 3000 tagot számláló csoportot rajongóstul, fórumostul, mindenestül. Erre válaszként vasárnap létrejött egy "Starbucksot, de ne így" című profil, melyben üzennek "a Starbucks rendkívül béna vezetőinek”, a "Starbucks Magyarország" csoport törlését pedig a hazai üzletlánc képviselőinek tulajdonítják. Sőt, azt is állítják, hogy a közösségi médiát eddig nagyon jól alkalmazó cég ahelyett, hogy kihasználta volna annak előnyeit és meghívta volna a tagokat a próbanyitásra, mást tett: "volt egy béna lekiabálás, majd a csoport bezárása, a csoport több ezer rajongójának faképnél hagyása."

Az egyöntetű felháborodás végigsöpört a közösség tagjain, a "Mikor starbucksolhatunk már itthon is" válaszreakciójában például megváltoztatta a csoport leírását is, az oldalon jelenleg két mínusz jel szerepel: "Most már hamarosan nyitnak, de milyen előjelekkel: - a Facebook közösséggel, fanokkkal egyáltalán nem foglalkoznak, - a rajongói klubokat töröltetik."

Furcsa csavar a történetben, hogy pár nappal ezelőtt újra megjelent a "Starbucks Magyarország" immáron hivatalos Facebook csoportja: "Folyamatosan figyeltük a Starbucks rajongók megmozdulásait, tudjuk azt is, hogy elindult egy Starbucks Magyarország rajongói oldal, amit aztán a mi meglepetésünkre is töröltek. Itt szeretnénk jelezni, hogy az valóban nem a hivatalos Starbucks által szerkesztett rajongói oldal volt. Ez viszont az! :)" Az oldalnak egy nap alatt, több mint 500 rajongója lett.

Az üzenőfalon beindultak a negatív hozzászólások, és hamarosan felfedte magát a régi, nemhivatalos oldal alapítója, aki kissé sértett hangon közli véleményét a nyilvánossággal és leírja, hogy átruházta volna a csoport jogait.

A Starbucks pr- és sajtókapcsolatáért felelős cég, a Café Pr azt nyilatkozta, hogy sem ők, sem a Starbucks nem törölte a Facebook oldalt, hiszen nem áll érdekükben 3000 rajongót elveszíteni. Szerintük az már önmagában is ellentmondásos lenne, hogy egy közösségi médiát ennyire aktívan használó cég töröljön egy Starbucksért rajongó közösséget. A hivatalos magyarországi Facebook oldalukat a nyitással együtt elindították, és a tartalomgyártásra koncentrálnak.

A Kreatív Online megkereste a Facebookot is az üggyel kapcsolatban, a site-tól későbbre ígértek tájékoztatást.

Kik ők?
Az AmRest-csoport 2008 óta működik együtt a Starbucks-szal, az EMEA régióban 29 országban 1600 kávéházat üzemeltet, amelyhez itthon többek között a KFC és a Pizza Hut étterem lánc tartozik. A Csehországban és Lengyelországban nyitott üzletekkel együtt a budapesti kávézót is beleszámítva összesen 16 helyiséget üzemeltet a cég a három országban.

A magyarországi nyitást az elemzők jóval korábbra várták, hiszen a coffee to go lavinát a McCafé már 2000-ben beindította, amit követett a California Coffee Company, a Coffee Shop, a Costa Coffee és a Coffeeheaven. A McDonald’s-nak bejött a korai indulás, hiszen a hazai piacot messze lekörözi 30 kávézójával. Kérdés, hogy a későn érkező Starbucks fel tudja-e venni a versenyt a konkurenciával, ráadásul úgy, hogy egy plázában üzemel majd. A Coffee Heaven például bezárta az Aréna plázában nyílt egységét, ugyanakkor a Costa Coffee az Astoria és az Andrássy út után a Fehérvári úti Alleéban nyitott kávézót.
 

Árak
  Espresso Latte Cappucino Muffin
McCafé 290 500 480 470
Costa Coffee 400 560 560 580
Starbucks 420 620 620 650
Forrás: Pénzcentrum.hu, KO

 

 


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének

MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének 

Szeptember 16-án a Mercure-Ibis Budapest Castle Hillben tartotta őszi, tisztújító régióülését az MSZÉSZ fővárosi tagozata.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.