Változás a hotelminősítésben!

A Hotelstars Union (HSU) üdvözli a napokban az UNWTO által megjelentetett az “Online vendégértékelés és szállodai minősítő rendszerek” és a “Szállodai minősítő rendszerek: kritériumok megújulása a 4 és 5 csillagos szállodákban ” című tanulmányokat.

Átláthatóság és eligazodás

„A hivatalos hotelminősítés átláthatóságot és eligazodást biztosít a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A vendégek igényeinek és elvárásainak átgondolása fontos kritériuma egy jól működő rendszernek. Emiatt a HSU egy nemzetközi vendégfelmérés eredményei alapján modernizálta a minősítési kritériumrendszert”- nyilatkozta Kopócsy Andrea, a HSU elnöke, aki e tisztet a 2015-ös évben tölti be. Kopócsy: “Az online vendégvélemények értékes visszajelzések a fogyasztók tapasztalatairól. Azonban, a HSU szeretné kiemelni, hogy a vendégértékelő oldalaknak meg kell szűrni a tartalmat és csak az arra alkalmas visszajelzéseket szabad publikálniuk, az igazmondás és hitelességük megőrzése érdekében.” A HSU ebben a témában különösen a HOTREC: Benchmarks of Fair Practices in Online Distribution címen megjelent tanulmány 17. pontjára hivatkozik, nevezetesen: „Meg kell előzni a vendégvélemények manipulálását, azok helytelen használatát és a csalás lehetőségét”.

Harmonizált minősítési rendszer

Az említett UNWTO tanulmányok közül, az utóbbi - amely szerint a különböző minősítési rendszerek és folyamatok megzavarják a fogyasztókat - már nem érvényes a HSU tagokra. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. Azt is mondhatjuk, hogy a HSU és annak kezdeményezése a megfelelő válasz az UNWTO felvetésére. Több mint 20.000 szálloda van már minősítve a Hotelstars rendszer szerint. Ez a rendszer nem csak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.

Hotelstars Union (HSU)

A Hotelstars Union-t az Osztrák, a Német, a Svájci, a Cseh, a Holland, a Magyar és a Svéd Szállodaszövetség alapította a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek konföderációja – égisze alatt. A tagok száma folyamatosan bővül, Belgium, Dánia, Észtország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozásával 15-re nőtt. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – mint a HOTREC tagja – részt vett az EU tagországokban működő szállodai minősítési rendszerek harmonizálásának előkészítésében, s a HSU alapító tagjaként részese volt a Hotelstars szállodai minősítő rendszer megalkotásának. A Hotelstars rendszer alkalmazásával a szállodák kategorizálása azonos alapelvek alapján, egységes módon valósul meg, ezáltal biztonságot nyújtva a vendégeknek az elvárható minőség meghatározásában. További részletes információk a HSU-ról: www.hotelstars.hu www.hotelstars.eu

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.