Rossz hírverés a Budapestet megalázó szállodai site

A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) pécsi Hotel Palatinus-ban tartott tavaszi tagértekezletének második napja szekcióülésekkel folytatódott.

A hotelek árképzéséről, értékesítési technikáiról, valamint kreatív package-ek szükségességéről Szabó József (Hunguest Hotels Zrt., értékesítési igazgató) tartott a ház legnagyobb termében, a Bartókban előadást. Mint kiderült, árképzés terén általános tapasztalat, hogy a hazai vendégkör sokkal gyorsabban reagál a változásokra (például elfogad árváltozást, mert hallja a médiában, hogy áfaemelés lép életbe), mint a külföldi oldal. Figyelmeztette kollégáit a szakember, mivel még mindannyian a jövő évi szerződések megkötése előtt állnak, a júliustól várható áfaemelést valamilyen módon próbálják majd beépíteni az új szerződések megkötésekor. Ehhez kapcsolódóan az MSZSZ elnöknője, Kopócsy Andrea hozzátette, ha a touroperátorok esetében nem is, azonban az üzleti vendégkörnél érvényesíteni lehet az áfa változást, hiszen ők számlájukkal visszaigényelhetik azt. Az előadó a következőket javasolta értékesítési technika terén: akciók visszavonása (hiszen határidős engedményekről van szó), a következő akciókba be lehet építeni a rájuk váró 4 százalékos plusz terhet (a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa gyakorlatilag 4 százaléknyi terhet ró valójában a szállodaiparra). Majd cégének tapasztalatai alapján elmondta, a helyi és országos médiában megjelenő akciókra a hazai piac gyorsan reagál, és a törzsközönség informálása is meghatározó egy ház életében. A hírlevelek szerepére is kitért, igaz, figyelmeztetett, sűrűn nem érdemes kiküldeni pl. a törzsvendégkörnek, mert akkor általában nem nyitják ki egy idő után a címzettek a levelet, és nem jut el hozzájuk az információ. A kreatív package-ekről is szó esett, jó és rossz példák bemutatásával. A Hunguest Hölgyválasz, Őszikék, Nem csak csekk és 2in 1 akciói kapcsán elhangzott, a szingli hölgyeket, az idős korosztályt, az üdülési csekkel rendelkezőket és a külföldről érkezőket próbálják ezekkel az akcióikkal megszólítani. Üdülési csekk esetében például jó ötlet, hogy 71.000 forintos csomagokat állítottak össze – így nem kell számolgatni a vendégnek, hogy meddig maradhat a csekkjeivel – ennyi ugyanis az az összeg, amennyit egy személy kaphat. A határon kívüliek esetében pedig a lánc egy vidéki és egy budapesti szállodáját párban ajánlják – hiszen gyakori, aki Budapestre készül (vagy fordítva), szívesen ellátogatna egy vidéki városba, például egy fürdőhelyre is. A Mercure honlapjának bemutatásakor pedig elhangzott, hogy egyáltalán nem emeli Budapest rangját, ha úgy hirdetik a világhálón, hogy ebben a városban milyen olcsó szálláshelyek foglalhatók.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.