Kiáll a SZÉP-kártya mellett a Szállodaszövetség

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének állásfoglalása a SZÉP-kártya esetleges megszüntetésével kapcsolatban.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tagszállodái, de az egyéb kereskedelmi szálláshelyek – panziók, ifjúsági szálláshelyek, kempingek, falusi szálláshelyek, vendéglátó üzletek – tulajdonosai, üzemeltetői aggodalommal figyelik azokat az elmúlt hetekben megjelent híreket, amelyek arról szólnak, hogy a SZÉP – Széchenyi Pihenő – kártya esetleg megszüntetésre kerül.

Az MSZÉSZ ezzel kapcsolatban a következőkre hívja fel a döntéshozók figyelmét:

- A SZÉP-kártya – amit azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítse a hazai lakosság pihenését, regenerálódását, a belföldi turizmus fejlődését, hazánk jobb megismerését – 2012. évi bevezetése óta maradéktalanul betöltötte szerepét.

- A SZÉP-kártya tulajdonosok vendéglátó szolgáltatásokra, szállodákban, panziókban, egyéb szálláshelyeken történő nyaralásra, pihenésre, fürdők igénybevételére, kulturális programokra, stb. 2012-ben 44,3 milliárd Ft, 2015-ben pedig már 83 milliárd Ft értékben költöttek, azaz három év alatt a SZÉP-kártya-költés közel duplájára emelkedett.

- A szállodákban elköltött összeg a hotelek belföldi szoba-árbevételének az elmúlt években 24-25%-át tette ki.

- 2016 első két hónapjában – amikor a hazai SZÉP-kártya tulajdonosok száma már meghaladta az 1,3 milliót – ennek felhasználása a hotelekben 21%-kal múlta felül a 2015. január-februárit.

- A magyar vendégek pihenésre, kikapcsolódásra elsősorban a vidéki – döntően hazai kkv vállalkozások tulajdonában levő – hoteleket vesznek igénybe. Ezt igazolja, hogy a belföldi szállodai vendégéjszakák 90%-a a fővároson kívüli szállodákban realizálódik.

- Abban az esetben, ha azok a hírek valósnak bizonyulnak, amely szerint a SZÉP-kártya 2017-től megszűnik, a fenti – az elmúlt években állami, európai uniós támogatással létrehozott – szállodák fenntarthatósága, továbbélése, s az ezekben levő munkahelyek jelentős része veszélybe kerül. Ez annál is inkább így van, mert a vidéki hotelek vendégkörének átlagosan 70%-át a hazai vendégek, s csak 30%-át képezik külföldiek.

- A SZÉP-kártya bevezetésének előnyei között meg kell említeni, hogy hozzájárult a turisztikai szezon meghosszabbításához, fehérítette a gazdaságot, a segítségével emelkedő forgalom eredményeként növelte az önkormányzatok IFA bevételét, ami a helyi, a térségi turizmus marketingjének forrásait bővítette.

- Általános vélemények szerint amennyiben a SZÉP-kártya helyett kedvezményes adózással készpénz juttatás kerül bevezetésre, azt nagy valószínűséggel nem elsősorban nyaralásra, hosszú hétvégék hazai hotelekben történő eltöltésére fordítják, hanem a mindennapi kiadásokra, s amennyiben mégis nyaralásra, akkor azt, megtehetik külföldön is.

Mindezek alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének az a javaslata, hogy a SZÉP-kártyát a jelenlegi szabályozás, feltételek szerint működtessék tovább. Meggyőződésünk, hogy ez egyaránt a magyar lakosság, a hazai, főleg vidéki, mikro-, kis- és középvállalkozások által üzemeltetett hotelek, vendéglátóüzletek, stb. s a nemzetgazdaság érdeke.

Forrás: MSZÉSZ


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.