Minden 3. kisgyerekes családot ért már atrocitás szálláshelyen

A szállások gyerekbarátok, a vendégek nem - derül ki a Szállás.hu felméréséből. A babamedence pedig fontosabb, mint az etetőszék.

Egy 5 csillagos szállodában arra kérték a szülőket, hogy 7 óra előtt vacsorázzanak, mert gyerekeik zavarják a nem gyermekes vendégeket – osztotta meg tapasztalatát az Év Szállása verseny keretében készített kutatásban egy anyuka. A történet ugyan nem jellemző, de jól példázza, milyen váratlan nehézségekkel nézhet szembe egy kisgyermekes család, ha utazásra adja a fejét. A belföldi kikapcsolódások során egyébként a szülők számára a bababarát szálláshely a gyermekmedence meglétével kezdődik a felmérés szerint.

Csupán babaággyal és etetőszékkel ma már egy szálláshelyet sem lehet bababarátként eladni: a kisgyerekes szülők kétharmada számára a legfontosabb szempont a választásnál az, hogy van-e babás medence – derült ki a kutatásból. Az elsőként felsorolt kiegészítők csak ez után következnek, a rangsor harmadik helyén pedig a programok és a bababarát menü áll. A szálláshelyre érkezve a szülők egyébként a tipikus kiegészítők közül a mikrót és hűtőt hiányolják a szobából, míg a szolgáltatások esetében a bababarát menüt.

A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik kisgyermekes családdal elfordult már, hogy nyaralásuk alatt egy másik vendég éreztette velük, hogy nem igazán örül annak, hogy kisgyerekek is vannak a szálláshelyen. „Szerencsére nem ez a jellemző, a kutatásban részt vevő családok több mint 90 százalékát még soha semmilyen kellemetlenség nem érte a szállásadók részéről. Minden tizedik család beszámolt váratlan pozitív élményről: az egyik hotel például meglepetés tortával készült legfiatalabb vendégük 1 éves szülinapjára” – tette hozzá Szigetvári József, a Szállás.hu vezérigazgatója.

Kinek fárasztó gyerekkel nyaralni?

A szálláshely típusát tekintve a gyakorló szülők inkább a hoteleket részesítik előnyben: minden második kisgyerekkel nyaraló család hotelben foglal szállást. Azonban a bababarát felszereltség és extra szolgáltatások ellenére a megkérdezett szülők esetében háromból ketten mondták azt, hogy megterhelő tud lenni a gyerekekkel való nyaralás.

Arról már azonban megoszlanak a vélemények, hogy kire jut a feladatok oroszlánrésze: a gyerekesek egyik fele egyértelműnek látja, hogy az anyának megterhelőbb a nyaralás, míg a többiek úgy érzik, hogy mindkét szülő számára egyformán fárasztó egy ilyen utazás. „Sajnos csak minden harmadik szülő mondja azt, hogy valódi pihenésnek érzi a gyerekes kiruccanásokat. Erre lehet megoldás, ha segítséget hívunk magunkkal az utazásra egy nagyszülő vagy közeli rokon személyében, hogy egy kis időt kettesben is eltölthessünk párunkkal” – vetette fel az Év Családbarát szállása díjat átadó Vályi-Nagy Erika, a Kismama magazin főszerkesztője. Ez azonban a felmérés szerint csak minden 5. családnak jut eszébe.

A Szallas.hu az Év Szállása verseny keretében végzett nem reprezentatív célcsoport-kutatást, melyben 186 gyakorló, 10 évnél fiatalabb kisgyermeket nevelő anyukát és apukát kérdeztek meg online. Az adatok felvételére 2015. szeptember 5-26. között került sor. 


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.