K&H felmérés: a magyar utazók több mint fele saját maga foglal szállást

Az utazási irodák segítségét a megkérdezettek 15 százaléka vette igénybe - derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

A 30-59 éves magyarok többsége, 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni külföldön vagy belföldön.

A 30-39 évesek körében magasabb, 88 százalékos volt az arány, míg az 50-59 éveseknek csak a 69 százaléka mondhatta el ezt magáról - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A kutatás ezúttal az utazási, nyaralási szokásokat vizsgálta.

A legfőbb indok a pénzhiány, 71 százalékuk ezzel magyarázta a kimaradt utazásokat. A második helyen az időhiány végzett, amely az utazók 17 százalékánál volt a legfőbb indok, hogy idén valószínűleg vagy biztosan nem fognak elmenni nyaralni, míg 16 százalékuk nem nyaralásra használja fel a megtakarított pénzét.

Családdal a vízpartra

Akinek lehetősége van elutazni, leginkább szűk családi körben nyaral. Az elmúlt 3 évben vakációzok általában családtagjaikkal vagy a párjukkal kettesben üdültek (44-44 százalék), mindössze 12 százalék mondta azt, hogy gyakran pihen baráti körben, gyerek nélkül, egyedül pedig mindössze 4 százalék kapcsolódik ki.

A legnépszerűbb program a vakáció alatt továbbra is a strandolás: a válaszadók többsége legszívesebben ezzel üti el az időt, sőt a 2016-os adatokhoz képest népszerűségük még nőtt is: 67 százalékról 71 százalékra. Ez a program leginkább a gyerekes családok körében népszerű.

A városnézés, valamint a kirándulás az utazók 65 és 56 százalékát érdekli. A kirándulás a budapestieket; a városnézés pedig a gyermekteleneket és a budapestieket érdekelte legjobban. A wellness-szolgáltatások az utazók felének az érdeklődését keltik fel, a fesztiválok idejére 31 százalék szervezi a szabadságát. 

Az utazók többsége, 60 százaléka a szállásfoglalást saját maga intézi az interneten keresztül. A 30 éves korosztály és a magas jövedelemmel rendelkezők körében az átlagosnál magasabb, 67, illetve 66 százalékos volt azoknak az aránya, akik az online csatornák segítségével saját maguknak foglaltak szállást. Az utazási irodák segítségét az érintettek 15 százaléka vette igénybe.

A K&H és a Free Association a biztos jövő index keretében a magyarok biztonságérzettel és jövőképpel kapcsolatos várakozásait vizsgálja.

A kutatásban a biztonságérzetet leginkább befolyásoló tényezőket és annak várt változásait vizsgálják: jelenlegi, rövid és hosszú távú anyagi biztonság; közbiztonság, ingatlanokkal kapcsolatos félelmek, természeti csapások, közlekedésbiztonság, járművek biztonsága és utazás. A kutatásban 500 fő vett részt. Az adatfelvétel 2017. május 26 és június 6. között volt.

Forrás: K&H kkv bizalmi index


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?