Távozik Varga László a Danubiustól

Nagy Rita veszi át a Danubius Health Spa Resort Hévíz és Aqua értékesítési igazgatói posztját 2008. december 4-től Dr. Varga Lászlótól, aki közös megegyezéssel távozik a cégtől. A cégvezetés igen nagyra értékeli, és köszöni Varga László több évtizedes munkáját, és számtalan, a gyógyturizmus fejlesztésének érdekében tett erőfeszítését.

Kína a világ leggyorsabban növekvő gazdaságú országa, így nem csoda, ha a reklám- és médiaipar régóta kiszemelte, és az apadó európai és amerikai piacok után innen várja a növekedést. A cannes-i fesztivál második napján két szeminárium is a távol-keleti országgal foglalkozott, ezeket pedig a Kínai Reklámszövetség (Chinese Advertising Association) támogatta.

Először a Saatchi & Saatchi vezérigazgatója, Pully Chao beszélt arról, hogyan lehet Kínában érzelmekre ható márkákat, az ügynökségi hálózat által használ szóval „lovemark”-okat építeni. Szerinte az ügynökségek eddig specializálódnak, most viszont fordított tendencia jelent meg, az integráció.

Az előadás után az idén húszéves kínai indulását ünneplő P&G elnök-vezérigazgatója, Daniella Riccardi lépett a színpadra, majd egy kínaiul elmondott „jó reggelt” köszöntés és az ezt követő nagy taps után bemutatta, hogyan szegmentálták a rendkívül sokféle kínai női társadalmat, és hogyan használják a nemzeti sajátosságokat.

„Nagyon sokan vannak, ami nagyon jó egy cégnek, de ez borzasztóan meg is nehezíti a marketinget” – mondta a P&G vezetője. Mindezt azzal illusztrálta, hogy bemutatott egy tipikus női réteget, aki jellemzően nagyon nagyvárosban, Sanghajban él, fiatal, sokat internetezik, nagy baráti köre van, nem otthonülő, jobb módú. Erre a rétegre pozícionálták például a Panten Clinicare márkát. Az érdekesség az ilyen szegmentálásban, hogy egy-egy jellegzetes attitűddel rendelkező fogyasztói körben 30-50 millióan vannak.

Ez azonban a női célcsoport egy kisebb szegmense, ennél is népesebb a P&G szegmentációs modelljében Pingnek nevezett kicsit konzervatívabb női fogyasztó, akinél a család és a gyerekek vannak középpontban. Ennek a körnek a Rejoice sampont kínálják. Daniella Riccardi mindezt példával támasztotta alá és bemutatott néhány reklámfilmet is.

{youtube|id=mX5Xq3rbhcg|width=425|height=344}Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com

{video|id=427|width=425|height=344}

A nemzeti értékek megjelenítésére példaként Daniella Riccardi a Olay márkát hozta fel példaként, amit egyszerűen a szépséggel azonosítanak a kínaiak, a márka alapüzenet is viszonylag egyszerű:  Olay, Kína, Szépség. Az ehhez kapcsolódó filmet is láthatta a közönség.

{video|id=428|width=425|height=344}

A Kínáról szóló szeminárium az R3 és a Grupo Consultores kutatócégek közös előadásával folytatódott, amelyben a kínai ügynökségi piacról készült felmérés eredményeit ismertették.  Elsőként néhány statisztikai adatot osztottak meg a közönséggel: Kínában 500 millió mobiltelefon, 47 millió blogger van. Nem egyszerű az ügynökségalapítás sem, ahhoz, hogy a teljes kínai piacot kiszolgálja egy cég, irodát kell nyisson az összes hárommilliós vagy a fölötti népességű városban, amiből sok van, tehát kell a pénz. Szintén nem könnyíti meg a befektetők dolgát, hogy körülbelül harmincezer helyi ügynökség van.

Ráadásul, ahogy a cipőmárkákat, a nemzetközi hálózati ügynökségek márkáit is klónozták élelmes helyi vállalkozók, a Wieden+Kennedy például egy W&K nevű kínai reklámügynökséggel. Hasonló jelenség van a médiapiacon is, a Szex és New York szériáinak megvásárlása helyett újraforgatták az egész sorozatot helyi szereplőkkel, de szinte azonos sztori alapján.

Ez azonban csak az egyik nehézség, az már ennél is kellemetlenebb, hogy Kínában az ügynökség-ügyfél kapcsolat a világ tendenciáit tekintve a legrövidebb, kettő és fél év. „A megbízók számára fontos a kreativitás, de csakis az, amit ők kreativitásnak gondolnak” – fogalmazott Go Shu Fen, az R3 elnöke. Az sem kedvez igazán az ügynökségeknek, hogy egyre jobban terjed a projektalapú megbízás, a kínai ügyfelek nem szeretik a havi fix díjas és a médiabüdzsé bizonyos százalékát jelentő megállapodásokat.

Ettől függetlenül befektetésre ösztönözték a közönséget, hiszen – mint állították – aki megérti a piacot annak Kína egy aranybánya.

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.