Kiemelkedően teljesít a turizmus, rekordévet zárt a SZÉP kártya

A turizmus növekedése már negyedik éve töretlen. Az ágazat tartósan jó teljesítményét a hazánkban megvalósuló turisztikai fejlesztések és a szolgáltatások minőségének javulása mellett a rekordévet záró SZÉP kártya is segítette. A tavalyi év turisztikai eredményeit Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter foglalta össze a Szépművészeti Múzeumban megtartott sajtótájékoztatóján.

A belföldi turizmus növekedésének motorja továbbra is a SZÉP kártya, mondta a miniszter, aki a statisztikák alapján elmondta, hogy az elmúlt év első 11 hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 15 milliárd forint értékben fogadták el a SZÉP kártyát, és ez nyolc százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adatok szerint a kártya bevezetése óta csaknem 185 milliárd forint áramlott a vállalkozásokhoz. Varga Mihály szerint a kormányzat a SZÉP kártya rendszerére továbbra is a foglalkoztatás élénkítő eszközeként is tekint.

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy mivel az elfogadóhelyek 80 százaléka vidéki, a SZÉP kártya elsősorban vidéken generál forgalmat, stabilizálja a már meglévő munkahelyeket és hozzájárul az új munkahelyek létrehozásához.

A miniszter szerint örvendetes, hogy a kormányzat döntése szerint a SZÉP kártya az idén is megtartja kedvezményes adózását. Kedvező tendencia ugyanakkor, hogy a vendégek nemcsak SZÉP kártyával fizettek és a tartósnak bizonyult gazdasági növekedésnek köszönhetően a családok már a jövedelmükből is többet tudnak pihenésre, munkaképességük javítására költeni – mondta Varga Mihály.

A tájékoztatón elhangzott, hogy csaknem 7 százalékkal emelkedett a vendégek, és mintegy 5 százalékkal a vendégéjszakák száma tavaly novemberig az előző évhez képest. Egy év alatt a belföldi szállás-díj bevételek közel 15 százalékkal, a külföldiek csaknem 10 százalékkal nőttek.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy örvendetes, hogy míg más országokban visszaesett az orosz vendégek száma, addig hazánkat továbbra is szívesen keresik fel. (A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint folyamatos a visszaesés az orosz piacról: míg az első félév során minden hónapban nőtt a forgalom, a későbbiekben hónapról-hónapra nő a lemaradás, novemberben 8%-os volt az orosz vendégforgalom visszaesése, bár még így is 2%-kal több volt az orosz vendégéjszaka, mint 2013 első 11. hónapjában. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy ha folytatódott decemberben is a tendencia, akkor éves átlagban maximum stagnált az orosz piac - a szerk.)

Az összegzésből kitűnt, hogy tavaly az ország minden régiójában emelkedett a turizmus forgalma. Tavaly januártól-novemberig 8.89 millió vendég mintegy 22,74 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.