Országos szállodapiaci felmérés covid-témában

Látványos különbségek a budapesti és vidéki szállodások kilátásai között. Akár több év is lehet a visszaépülés. Létfontosságú az állami segítség az ágazat megmentéséhez. 

A 2020-as év rendkívüli kihívásaira reagálva, a Horwath HTL Hungary, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének együttműködésével egy országos szintű online felméréssel ad helyzetjelentést a szállodavezetők jövőképéről.

Felmérésünk a következő fő kérdéskörökre világít rá:

  • Budapesti és vidéki szállodák jelenlegi helyzete;
  • Megtett intézkedések az akár végleges bezárások elkerülése érdekében;
  • Szállodaigazgatók kilátásai a közeljövőre vonatkozóan;
  • További állami támogatások szükségessége a szállodaszektor túlélése érdekében.

A koronavírus járvány olyan társadalmi és gazdasági krízishelyzetet teremtett a világban, amire a modern történelem során még nem került sor, és ez sajnos a közelmúltig dübörgő magyarországi turizmust sem kerülte el. Pontos hatásai még így 5-6 hónap elteltével sem világosak.

Ami azonban világosan látszik, az a budapesti és vidéki szállodapiacok közötti mérföldes különbség, a várható felépülést illetően.

Felmérésünk eredménye rávilágított arra, hogy a 2020-as bevételkiesés 2019-hez képest Budapesten a szállodák többségénél várhatóan 70% fölötti lesz, míg vidéken a válaszadók 42%-a 20-40%-os csökkenést vár. Sőt vannak példák magasabb bevételre számító szállodákra is.

Az elérhető üzemi eredményszint tekintetében is hasonlóak a különbségek a főváros és a vidéki szállodák között. Hiszen arra a kérdésre, hogy mikor lesz újra a 2019-hez hasonló üzemeltetési nyereség (GOP) szint a szállodában, a többség Budapesten 2023-2024-et jelölte meg, míg vidéken ez inkább 2021-2022-re várható.

 

Beszédes továbbá, hogy az összes válaszadó 10%-a még szeptemberben is zárva tartott, akiknek 90%-a budapesti szálloda volt.

Egyértelmű továbbá a bér- és járuléktámogatások kardinális szerepe, amelyeknek a kiterjesztése jelentené a legnagyobb segítséget Budapesten és vidéken egyaránt.

A válaszadók mindössze fele nyilatkozott úgy, hogy létszám optimalizálással kívánta orvosolni a helyzetet. Mindez jól mutatja a személyzet minőségének és megtartásának fontosságát. Megtartásuk és hatékony pótlásuk már évek óta nehéz feladat, és aki teheti, szeretné elkerülni, hogy amikor a kereslet ismét növekedésnek indul, újra kelljen szervezni és betanítani egy új csapatot, komoly versenyhátrányba kerülve ezzel.

A teljes riport magyar és angol nyelvű változatát ide kattintva tölthetik le.

Forrás: MSZÉSZ


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.