Rossz hírverés a Budapestet megalázó szállodai site

A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) pécsi Hotel Palatinus-ban tartott tavaszi tagértekezletének második napja szekcióülésekkel folytatódott.

A hotelek árképzéséről, értékesítési technikáiról, valamint kreatív package-ek szükségességéről Szabó József (Hunguest Hotels Zrt., értékesítési igazgató) tartott a ház legnagyobb termében, a Bartókban előadást. Mint kiderült, árképzés terén általános tapasztalat, hogy a hazai vendégkör sokkal gyorsabban reagál a változásokra (például elfogad árváltozást, mert hallja a médiában, hogy áfaemelés lép életbe), mint a külföldi oldal. Figyelmeztette kollégáit a szakember, mivel még mindannyian a jövő évi szerződések megkötése előtt állnak, a júliustól várható áfaemelést valamilyen módon próbálják majd beépíteni az új szerződések megkötésekor. Ehhez kapcsolódóan az MSZSZ elnöknője, Kopócsy Andrea hozzátette, ha a touroperátorok esetében nem is, azonban az üzleti vendégkörnél érvényesíteni lehet az áfa változást, hiszen ők számlájukkal visszaigényelhetik azt. Az előadó a következőket javasolta értékesítési technika terén: akciók visszavonása (hiszen határidős engedményekről van szó), a következő akciókba be lehet építeni a rájuk váró 4 százalékos plusz terhet (a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa gyakorlatilag 4 százaléknyi terhet ró valójában a szállodaiparra). Majd cégének tapasztalatai alapján elmondta, a helyi és országos médiában megjelenő akciókra a hazai piac gyorsan reagál, és a törzsközönség informálása is meghatározó egy ház életében. A hírlevelek szerepére is kitért, igaz, figyelmeztetett, sűrűn nem érdemes kiküldeni pl. a törzsvendégkörnek, mert akkor általában nem nyitják ki egy idő után a címzettek a levelet, és nem jut el hozzájuk az információ. A kreatív package-ekről is szó esett, jó és rossz példák bemutatásával. A Hunguest Hölgyválasz, Őszikék, Nem csak csekk és 2in 1 akciói kapcsán elhangzott, a szingli hölgyeket, az idős korosztályt, az üdülési csekkel rendelkezőket és a külföldről érkezőket próbálják ezekkel az akcióikkal megszólítani. Üdülési csekk esetében például jó ötlet, hogy 71.000 forintos csomagokat állítottak össze – így nem kell számolgatni a vendégnek, hogy meddig maradhat a csekkjeivel – ennyi ugyanis az az összeg, amennyit egy személy kaphat. A határon kívüliek esetében pedig a lánc egy vidéki és egy budapesti szállodáját párban ajánlják – hiszen gyakori, aki Budapestre készül (vagy fordítva), szívesen ellátogatna egy vidéki városba, például egy fürdőhelyre is. A Mercure honlapjának bemutatásakor pedig elhangzott, hogy egyáltalán nem emeli Budapest rangját, ha úgy hirdetik a világhálón, hogy ebben a városban milyen olcsó szálláshelyek foglalhatók.


Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.
MSZÉSZ-elnök: erős évet zárt a hazai szállodaipar 2024-ben

MSZÉSZ-elnök: erős évet zárt a hazai szállodaipar 2024-ben 

Somlyai Zoltán ismertette a legfrissebb adatokat, információkat a budapesti régióülésen.
Közeledik a Hotels Tomorrow 2025

Közeledik a Hotels Tomorrow 2025 

Az idei Hotels Tomorrow konferencia 2025. június 30-án és július 1-jén kerül megrendezésre Párizsban.
INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából

INS: friss vendégéjszakaszámok Romániából 

Csökkenő turistaérkezést és vendéjszakaszámot regisztráltak keleti szomszédainknál.
Akcióban a HotelHero

Akcióban a HotelHero  

A szállodák és éttermek összefogásának köszönhetően 2025. február 2-a óta vasárnaponként 300 rászoruló jut egy-egy tányér meleg ételhez.
Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül 

Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.
Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.