Tavaly is javította nyereségességét az Orbis

Nyilvánosságra hozta 2016. évi eredményeit az Orbis szállodavállalat. A társaság minden mutatóját jelentősen javította a múlt év során.

A régióban tapasztalható kedvező gazdasági környezet elősegítette az Orbis dinamikus növekedését, melyet főleg az aktív revenue management, illetve az innovatív és hatékony disztribúció hajtott. A RevPAR növekedés +11.2%-os volt. A növekedés a régió összes országában látható, ahol az Orbis jelen van, megerősítve a 2015-ös AccorHotels szállodahálózat akvizíciójának helyességét – áll a vállalat közleményében.

A bevételek +9.5% -nőttek és elérték a 316 millió eurót, az üzemeltetési EBITDA +18.3%-os növekedéssel 89 millió euróra bővült. Az Orbis az utóbbi 4 évben folyamatosan javította nyereségességét.

2016-ban szállodahálózatának bővítésével az Orbis tovább erősítette piacvezetői szerepét. Két saját tulajdonú új szállodát is nyitott: a Mercure Kraków Stare Miasto (198 szoba) és az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) a fenntartható fejlődési elkötelezettségek és a környezettudatos BREEAM tanúsítvány figyelembe vételével épültek. Ezen kivül a tavalyi év során 7 franchise szálloda nyitott meg összesen 700 szobával és 13 új szerződés került aláírásra. A Csoporthoz a kelet-európai régióban további Novotel, ibis és ibis styles szállodák csatlakoznak 2020-ig.

Az eszközportfolió optimalizálása érdekében, illetve azért, hogy a nagy nyereségeket hozó befektetésekre tudjon koncentrálni a vállalat, 2016-ban két bérleti szerződés keretében üzemeltetett szállodát vásárolt vissza, majd ezt 2017 első napjaiban további 5 szálloda követte, ami összesen 1600 szobát jelent Budapesten 400 millió zloty értékben.

Orbis Hotel Group

 

2016

 

2015

változás

 

 

Működési eredmények

 

 

 

Foglaltság %

72,4%

70,0%

2,4 p.p.

Átlagos szobaár ÁFA nélkül Euróban

53,4

49,7

7,4%

Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel Euróban

38,7

34,8

11,2%

Pénzügyi eredmények millió Euróban

 

 

 

Árbevétel

316,0

288,6

9,5%

EBITDAR

111,8

98,6

13,4%

EBITDA üzemeltetési

89,0

75,2

18,3%

Bevétel adózás előtt

58,8

48,5

21,2%

     
       

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?