Naná, hogy a világ legjobb portása magyar!

Az ausztrál nagyközönségi utazási hírportál, a Traveller.com munkatársainak szavazata alapján a világ legjobb hotelportása idén a budapesti Kempinski Hotel Corvinus-ban dolgozó Takács Tamás lett. Tőle tudtuk meg, kell-e, hogy egy szállodai portásnak igazán jó arcmemóriája legyen? És mi a helyzet otthon a családdal, a magánélettel? Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a gyors technikai fejlődés mennyiben rengette meg a recepciók világát?

25 éve van a pályán Takács Tamás, és elmondása szerint egy percig sem bánta, hogy a hotel recepcióját választotta élete hivatásának. Sok-sok éves tapasztalat alapján elmondhatja, ami feltétlenül kell, hogy valaki ezt a pályát válassza:eltökélt legyen a választása, szinte végtelen türelemmel kell rendelkeznie és a gyors helyzetfelismerés, probléma megoldás szintén elengedhetetlen. Tökéletes arcmemóriával viszont ő sem rendelkezik, nem is lehet, hiszen a pultja előtt úgy napi 500 ember megy el - ennyi arcot pedig képtelenség mind megjegyezni.

 

Egy igazi hotelportás számára nincs lehetetlen kérdés, csupán egy kis idő ahhoz, hogy a legelképesztőbb helyzeteket is megoldja. Egyszer például egy nagy autógyár német menedzsere került abba a helyzetbe, hogy leitta délben vörösborral a rajta/nála lévő egyetlen ingét, este pedig fontos vacsorára volt hivatalos, nem volt mese, keríteni kellett neki egyet - pedig piros betűs ünnep lévén minden közeli és távoli üzlet zárva tartott. A kérés ráadásul úgy szólt: 44-es legyen a fehér ing, és hozzá hófehér csokornyakkendőt kér még a vendég. Tamás előkerítette,elküldte, a vendég kifizette és boldogan ment az esti üzleti rendezvényre.

A világ legjobb portásának kikiáltott portás meggyőződése, ha nem rendelkezne nyugodta családi háttérrel - nem tudná a munkáját olyan sikerrel, és nap mint nap olyan nyugalommal végezni, ahogy 25 éve teszi.

Azt is ő árulja el, hogy bár a modern technikai eszközök sokat elvesznek egy jó concierge feladatköréből (az online jegyvásárlás, éttermi helyfoglalás, taxirendelés stb. min-mind régebben a precepciók hatáskörébe tartozott egy-egy szálláshelyen), ámde az "apró finomhangolásokban" egy jó recepciós ma is verhetetlen. Ilyen például, ha a vendég bár online az okostelefonján keresztül foglal asztalt egy étteremben, azonban alapvető helyismeret híjján az odavezető út megtervezésében, sikeres lebonyolításában kéri a szállodai portás segítségét továbbra is. 

Nem beszélve arról, hogy váratlan helyzet esetén szintén nem tudja, mi tévő legyen - ilyenkor egy jó szállodai portás szintén nagy segítséget jelent.

További érdekességek, és a concierge szakma legmélyebb titkai a világ legjobb szakemberének tolmácsolásában a Turizmus & Vendég következő, februári számából tudható meg.


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.