A régióban tapasztalható kedvező gazdasági környezet elősegítette az Orbis dinamikus növekedését, melyet főleg az aktív revenue management, illetve az innovatív és hatékony disztribúció hajtott. A RevPAR növekedés +11.2%-os volt. A növekedés a régió összes országában látható, ahol az Orbis jelen van, megerősítve a 2015-ös AccorHotels szállodahálózat akvizíciójának helyességét – áll a vállalat közleményében.
A bevételek +9.5% -nőttek és elérték a 316 millió eurót, az üzemeltetési EBITDA +18.3%-os növekedéssel 89 millió euróra bővült. Az Orbis az utóbbi 4 évben folyamatosan javította nyereségességét.
2016-ban szállodahálózatának bővítésével az Orbis tovább erősítette piacvezetői szerepét. Két saját tulajdonú új szállodát is nyitott: a Mercure Kraków Stare Miasto (198 szoba) és az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) a fenntartható fejlődési elkötelezettségek és a környezettudatos BREEAM tanúsítvány figyelembe vételével épültek. Ezen kivül a tavalyi év során 7 franchise szálloda nyitott meg összesen 700 szobával és 13 új szerződés került aláírásra. A Csoporthoz a kelet-európai régióban további Novotel, ibis és ibis styles szállodák csatlakoznak 2020-ig.
Az eszközportfolió optimalizálása érdekében, illetve azért, hogy a nagy nyereségeket hozó befektetésekre tudjon koncentrálni a vállalat, 2016-ban két bérleti szerződés keretében üzemeltetett szállodát vásárolt vissza, majd ezt 2017 első napjaiban további 5 szálloda követte, ami összesen 1600 szobát jelent Budapesten 400 millió zloty értékben.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||