A hotelek árképzéséről, értékesítési technikáiról, valamint kreatív package-ek szükségességéről Szabó József (Hunguest Hotels Zrt., értékesítési igazgató) tartott a ház legnagyobb termében, a Bartókban előadást. Mint kiderült, árképzés terén általános tapasztalat, hogy a hazai vendégkör sokkal gyorsabban reagál a változásokra (például elfogad árváltozást, mert hallja a médiában, hogy áfaemelés lép életbe), mint a külföldi oldal. Figyelmeztette kollégáit a szakember, mivel még mindannyian a jövő évi szerződések megkötése előtt állnak, a júliustól várható áfaemelést valamilyen módon próbálják majd beépíteni az új szerződések megkötésekor. Ehhez kapcsolódóan az MSZSZ elnöknője, Kopócsy Andrea hozzátette, ha a touroperátorok esetében nem is, azonban az üzleti vendégkörnél érvényesíteni lehet az áfa változást, hiszen ők számlájukkal visszaigényelhetik azt. Az előadó a következőket javasolta értékesítési technika terén: akciók visszavonása (hiszen határidős engedményekről van szó), a következő akciókba be lehet építeni a rájuk váró 4 százalékos plusz terhet (a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa gyakorlatilag 4 százaléknyi terhet ró valójában a szállodaiparra). Majd cégének tapasztalatai alapján elmondta, a helyi és országos médiában megjelenő akciókra a hazai piac gyorsan reagál, és a törzsközönség informálása is meghatározó egy ház életében. A hírlevelek szerepére is kitért, igaz, figyelmeztetett, sűrűn nem érdemes kiküldeni pl. a törzsvendégkörnek, mert akkor általában nem nyitják ki egy idő után a címzettek a levelet, és nem jut el hozzájuk az információ. A kreatív package-ekről is szó esett, jó és rossz példák bemutatásával. A Hunguest Hölgyválasz, Őszikék, Nem csak csekk és 2in 1 akciói kapcsán elhangzott, a szingli hölgyeket, az idős korosztályt, az üdülési csekkel rendelkezőket és a külföldről érkezőket próbálják ezekkel az akcióikkal megszólítani. Üdülési csekk esetében például jó ötlet, hogy 71.000 forintos csomagokat állítottak össze – így nem kell számolgatni a vendégnek, hogy meddig maradhat a csekkjeivel – ennyi ugyanis az az összeg, amennyit egy személy kaphat. A határon kívüliek esetében pedig a lánc egy vidéki és egy budapesti szállodáját párban ajánlják – hiszen gyakori, aki Budapestre készül (vagy fordítva), szívesen ellátogatna egy vidéki városba, például egy fürdőhelyre is. A Mercure honlapjának bemutatásakor pedig elhangzott, hogy egyáltalán nem emeli Budapest rangját, ha úgy hirdetik a világhálón, hogy ebben a városban milyen olcsó szálláshelyek foglalhatók.
Rossz hírverés a Budapestet megalázó szállodai site
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) pécsi Hotel Palatinus-ban tartott tavaszi tagértekezletének második napja szekcióülésekkel folytatódott.

Átadták az idei Aranynap-díjakat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról
A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában
Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny
Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly
Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.