A 2013-ban életre hívott pályázat célja kiemelni azokat a szállodákat, amelyek kiemelkedő gazdasági teljesítményük mellett minőségi szolgáltatásokat nyújtanak a vendégeknek, példaértékű a humánpolitikájuk, fenntartható megoldásokkal óvják környezetünket, vagy éppen jótékonysági akciókkal segítik a rászorulókat.
24 pályázat, rangos szakmai zsűri
Az idei évben 24 hotel vett részt a versenyben, a Szövetség által felállított, független, kiváló szakemberekből álló zsűri egymástól teljesen függetlenül pontozta a megadott értékelési szempontok alapján a pályázatokat.
A zsűri tagjai a következők voltak:
Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferencia Központ igazgatója, Schmidt Ferenc, a Crocus Gere Bor Hotel & Resort szállodavezetője, Szabó Ákos, a Bo33 Hotel**** Family & Suites és a Bo18 Hotel***Superior igazgatója, dr. Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezetője, illetve Szerdi Zsuzsanna, a Hotel Lycium**** Debrecen igazgatója.
Az Év Szállodája 2022 pályázat nyerteseit 2023. március 14-én, a Hilton Budapest szállodában tartott nagyszabású gálán hirdették ki. A díjakat Horváth Péter, MTÜ vezérigazgató, Flesch Tamás, MSZÉSZ elnök és dr. Szauter István zsűrielnök adták át.
A következő házak kapták az elismerést
Az Év Szállodája 2022 címet alábbi hotelek nyerték el:
• Országosan meghirdetett 3* kategóriában: ibis Styles Budapest Airport
• A fővároson kívüli szállodák részére meghirdetett 4* kategóriában: Kolping Hotel Spa & Family Resort
• A budapesti 4* „limited service” kategóriában döntetlen eredmény született: Opera Garden Hotel & Apartments illetve Hotel Moments Budapest
• A budapesti 4*„full service” kategóriában: Budapest Airport Hotel STÁCIÓ Wellness & Konferencia
A nyertesek közül a Kolping Hotel harmadszorra, a Hotel Moments és a Hotel Stáció pedig másodszorra nyerte el az Év Szállodája címet, amely azt mutatja, hogy ezen szállodák folyamatosan magas színvonalú szolgáltatást nyújtanak, képesek fejlődni, fejleszteni, a munkavállalóikat elismerik, motiválják és a CSR tevékenységük is példaértékű.
A szoros verseny miatt a kategóriagyőztesek mellett a zsűri különdíjak odaítéléséről is döntött:
• Főnix különdíj: Ensana Thermal Margitsziget
• Legjobb HR politikáért járó különdíj: Thermal Hotel Visegrád
• Legaktívabb CSR tevékenységet elismerő különdíj: Hotel Európa Fit Hévíz
• Kiemelkedő teljesítményjavulásért járó különdíj: Gotthard Therme Hotel & Conference
x x x
A Hilton Budapest szálloda lenyűgöző Báltermében megrendezett gálaest rendkívül jó hangulatban telt, az elmúlt 3 év viszontagságai, hullámvölgyei után ismét együtt ünnepelt a szakma. A jókedvhez hozzájárultak az est szponzorai: az Etyeki Kúria Borászat, a METRO és a Zsoldos Pálinka Manufaktúra.
Forrás: MSZÉSZ / Turizmus Online