Változás a hotelminősítésben!

A Hotelstars Union (HSU) üdvözli a napokban az UNWTO által megjelentetett az “Online vendégértékelés és szállodai minősítő rendszerek” és a “Szállodai minősítő rendszerek: kritériumok megújulása a 4 és 5 csillagos szállodákban ” című tanulmányokat.

Átláthatóság és eligazodás

„A hivatalos hotelminősítés átláthatóságot és eligazodást biztosít a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A vendégek igényeinek és elvárásainak átgondolása fontos kritériuma egy jól működő rendszernek. Emiatt a HSU egy nemzetközi vendégfelmérés eredményei alapján modernizálta a minősítési kritériumrendszert”- nyilatkozta Kopócsy Andrea, a HSU elnöke, aki e tisztet a 2015-ös évben tölti be. Kopócsy: “Az online vendégvélemények értékes visszajelzések a fogyasztók tapasztalatairól. Azonban, a HSU szeretné kiemelni, hogy a vendégértékelő oldalaknak meg kell szűrni a tartalmat és csak az arra alkalmas visszajelzéseket szabad publikálniuk, az igazmondás és hitelességük megőrzése érdekében.” A HSU ebben a témában különösen a HOTREC: Benchmarks of Fair Practices in Online Distribution címen megjelent tanulmány 17. pontjára hivatkozik, nevezetesen: „Meg kell előzni a vendégvélemények manipulálását, azok helytelen használatát és a csalás lehetőségét”.

Harmonizált minősítési rendszer

Az említett UNWTO tanulmányok közül, az utóbbi - amely szerint a különböző minősítési rendszerek és folyamatok megzavarják a fogyasztókat - már nem érvényes a HSU tagokra. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. Azt is mondhatjuk, hogy a HSU és annak kezdeményezése a megfelelő válasz az UNWTO felvetésére. Több mint 20.000 szálloda van már minősítve a Hotelstars rendszer szerint. Ez a rendszer nem csak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.

Hotelstars Union (HSU)

A Hotelstars Union-t az Osztrák, a Német, a Svájci, a Cseh, a Holland, a Magyar és a Svéd Szállodaszövetség alapította a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek konföderációja – égisze alatt. A tagok száma folyamatosan bővül, Belgium, Dánia, Észtország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozásával 15-re nőtt. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – mint a HOTREC tagja – részt vett az EU tagországokban működő szállodai minősítési rendszerek harmonizálásának előkészítésében, s a HSU alapító tagjaként részese volt a Hotelstars szállodai minősítő rendszer megalkotásának. A Hotelstars rendszer alkalmazásával a szállodák kategorizálása azonos alapelvek alapján, egységes módon valósul meg, ezáltal biztonságot nyújtva a vendégeknek az elvárható minőség meghatározásában. További részletes információk a HSU-ról: www.hotelstars.hu www.hotelstars.eu

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén 

2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.