Változás a hotelminősítésben!

A Hotelstars Union (HSU) üdvözli a napokban az UNWTO által megjelentetett az “Online vendégértékelés és szállodai minősítő rendszerek” és a “Szállodai minősítő rendszerek: kritériumok megújulása a 4 és 5 csillagos szállodákban ” című tanulmányokat.

Átláthatóság és eligazodás

„A hivatalos hotelminősítés átláthatóságot és eligazodást biztosít a vendégeknek és a szállodásoknak egyaránt. A vendégek igényeinek és elvárásainak átgondolása fontos kritériuma egy jól működő rendszernek. Emiatt a HSU egy nemzetközi vendégfelmérés eredményei alapján modernizálta a minősítési kritériumrendszert”- nyilatkozta Kopócsy Andrea, a HSU elnöke, aki e tisztet a 2015-ös évben tölti be. Kopócsy: “Az online vendégvélemények értékes visszajelzések a fogyasztók tapasztalatairól. Azonban, a HSU szeretné kiemelni, hogy a vendégértékelő oldalaknak meg kell szűrni a tartalmat és csak az arra alkalmas visszajelzéseket szabad publikálniuk, az igazmondás és hitelességük megőrzése érdekében.” A HSU ebben a témában különösen a HOTREC: Benchmarks of Fair Practices in Online Distribution címen megjelent tanulmány 17. pontjára hivatkozik, nevezetesen: „Meg kell előzni a vendégvélemények manipulálását, azok helytelen használatát és a csalás lehetőségét”.

Harmonizált minősítési rendszer

Az említett UNWTO tanulmányok közül, az utóbbi - amely szerint a különböző minősítési rendszerek és folyamatok megzavarják a fogyasztókat - már nem érvényes a HSU tagokra. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. Azt is mondhatjuk, hogy a HSU és annak kezdeményezése a megfelelő válasz az UNWTO felvetésére. Több mint 20.000 szálloda van már minősítve a Hotelstars rendszer szerint. Ez a rendszer nem csak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.

Hotelstars Union (HSU)

A Hotelstars Union-t az Osztrák, a Német, a Svájci, a Cseh, a Holland, a Magyar és a Svéd Szállodaszövetség alapította a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek konföderációja – égisze alatt. A tagok száma folyamatosan bővül, Belgium, Dánia, Észtország, Görögország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozásával 15-re nőtt. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – mint a HOTREC tagja – részt vett az EU tagországokban működő szállodai minősítési rendszerek harmonizálásának előkészítésében, s a HSU alapító tagjaként részese volt a Hotelstars szállodai minősítő rendszer megalkotásának. A Hotelstars rendszer alkalmazásával a szállodák kategorizálása azonos alapelvek alapján, egységes módon valósul meg, ezáltal biztonságot nyújtva a vendégeknek az elvárható minőség meghatározásában. További részletes információk a HSU-ról: www.hotelstars.hu www.hotelstars.eu

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.