Online adatbázisba kerültek a minősített szállodák

Áprilisban és májusban zajlik az a kampány, amelyet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége indított, a hotelcsillagok.hu címen már elérhető a Hotelstars által minősített magyarországi szállodák online adatbázisa.

A kampány a szállodák hivatalos besorolása, a Hotelstars védjegyrendszer megismertetésére, népszerűsítésére szolgál, felhívja a magyar utazóközönség figyelmét a tudatos szállodaválasztásra, valamint bemutatja, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól. Erről Niklai Ákos, a MSZÉSZ elnöke számolt be szerdán, a fővárosban megtartott sajtótájékoztatón.

A védjegyrendszert működtető szállodaszövetség a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából és támogatásával indította el a kampányt, és azt szeretnék elérni, hogy egyre több szálloda csatlakozzon hozzá. A tájékoztató és szemléletformáló kampány célja, hogy felhívják a vendégek figyelmét arra, hogy a szálloda választásakor győződjenek meg arról, a kiszemelt szállodának van-e hivatalos Hotelstars-csillaga.

A tájékoztatón az is elhangzott, nemcsak a vendégeknek fontos, hogy garantált minőségű szállodát válasszanak, de a hoteleket is fontos meggyőzni arról, hogy érdemes minősíttetni magukat a Hotelstars Union védjegyrendszerében.

A hivatalos csillagbesorolás garantálja a vendégek elvárásainak megfelelő, nemzetközileg egységes színvonalat és minőséget – foglalta össze tájékoztatójának mondanivalóját dr. Niklai Ákos, a kampányt kezdeményező szövetség elnöke.

A statisztikák szerint eddig a magyar szállodakapacitás 60 százalékánál használják jogosan a csillagmegjelölést, de vannak olyan szállodák is, amelyek illegálisan használják a csillagokat, amely a szállodaiparra és a vendégekre egyaránt kártékony.

A Hotelstars rendszert már 16 európai országban alkalmazzák, és egyre többen csatlakoznak hozzá. A rendszer 270 kritérium teljesítésén alapul az 1-5 csillagos kategóriákban, jelenleg Európa 16 országában használják, 28 ezer minősített szálloda van. A minősítés 3 évre érvényes, a folyamatban a szállodák a kritériumok alapján önauditot végeznek, majd ezt a minősítő bizottság és a bíráló bizottság értékelése követi. Hazánkban a 270 kritériumot a közelmúltban újították meg.

Magyarország alapítóként részt vett a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszer kialakításában, és amelynek alapján 2012 óta hazánkban csak a rendszer által minősített szállodák használhatják a csillagmegjelölést kategóriájuk feltüntetésére.

A mai naptól elérhető a hotelcsillagok.hu címen a szállodai adtabázis, amely a nagyközönség számára készült. A regisztráció nélkül kereshető minősített szállodai adatbázis segítséget nyújt a nagyközönségnek a csillagok közötti eligazodásban, bemutatva, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól.

Gaál Miklós, a Prestige Hotel Budapest igazgatója a nemrégiben minősített szálloda képviseletében beszélt a rendszerhez való csatlakozás előnyeiről, és fontosságáról. Kiss Róbert Richárd Prima Primissima-díjas szakújságíró pedig a nemzetközi szállodaminősítő rendszerek fontosságát néhány negatív példával támasztotta alá. A kampány arca, Görög Zita elmondta, hogy ha csillagokkal ellátott szállodát választunk üdülésre, akkor a tudatos szállodaválasztás megóv minket a csalódástól.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?