Az elmúlt öt évben az AccorHotels itthoni szállodáinak vízgazdálkodása fejlődött, és energiafelhasználása is jelentősen csökkenteni. A csaptelepek cseréjével és vízátfolyás korlátozók beszerelésével 2017-ben egy kisebb ibis szálloda vízfogyasztását tudták megspórolni, így az egész energiaköltségből a vízre fordított rész mindössze 7%-ot tesz ki. Emellett 20 000 darab fénypontot cseréltek ki, halogén illetetve kompakt fényforrásról LED-es fényforrásra váltva, melyek 40 000 órán keresztül képesek világítani, így az évi egy vendégéjszakára jutó villamosenergia felhasználás jelentősen csökkent 2013 és 2017 között. Ekkora mértékű megtakarítással egy 175 vendégszobával rendelkező Novotel Budapest Danube méretű szálloda energiafelhasználására szánt összeggel tudták csökkenteni kiadásaikat. Környezettudatos megoldást alkalmaznak a fűtőrendszerek kialakításánál is, hiszen olyan hővisszanyerő rendszert építettek ki, melynek segítségével a használati meleg vizet állítanak elő, így energiát takarítanak meg. Továbbá a szállodai szobákban hűtésre és fűtésre egyaránt használható Fan Coil-ok működnek, melyek energiatakarékosak és könnyen szabályozhatóak.
A budapesti Mercure hoteleiben idén tavasszal végzett felújítások esetében is központi szerepet kapott a környezettudatos szállodaüzemeltetés, ezért a Mercure Budapest Buda és a Mercure Budapest Korona felújított szobáit, illetve a Mercure Budapest City Centerben a megújult szobákat és közösségi tereket is a Planet21 elvei szerint alakították ki. Víztakarékos csaptelepek, LED-es fényforrások, Fan Coil-ok találhatóak a szállodák mindegyikében, illetve a Mercure Budapest Buda és a Mercure City Center esetében a nyílászárók is felújításra kerültek a jobb hő- és hangszigetelés érdekében.
A Planet 21 program a globális stratégiáját és számszerűsített célkitűzések foglalja össze, melynek négy pillérre a munkavállalókra, vendégekre, partnerekre és helyi közösségekre épül. Ezen kívül 2 fő prioritást határoz meg, az F&B-t és karbonsemleges épületeket. A szállodák a megvalósított akciók függvényében egy hozzárendelt pontrendszer segítségével bronz, ezüst, arany vagy platina kategóriába kerülnek besorolásra, melyet a vendégek is nyomon követhetnek, hiszen ez az információ minden hotel saját weboldalán elérhető. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek komoly kritériumokat fogalmaznak meg már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak további megvalósítandó akciókat. Az AccorHotels magyarországi szállodái az itthoni hotelek közül tíz szállodát arany, egyet platina kategóriába soroltak, a többi szálloda pedig szintén magas, ezüst minősítést kapott, így európai szinten kiemelkedő eredménnyel büszkélkedhet a csoport.