Naná, hogy a világ legjobb portása magyar!

Az ausztrál nagyközönségi utazási hírportál, a Traveller.com munkatársainak szavazata alapján a világ legjobb hotelportása idén a budapesti Kempinski Hotel Corvinus-ban dolgozó Takács Tamás lett. Tőle tudtuk meg, kell-e, hogy egy szállodai portásnak igazán jó arcmemóriája legyen? És mi a helyzet otthon a családdal, a magánélettel? Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a gyors technikai fejlődés mennyiben rengette meg a recepciók világát?

25 éve van a pályán Takács Tamás, és elmondása szerint egy percig sem bánta, hogy a hotel recepcióját választotta élete hivatásának. Sok-sok éves tapasztalat alapján elmondhatja, ami feltétlenül kell, hogy valaki ezt a pályát válassza:eltökélt legyen a választása, szinte végtelen türelemmel kell rendelkeznie és a gyors helyzetfelismerés, probléma megoldás szintén elengedhetetlen. Tökéletes arcmemóriával viszont ő sem rendelkezik, nem is lehet, hiszen a pultja előtt úgy napi 500 ember megy el - ennyi arcot pedig képtelenség mind megjegyezni.

 

Egy igazi hotelportás számára nincs lehetetlen kérdés, csupán egy kis idő ahhoz, hogy a legelképesztőbb helyzeteket is megoldja. Egyszer például egy nagy autógyár német menedzsere került abba a helyzetbe, hogy leitta délben vörösborral a rajta/nála lévő egyetlen ingét, este pedig fontos vacsorára volt hivatalos, nem volt mese, keríteni kellett neki egyet - pedig piros betűs ünnep lévén minden közeli és távoli üzlet zárva tartott. A kérés ráadásul úgy szólt: 44-es legyen a fehér ing, és hozzá hófehér csokornyakkendőt kér még a vendég. Tamás előkerítette,elküldte, a vendég kifizette és boldogan ment az esti üzleti rendezvényre.

A világ legjobb portásának kikiáltott portás meggyőződése, ha nem rendelkezne nyugodta családi háttérrel - nem tudná a munkáját olyan sikerrel, és nap mint nap olyan nyugalommal végezni, ahogy 25 éve teszi.

Azt is ő árulja el, hogy bár a modern technikai eszközök sokat elvesznek egy jó concierge feladatköréből (az online jegyvásárlás, éttermi helyfoglalás, taxirendelés stb. min-mind régebben a precepciók hatáskörébe tartozott egy-egy szálláshelyen), ámde az "apró finomhangolásokban" egy jó recepciós ma is verhetetlen. Ilyen például, ha a vendég bár online az okostelefonján keresztül foglal asztalt egy étteremben, azonban alapvető helyismeret híjján az odavezető út megtervezésében, sikeres lebonyolításában kéri a szállodai portás segítségét továbbra is. 

Nem beszélve arról, hogy váratlan helyzet esetén szintén nem tudja, mi tévő legyen - ilyenkor egy jó szállodai portás szintén nagy segítséget jelent.

További érdekességek, és a concierge szakma legmélyebb titkai a világ legjobb szakemberének tolmácsolásában a Turizmus & Vendég következő, februári számából tudható meg.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.