A mobil eszközök előtérbe helyezése és jelentősége a turisztikai ágazatban egyértelműen tovább nő. Valamint megállapítható, mondta el Erdős, hogy a mikromomentumok (el szeretnék utazni, meg is tervezem rögtön az utazásom, és le is foglalom a helyet), és a döntést befolyásoló tényezők (képek, videók, virtuális valóság, 360 fokos fotók, videók) meghatározók.
Hamarosan teret hódíthat egy olyan okoskütyü, ami tulajdonképpen egy okos több nyelven értő és szinkrontolmácsként működő fejhallgató, és azt biztosítja, hogy a vendég bármilyen nyelven szólal meg, nem lesz nyelvi nehézség a recepción, mert a fejhallgató azonnal lefordítja a kérdéseket, válaszokat.
Mivel a mai kor vendégei kiváncsiak, igényesek és eléggé türelmetlenek, valamint kevés idővel rendelkeznek, amelyet mind maximálisan szeretnének kihasználni – mindezek figyelembe vétele lehet a siker kulcsa, húzta alá a Google szakértője. Ma a személyre szabott megoldások korát éljük, és ehhez, mondta Erdős, a Google megbízható megoldásokat kínál.
A ma utazójának 4 fő szakaszra osztható az utazási szokása: 1. Kiválasztja a célpontot (ekkor még nincs konkrét elképzelése, válogat a lehetőségek közt), 2. végigböngészi a szálláshelyeket, az odavezető járatokat, utat is megtervezi, 3. majd jön a foglalási fázis, és 4. végül a tapasztalati fázissal zárul a program.
Mindezek alapján a Google a felhasználók igényeihez igazodó, szállodai foglalásokat és a repülőtéri bejelentkezéseket segítő szolgáltatásokat, eszközöket fejlesztenek folyamatosan. Ilyen például a Google Assistant, amelyet idén Amerikában vezetnek be először, a későbbiekben pedig az egész világon elérhetővé tesznek.