Új trend: karácsonykor is megtelnek a szállodák

Új szokás kezd kialakulni az utóbbi években, most már nemcsak szilveszterre, de karácsonyra is megtelnek a hotelek, panziók. Érdekesség, hogy nem egyedül élőkkel, hanem többnyire családokkal, sőt több generáció ünnepel együtt. A szállodák vezetői, munkatársai igyekeznek a vendégeknek meghitt légkört teremteni figyelmességgel, műsorral, ajándékozással.

A Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő forgalmán sem látszik, hogy a karácsony hangulatában élünk, hiszen sokan választják az ünnepi fürdőzést. A hotel és a Hertelendy Ház is megtelt. A fürdő csak 24-én és 31-én tart nyitva 16 óráig, a többi napokon a megszokott este 8-ig.

Németh Zoltán általános igazgató-helyettes arról nyilatkozott a Turizmus Online-nak, hogy tavaly vették észre, egyre nagyobb az érdeklődés szállodájuk iránt karácsony időszakában. – A fürdőben negyvenkét, a Hertelendy Házban huszonnégy szobánk és tizenhat apartmanunk van, összesen több mint kétszáz vendéget tudunk fogadni, kilencven foglalásunk van eddig. Az előző évben csak ötvenkettő, 2014-ben harmincnyolc „lakónk” volt ugyanebben az időszakban, tehát egyértelmű emelkedésről beszélhetünk. Az éttermet feldíszítjük a vendégekkel közösen, akik szenteste kis ajándékokat is kapnak, Horváth Tihamér tulajdonos köszönti általában őket és borral, könyvvel, a gyerekeket plüssjátékokkal ajándékozza meg. Az ünnepségen mindig van sütemény büfé is.

Arra a kérdésre, hogy általában kik töltik a karácsonyt hotelben, a következő választ kaptuk: – Meglepő módon nem magányos, hanem családos emberekkel találkozunk, akik úgy gondolják, kiszakadnak kicsit a megszokott környezetükből. A családtagok újabban egymást ajándékozzák meg karácsonyi üdülésekkel. Vannak itt olyan házaspárok is, akik a gyerekük mellett hozták a szüleiket is.

A fürdőtől nem messze lévő Kehida Family Resort karácsonykor telt házzal üzemel. Az előtte lévő napok háromnegyed házára sem panaszkodtak, a vendégforgatag január 3-ig tart ki.

Zalakaroson az Aphrodite Hotel igazgatója, dr. Virágné Bálint Mária tájékoztatása szerint a karácsonyi fellendülés öt-hat éve figyelhető meg. – Tizenöt éve működik a szállodánk, de korábban csak alig tízen jöttek ide ünnepelni, az utóbbi években egyre többen, tavaly és az idén már telt házunk van, ami százhatvan vendéget jelent a hetven szobában – mondta. – A többség magyar, alig öt százalék lehet a külföldi, főleg német állampolgár. Egyedülálló legfeljebb tíz százalék lehet, a többi családos. Általában két-három éjszakára foglalnak szállást, amit a családi büdzsé megenged, ez az egyik legnagyobb ajándék újabban egymás közt. Ez nem menekvés otthonról, úgy gondolom, hanem sokan rájöttek, hogy ebben a rohanó világban a szabadidőben vagy az ünnepek alatt nem feltétlenül a takarítással, főzéssel, mosogatással kell tölteni az időt, így többet lehetnek együtt kényelmesen, kiszolgálva és egy jót wellness-elnek is közben. S még egy szép, nívós zenés műsort is kapnak ajándékba, most Szóka Júlia operettprimadonna énekel karácsonyi dalokat vendégeinknek.

Hévízen is általában telt házzal működnek ebben az ünnepi időszakban a hotelek. Mácsai Péter, a Danubius Health Spa Resort és a Danubius Aqua igazgatója arról beszélt lapunknak, hogy a 210 és a 180 működő szobájukra ki lehet tenni a megtelt táblát karácsonykor, ami összesen 660 vendéget jelent (az Aqua ugyan 230 szobás, de jelenleg ötven felújítás alatt áll). – Korábban nem tapasztaltuk ezt az érdeklődést ebben az időszakban, de az utóbbi években fokról fokra emelkedett a foglalások száma, ami az idén csúcsosodott ki. Párok, családok jönnek többségében, mintegy hetven százalékuk magyar, a többi osztrák, német és orosz vendég, ez utóbbiak év végéig foglalnak, a magyarok inkább három éjszakára. Kis műsorral és ajándékkal készülünk mindig az ünnepekre.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.