Távozik Varga László a Danubiustól

Nagy Rita veszi át a Danubius Health Spa Resort Hévíz és Aqua értékesítési igazgatói posztját 2008. december 4-től Dr. Varga Lászlótól, aki közös megegyezéssel távozik a cégtől. A cégvezetés igen nagyra értékeli, és köszöni Varga László több évtizedes munkáját, és számtalan, a gyógyturizmus fejlesztésének érdekében tett erőfeszítését.

Kína a világ leggyorsabban növekvő gazdaságú országa, így nem csoda, ha a reklám- és médiaipar régóta kiszemelte, és az apadó európai és amerikai piacok után innen várja a növekedést. A cannes-i fesztivál második napján két szeminárium is a távol-keleti országgal foglalkozott, ezeket pedig a Kínai Reklámszövetség (Chinese Advertising Association) támogatta.

Először a Saatchi & Saatchi vezérigazgatója, Pully Chao beszélt arról, hogyan lehet Kínában érzelmekre ható márkákat, az ügynökségi hálózat által használ szóval „lovemark”-okat építeni. Szerinte az ügynökségek eddig specializálódnak, most viszont fordított tendencia jelent meg, az integráció.

Az előadás után az idén húszéves kínai indulását ünneplő P&G elnök-vezérigazgatója, Daniella Riccardi lépett a színpadra, majd egy kínaiul elmondott „jó reggelt” köszöntés és az ezt követő nagy taps után bemutatta, hogyan szegmentálták a rendkívül sokféle kínai női társadalmat, és hogyan használják a nemzeti sajátosságokat.

„Nagyon sokan vannak, ami nagyon jó egy cégnek, de ez borzasztóan meg is nehezíti a marketinget” – mondta a P&G vezetője. Mindezt azzal illusztrálta, hogy bemutatott egy tipikus női réteget, aki jellemzően nagyon nagyvárosban, Sanghajban él, fiatal, sokat internetezik, nagy baráti köre van, nem otthonülő, jobb módú. Erre a rétegre pozícionálták például a Panten Clinicare márkát. Az érdekesség az ilyen szegmentálásban, hogy egy-egy jellegzetes attitűddel rendelkező fogyasztói körben 30-50 millióan vannak.

Ez azonban a női célcsoport egy kisebb szegmense, ennél is népesebb a P&G szegmentációs modelljében Pingnek nevezett kicsit konzervatívabb női fogyasztó, akinél a család és a gyerekek vannak középpontban. Ennek a körnek a Rejoice sampont kínálják. Daniella Riccardi mindezt példával támasztotta alá és bemutatott néhány reklámfilmet is.

{youtube|id=mX5Xq3rbhcg|width=425|height=344}Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com

{video|id=427|width=425|height=344}

A nemzeti értékek megjelenítésére példaként Daniella Riccardi a Olay márkát hozta fel példaként, amit egyszerűen a szépséggel azonosítanak a kínaiak, a márka alapüzenet is viszonylag egyszerű:  Olay, Kína, Szépség. Az ehhez kapcsolódó filmet is láthatta a közönség.

{video|id=428|width=425|height=344}

A Kínáról szóló szeminárium az R3 és a Grupo Consultores kutatócégek közös előadásával folytatódott, amelyben a kínai ügynökségi piacról készült felmérés eredményeit ismertették.  Elsőként néhány statisztikai adatot osztottak meg a közönséggel: Kínában 500 millió mobiltelefon, 47 millió blogger van. Nem egyszerű az ügynökségalapítás sem, ahhoz, hogy a teljes kínai piacot kiszolgálja egy cég, irodát kell nyisson az összes hárommilliós vagy a fölötti népességű városban, amiből sok van, tehát kell a pénz. Szintén nem könnyíti meg a befektetők dolgát, hogy körülbelül harmincezer helyi ügynökség van.

Ráadásul, ahogy a cipőmárkákat, a nemzetközi hálózati ügynökségek márkáit is klónozták élelmes helyi vállalkozók, a Wieden+Kennedy például egy W&K nevű kínai reklámügynökséggel. Hasonló jelenség van a médiapiacon is, a Szex és New York szériáinak megvásárlása helyett újraforgatták az egész sorozatot helyi szereplőkkel, de szinte azonos sztori alapján.

Ez azonban csak az egyik nehézség, az már ennél is kellemetlenebb, hogy Kínában az ügynökség-ügyfél kapcsolat a világ tendenciáit tekintve a legrövidebb, kettő és fél év. „A megbízók számára fontos a kreativitás, de csakis az, amit ők kreativitásnak gondolnak” – fogalmazott Go Shu Fen, az R3 elnöke. Az sem kedvez igazán az ügynökségeknek, hogy egyre jobban terjed a projektalapú megbízás, a kínai ügyfelek nem szeretik a havi fix díjas és a médiabüdzsé bizonyos százalékát jelentő megállapodásokat.

Ettől függetlenül befektetésre ösztönözték a közönséget, hiszen – mint állították – aki megérti a piacot annak Kína egy aranybánya.

Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események

Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.