Kiemelkedően teljesít a turizmus, rekordévet zárt a SZÉP kártya

A turizmus növekedése már negyedik éve töretlen. Az ágazat tartósan jó teljesítményét a hazánkban megvalósuló turisztikai fejlesztések és a szolgáltatások minőségének javulása mellett a rekordévet záró SZÉP kártya is segítette. A tavalyi év turisztikai eredményeit Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter foglalta össze a Szépművészeti Múzeumban megtartott sajtótájékoztatóján.

A belföldi turizmus növekedésének motorja továbbra is a SZÉP kártya, mondta a miniszter, aki a statisztikák alapján elmondta, hogy az elmúlt év első 11 hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 15 milliárd forint értékben fogadták el a SZÉP kártyát, és ez nyolc százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adatok szerint a kártya bevezetése óta csaknem 185 milliárd forint áramlott a vállalkozásokhoz. Varga Mihály szerint a kormányzat a SZÉP kártya rendszerére továbbra is a foglalkoztatás élénkítő eszközeként is tekint.

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy mivel az elfogadóhelyek 80 százaléka vidéki, a SZÉP kártya elsősorban vidéken generál forgalmat, stabilizálja a már meglévő munkahelyeket és hozzájárul az új munkahelyek létrehozásához.

A miniszter szerint örvendetes, hogy a kormányzat döntése szerint a SZÉP kártya az idén is megtartja kedvezményes adózását. Kedvező tendencia ugyanakkor, hogy a vendégek nemcsak SZÉP kártyával fizettek és a tartósnak bizonyult gazdasági növekedésnek köszönhetően a családok már a jövedelmükből is többet tudnak pihenésre, munkaképességük javítására költeni – mondta Varga Mihály.

A tájékoztatón elhangzott, hogy csaknem 7 százalékkal emelkedett a vendégek, és mintegy 5 százalékkal a vendégéjszakák száma tavaly novemberig az előző évhez képest. Egy év alatt a belföldi szállás-díj bevételek közel 15 százalékkal, a külföldiek csaknem 10 százalékkal nőttek.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy örvendetes, hogy míg más országokban visszaesett az orosz vendégek száma, addig hazánkat továbbra is szívesen keresik fel. (A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint folyamatos a visszaesés az orosz piacról: míg az első félév során minden hónapban nőtt a forgalom, a későbbiekben hónapról-hónapra nő a lemaradás, novemberben 8%-os volt az orosz vendégforgalom visszaesése, bár még így is 2%-kal több volt az orosz vendégéjszaka, mint 2013 első 11. hónapjában. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy ha folytatódott decemberben is a tendencia, akkor éves átlagban maximum stagnált az orosz piac - a szerk.)

Az összegzésből kitűnt, hogy tavaly az ország minden régiójában emelkedett a turizmus forgalma. Tavaly januártól-novemberig 8.89 millió vendég mintegy 22,74 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.