Töretlenül nő az online szállásfoglalók aránya

Az internetezők szállást is egyre inkább online foglalnak: míg a netes ügyintézés nőtt, a hagyományos módon szállást foglalók aránya jelentősen visszaesett az elmúlt egy évben – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Az átutalással történő rendelés és a kuponoldalak népszerűsége megkopni látszik.  

Míg a kuponoldalak menetelése mind a szolgáltatások, mind a termékek esetében megtorpant, a világhálón történő szolgáltatásvásárlás népszerűsége töretlen. Mind az elmúlt, mind az azt megelőző évben az interneten valaha vásárlók közel egyharmada rendelt online valamilyen szolgáltatást, ők az utóbbi egy évben átlagosan 58.500 forintot fordítottak ilyen célra. „Nagyon felgyorsult a világ, a fogyasztók is mindenhol az egyszerűséget keresik. Az internetes vásárlás pontosan ezt testesíti meg, nem véletlen, hogy a legtöbben már nem csak termékeket rendelnek ilyen módon” – fűzte hozzá az eredményekhez Kovács Barbara, a KutatóCentrum üzletfejlesztési vezetője. A korábbi évekhez hasonlóan a szolgáltatást online vásárlók közül a legtöbben szállást foglaltak (47%), belépőt (36%), illetve menetjegyet (34%) rendeltek a világhálóról.

Szállást lassan már csak neten nézünk?

A szállásfoglalás esetében egyre jobban zárkózik fel az online vásárlás, az utóbbi egy évben már megközelítette a személyesen vagy telefonon keresztül történő foglalások arányát – derül ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Ez elsősorban a hagyományos módszer visszaszorulásának az eredménye, egy év alatt ugyanis 28 százalékról 18 százalékra csökkent azoknak az internetezőknek az aránya, akik így foglaltak szállást. Eközben az online ügyintézés kismértékű növekedést mutatott, a következő évben pedig további erősödés várható ezen a területen.

Utalás helyett készpénz

Az elmúlt évek tendenciáját követve továbbra is többnyire a készpénzes (55%), az átutalásos (48%), illetve bankkártyás/hitelkártyás (42%) fizetési módokat választották a webes vásárlók. Ugyanakkor az átutalás aránya csökkent az előző évhez képest, a bankkártyás fizetés népszerűsége pedig növekedett. „A következő években a fizetési módok további átrendeződése várható, ugyanis a megkérdezettek egyre nagyobb körében elfogadott a bankkártyás fizetés online vásárlás esetén, míg az átutalás népszerűsége csökken. Persze ehhez arra is szükség van, hogy a számla rendezésére a webáruházak ezt a lehetőséget is elérhetővé tegyék” – tette hozzá Kovács Barbara.

A felmérés hátteréről
Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakosság fogyasztási cikkekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja, emellett górcső alá veszi az online és offline fizetési módokat. Az adatfelvétel 2014 október-novemberében, 1220 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve.

 


Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.
Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén

Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén 

Májustól az Accent Hotels üzemelteti a Cardoner Hotelt és a Tihany Yacht Clubot.
Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás

Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás 

Olaszországi tanulmányúton inspirálódtak a hazai kastélyszállodások.
Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén

Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén 

A Hotel Clark Budapestben a munkát idén májustól Lakézi András vezeti, aki Lukács Istvánt követi az igazgatói székben.
Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.