Kiáll a SZÉP-kártya mellett a Szállodaszövetség

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének állásfoglalása a SZÉP-kártya esetleges megszüntetésével kapcsolatban.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tagszállodái, de az egyéb kereskedelmi szálláshelyek – panziók, ifjúsági szálláshelyek, kempingek, falusi szálláshelyek, vendéglátó üzletek – tulajdonosai, üzemeltetői aggodalommal figyelik azokat az elmúlt hetekben megjelent híreket, amelyek arról szólnak, hogy a SZÉP – Széchenyi Pihenő – kártya esetleg megszüntetésre kerül.

Az MSZÉSZ ezzel kapcsolatban a következőkre hívja fel a döntéshozók figyelmét:

- A SZÉP-kártya – amit azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítse a hazai lakosság pihenését, regenerálódását, a belföldi turizmus fejlődését, hazánk jobb megismerését – 2012. évi bevezetése óta maradéktalanul betöltötte szerepét.

- A SZÉP-kártya tulajdonosok vendéglátó szolgáltatásokra, szállodákban, panziókban, egyéb szálláshelyeken történő nyaralásra, pihenésre, fürdők igénybevételére, kulturális programokra, stb. 2012-ben 44,3 milliárd Ft, 2015-ben pedig már 83 milliárd Ft értékben költöttek, azaz három év alatt a SZÉP-kártya-költés közel duplájára emelkedett.

- A szállodákban elköltött összeg a hotelek belföldi szoba-árbevételének az elmúlt években 24-25%-át tette ki.

- 2016 első két hónapjában – amikor a hazai SZÉP-kártya tulajdonosok száma már meghaladta az 1,3 milliót – ennek felhasználása a hotelekben 21%-kal múlta felül a 2015. január-februárit.

- A magyar vendégek pihenésre, kikapcsolódásra elsősorban a vidéki – döntően hazai kkv vállalkozások tulajdonában levő – hoteleket vesznek igénybe. Ezt igazolja, hogy a belföldi szállodai vendégéjszakák 90%-a a fővároson kívüli szállodákban realizálódik.

- Abban az esetben, ha azok a hírek valósnak bizonyulnak, amely szerint a SZÉP-kártya 2017-től megszűnik, a fenti – az elmúlt években állami, európai uniós támogatással létrehozott – szállodák fenntarthatósága, továbbélése, s az ezekben levő munkahelyek jelentős része veszélybe kerül. Ez annál is inkább így van, mert a vidéki hotelek vendégkörének átlagosan 70%-át a hazai vendégek, s csak 30%-át képezik külföldiek.

- A SZÉP-kártya bevezetésének előnyei között meg kell említeni, hogy hozzájárult a turisztikai szezon meghosszabbításához, fehérítette a gazdaságot, a segítségével emelkedő forgalom eredményeként növelte az önkormányzatok IFA bevételét, ami a helyi, a térségi turizmus marketingjének forrásait bővítette.

- Általános vélemények szerint amennyiben a SZÉP-kártya helyett kedvezményes adózással készpénz juttatás kerül bevezetésre, azt nagy valószínűséggel nem elsősorban nyaralásra, hosszú hétvégék hazai hotelekben történő eltöltésére fordítják, hanem a mindennapi kiadásokra, s amennyiben mégis nyaralásra, akkor azt, megtehetik külföldön is.

Mindezek alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének az a javaslata, hogy a SZÉP-kártyát a jelenlegi szabályozás, feltételek szerint működtessék tovább. Meggyőződésünk, hogy ez egyaránt a magyar lakosság, a hazai, főleg vidéki, mikro-, kis- és középvállalkozások által üzemeltetett hotelek, vendéglátóüzletek, stb. s a nemzetgazdaság érdeke.

Forrás: MSZÉSZ


Igazgatóváltás ennél a belvárosi ötcsillagos háznál

Igazgatóváltás ennél a belvárosi ötcsillagos háznál 

Mátrafüredről érkezett Budapestre a Verno House új szállodaigazgatója.
Átvette a budai Carlton Hotel üzemeltetését az Eventrend Group

Átvette a budai Carlton Hotel üzemeltetését az Eventrend Group 

A cégcsoport vezetői 2024. május 15-én írták alá a hosszútávú bérleti szerződést a főváros szívében, a budai vár aljában található 95 szobás bed&breakfast szálloda teljes körű üzemeltetésének átvételéről.
 A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián 

Elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma.
Újabb rangos nemzetközi díjat nyert el a Hunguest Hotels megújult arculata

Újabb rangos nemzetközi díjat nyert el a Hunguest Hotels megújult arculata 

A 2009-ben alapított A’ Design Award & Competition a világ legnagyobb zsűrizett nemzetközi design versenye.
Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa

Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa 

Nyugat-Magyarország egyetlen fürdőjeként nyert Superbrands díjat a Bükfürdő Thermal & Spa.
Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat

Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat 

Az idei díjátadó ünnepség a közelmúltban megújult a Városligetben található Millennium Házában található Millennium Kávéház és Étteremben került megrendezésre.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.