Változás a hotelminősítésben!

A Hotelstars Union (HSU) üdvözli a napokban az UNWTO által megjelentetett az “Online vendégértékelés és szállodai minősítő rendszerek” és a “Szállodai minősítő rendszerek: kritériumok megújulása a 4 és 5 csillagos szállodákban ” című tanulmányokat.

Átláthatóság és eligazodás

„A hivatalos hotelminősítés átláthatóságot és eligazodást biztosít a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A vendégek igényeinek és elvárásainak átgondolása fontos kritériuma egy jól működő rendszernek. Emiatt a HSU egy nemzetközi vendégfelmérés eredményei alapján modernizálta a minősítési kritériumrendszert”- nyilatkozta Kopócsy Andrea, a HSU elnöke, aki e tisztet a 2015-ös évben tölti be. Kopócsy: “Az online vendégvélemények értékes visszajelzések a fogyasztók tapasztalatairól. Azonban, a HSU szeretné kiemelni, hogy a vendégértékelő oldalaknak meg kell szűrni a tartalmat és csak az arra alkalmas visszajelzéseket szabad publikálniuk, az igazmondás és hitelességük megőrzése érdekében.” A HSU ebben a témában különösen a HOTREC: Benchmarks of Fair Practices in Online Distribution címen megjelent tanulmány 17. pontjára hivatkozik, nevezetesen: „Meg kell előzni a vendégvélemények manipulálását, azok helytelen használatát és a csalás lehetőségét”.

Harmonizált minősítési rendszer

Az említett UNWTO tanulmányok közül, az utóbbi - amely szerint a különböző minősítési rendszerek és folyamatok megzavarják a fogyasztókat - már nem érvényes a HSU tagokra. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. Azt is mondhatjuk, hogy a HSU és annak kezdeményezése a megfelelő válasz az UNWTO felvetésére. Több mint 20.000 szálloda van már minősítve a Hotelstars rendszer szerint. Ez a rendszer nem csak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.

Hotelstars Union (HSU)

A Hotelstars Union-t az Osztrák, a Német, a Svájci, a Cseh, a Holland, a Magyar és a Svéd Szállodaszövetség alapította a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek konföderációja – égisze alatt. A tagok száma folyamatosan bővül, Belgium, Dánia, Észtország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozásával 15-re nőtt. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – mint a HOTREC tagja – részt vett az EU tagországokban működő szállodai minősítési rendszerek harmonizálásának előkészítésében, s a HSU alapító tagjaként részese volt a Hotelstars szállodai minősítő rendszer megalkotásának. A Hotelstars rendszer alkalmazásával a szállodák kategorizálása azonos alapelvek alapján, egységes módon valósul meg, ezáltal biztonságot nyújtva a vendégeknek az elvárható minőség meghatározásában. További részletes információk a HSU-ról: www.hotelstars.hu www.hotelstars.eu

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.