Távozik Varga László a Danubiustól

Nagy Rita veszi át a Danubius Health Spa Resort Hévíz és Aqua értékesítési igazgatói posztját 2008. december 4-től Dr. Varga Lászlótól, aki közös megegyezéssel távozik a cégtől. A cégvezetés igen nagyra értékeli, és köszöni Varga László több évtizedes munkáját, és számtalan, a gyógyturizmus fejlesztésének érdekében tett erőfeszítését.

Kína a világ leggyorsabban növekvő gazdaságú országa, így nem csoda, ha a reklám- és médiaipar régóta kiszemelte, és az apadó európai és amerikai piacok után innen várja a növekedést. A cannes-i fesztivál második napján két szeminárium is a távol-keleti országgal foglalkozott, ezeket pedig a Kínai Reklámszövetség (Chinese Advertising Association) támogatta.

Először a Saatchi & Saatchi vezérigazgatója, Pully Chao beszélt arról, hogyan lehet Kínában érzelmekre ható márkákat, az ügynökségi hálózat által használ szóval „lovemark”-okat építeni. Szerinte az ügynökségek eddig specializálódnak, most viszont fordított tendencia jelent meg, az integráció.

Az előadás után az idén húszéves kínai indulását ünneplő P&G elnök-vezérigazgatója, Daniella Riccardi lépett a színpadra, majd egy kínaiul elmondott „jó reggelt” köszöntés és az ezt követő nagy taps után bemutatta, hogyan szegmentálták a rendkívül sokféle kínai női társadalmat, és hogyan használják a nemzeti sajátosságokat.

„Nagyon sokan vannak, ami nagyon jó egy cégnek, de ez borzasztóan meg is nehezíti a marketinget” – mondta a P&G vezetője. Mindezt azzal illusztrálta, hogy bemutatott egy tipikus női réteget, aki jellemzően nagyon nagyvárosban, Sanghajban él, fiatal, sokat internetezik, nagy baráti köre van, nem otthonülő, jobb módú. Erre a rétegre pozícionálták például a Panten Clinicare márkát. Az érdekesség az ilyen szegmentálásban, hogy egy-egy jellegzetes attitűddel rendelkező fogyasztói körben 30-50 millióan vannak.

Ez azonban a női célcsoport egy kisebb szegmense, ennél is népesebb a P&G szegmentációs modelljében Pingnek nevezett kicsit konzervatívabb női fogyasztó, akinél a család és a gyerekek vannak középpontban. Ennek a körnek a Rejoice sampont kínálják. Daniella Riccardi mindezt példával támasztotta alá és bemutatott néhány reklámfilmet is.

{youtube|id=mX5Xq3rbhcg|width=425|height=344}Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com

{video|id=427|width=425|height=344}

A nemzeti értékek megjelenítésére példaként Daniella Riccardi a Olay márkát hozta fel példaként, amit egyszerűen a szépséggel azonosítanak a kínaiak, a márka alapüzenet is viszonylag egyszerű:  Olay, Kína, Szépség. Az ehhez kapcsolódó filmet is láthatta a közönség.

{video|id=428|width=425|height=344}

A Kínáról szóló szeminárium az R3 és a Grupo Consultores kutatócégek közös előadásával folytatódott, amelyben a kínai ügynökségi piacról készült felmérés eredményeit ismertették.  Elsőként néhány statisztikai adatot osztottak meg a közönséggel: Kínában 500 millió mobiltelefon, 47 millió blogger van. Nem egyszerű az ügynökségalapítás sem, ahhoz, hogy a teljes kínai piacot kiszolgálja egy cég, irodát kell nyisson az összes hárommilliós vagy a fölötti népességű városban, amiből sok van, tehát kell a pénz. Szintén nem könnyíti meg a befektetők dolgát, hogy körülbelül harmincezer helyi ügynökség van.

Ráadásul, ahogy a cipőmárkákat, a nemzetközi hálózati ügynökségek márkáit is klónozták élelmes helyi vállalkozók, a Wieden+Kennedy például egy W&K nevű kínai reklámügynökséggel. Hasonló jelenség van a médiapiacon is, a Szex és New York szériáinak megvásárlása helyett újraforgatták az egész sorozatot helyi szereplőkkel, de szinte azonos sztori alapján.

Ez azonban csak az egyik nehézség, az már ennél is kellemetlenebb, hogy Kínában az ügynökség-ügyfél kapcsolat a világ tendenciáit tekintve a legrövidebb, kettő és fél év. „A megbízók számára fontos a kreativitás, de csakis az, amit ők kreativitásnak gondolnak” – fogalmazott Go Shu Fen, az R3 elnöke. Az sem kedvez igazán az ügynökségeknek, hogy egyre jobban terjed a projektalapú megbízás, a kínai ügyfelek nem szeretik a havi fix díjas és a médiabüdzsé bizonyos százalékát jelentő megállapodásokat.

Ettől függetlenül befektetésre ösztönözték a közönséget, hiszen – mint állították – aki megérti a piacot annak Kína egy aranybánya.

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.