Az Air France és a KLM első közös szélestörzsű repülőgép megrendelése a jelenlegi 200 és 350 üléses repülőgépek cseréjét szolgálja, valamint hozzájárul a csoport növekedéséhez.
A beszerzések mértékét úgy határozták meg, hogy azt a csoport saját forrásai fedezzék.
A hosszútávú flottabővítés terveinek megfelelően a most bejelentett megrendelés után a csoport 73 új generációs repülőgéppel fog rendelkezni 2024-re, ezek közül 43 db Airbus A350-900 és 30 db Boeing 787-9. Az első Boeing 787-9 a KLM színeiben 2016-ban, az első Airbus A350-900 pedig az Air France-nál 2018-ban áll üzemelésbe. A későbbiekben mindkét légitársaság mindkét repülőgép típussal repül majd.
A Boeing 787-9 hajtóműveinek gyártójáról a későbbiekben születik döntés. Az Airbus A350-900-t, a gyártó által egyetlen kínált hajtóműfajtájával, a Rolls-Royce Trent XWB-vel, szerelik fel.
Összhangban a csoport elkötelezettségével a környezet és a fenttartható fejlődés iránt, az új repülőgépek 15%-kal csökkentik az üzemanyag-felhasználást és jelentősen tovább csökkentik a károsanyagok és a zaj kibocsátását is.