Erdei János a szövetség elnöke, felvezetőjében azt emelte ki, hogy az MSZSZ célja, hogy két éven belül a jelenlegi 25 mellett még ugyanennyi éttermet tudhasson tagjaink között. Buday azt hangsúlyozta, hogy sok különféle szervezet képviseli a magyar vendéglátósok érdekeit, de közülük a szállodaszövetség bír a legnagyobb lobbyerővel, ezért is tartják érdemesnek egyre többen csatlakozni a szervezethez.
Buday gondolatébresztőnek szánt előadásában hangsúlyozta, nagy jövőt jósol a szállodai éttermeknek – 350 hazai hotelből 300-ban működik étterem. A siker zálogának azt tartaná, ha sztárséfek üzemeltetésében működnének ezek az éttermek, amelyek így akár a szálloda hírét is megelőzhetik, és mind önálló vonzerőként, mind a profittermelésben megállják a helyüket. Javasolta, hogy a szövetség biztosítson állandó fórumot a szállodai étteremvezetők közötti tapasztalatcserére.
Buday veszélyesnek ítéli azt a tendenciát, hogy a nemzetközi porondon is elismert hazai éttermeink - kitért az első magyar Michelin-csillagos Costes-re valamint a Chateau Visz-re, nem tükröznek nemzeti gasztronómiai jelleget, mivel séfjeik külföldiek, és 80-90 százalékban külföldi alapanyagokkal dolgoznak. Ő úgy véli, a siker érdekében egymással karöltve van helye a hagyományos és a nemzetközi, modern konyhatechnológiáknak. Jelenleg szerinte ez a két irányzat főleg egymástól különválva, egymás kárára érvényesül.
Buday a szekció lobbytevékenységei között kiemelte azt a törekvést, hogy a jogi szabályozásra és a mezőgazdasági termelésre hatással legyenek, ami a nyersanyagok magasabb színvonalát garantálhatja. Az oktatásban a színes, vonzó egyéniségű, kreatív séfek kitermelésére törekszenek, akik tulajdonosként lennének érdekeltek egy-egy hely hosszútávú sikerében.
A szakma gondjai között említette a bankoknak való eladósodottságot, és a 40-féle pénzügyi elvonást, ami várhatóan sok vendéglátóhely bezárásához vezethet a közeljövőben. A gasztronómia kalauzok hasznossága mellett hátrányukként említette azt, hogy azok egyes szerzői elfogultnak látszanak egyes konyhaművészeti irányzatok, illetve a hazánkban dolgozó külföldi séfek irányába.
A Magyar Turizmus Zrt.-t továbbra is igyekeznek arra sarkallni, hogy jobban hangsúlyozzák a magyar gasztronómia szerepét, mivel – szerintük - hazánknak még mindig ez a legnagyobb vonzereje.