A kampány a szállodák hivatalos besorolása, a Hotelstars védjegyrendszer megismertetésére, népszerűsítésére szolgál, felhívja a magyar utazóközönség figyelmét a tudatos szállodaválasztásra, valamint bemutatja, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól. Erről Niklai Ákos, a MSZÉSZ elnöke számolt be szerdán, a fővárosban megtartott sajtótájékoztatón.
A védjegyrendszert működtető szállodaszövetség a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából és támogatásával indította el a kampányt, és azt szeretnék elérni, hogy egyre több szálloda csatlakozzon hozzá. A tájékoztató és szemléletformáló kampány célja, hogy felhívják a vendégek figyelmét arra, hogy a szálloda választásakor győződjenek meg arról, a kiszemelt szállodának van-e hivatalos Hotelstars-csillaga.
A tájékoztatón az is elhangzott, nemcsak a vendégeknek fontos, hogy garantált minőségű szállodát válasszanak, de a hoteleket is fontos meggyőzni arról, hogy érdemes minősíttetni magukat a Hotelstars Union védjegyrendszerében.
A hivatalos csillagbesorolás garantálja a vendégek elvárásainak megfelelő, nemzetközileg egységes színvonalat és minőséget – foglalta össze tájékoztatójának mondanivalóját dr. Niklai Ákos, a kampányt kezdeményező szövetség elnöke.
A statisztikák szerint eddig a magyar szállodakapacitás 60 százalékánál használják jogosan a csillagmegjelölést, de vannak olyan szállodák is, amelyek illegálisan használják a csillagokat, amely a szállodaiparra és a vendégekre egyaránt kártékony.
A Hotelstars rendszert már 16 európai országban alkalmazzák, és egyre többen csatlakoznak hozzá. A rendszer 270 kritérium teljesítésén alapul az 1-5 csillagos kategóriákban, jelenleg Európa 16 országában használják, 28 ezer minősített szálloda van. A minősítés 3 évre érvényes, a folyamatban a szállodák a kritériumok alapján önauditot végeznek, majd ezt a minősítő bizottság és a bíráló bizottság értékelése követi. Hazánkban a 270 kritériumot a közelmúltban újították meg.
Magyarország alapítóként részt vett a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszer kialakításában, és amelynek alapján 2012 óta hazánkban csak a rendszer által minősített szállodák használhatják a csillagmegjelölést kategóriájuk feltüntetésére.
A mai naptól elérhető a hotelcsillagok.hu címen a szállodai adtabázis, amely a nagyközönség számára készült. A regisztráció nélkül kereshető minősített szállodai adatbázis segítséget nyújt a nagyközönségnek a csillagok közötti eligazodásban, bemutatva, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól.
Gaál Miklós, a Prestige Hotel Budapest igazgatója a nemrégiben minősített szálloda képviseletében beszélt a rendszerhez való csatlakozás előnyeiről, és fontosságáról. Kiss Róbert Richárd Prima Primissima-díjas szakújságíró pedig a nemzetközi szállodaminősítő rendszerek fontosságát néhány negatív példával támasztotta alá. A kampány arca, Görög Zita elmondta, hogy ha csillagokkal ellátott szállodát választunk üdülésre, akkor a tudatos szállodaválasztás megóv minket a csalódástól.