A spanyol rendőrség felügyelete alatt kellett elhagynia a gépet egy belga fiatalokból és egyetemistákból álló csoportnak a hét végén. A csapat egyes tagjai nem voltak hajlandóak fizetni csomagjaik túlsúlyáért, ez idézte elő a vitát - közölte honlapján a Ryanair.
Szóváltásba keveredtek, majd ezt követően...
Egy légiutas-kísérő szóváltásba keveredett az egyik fiatallal, mire a kapitány kiüríttette a repülőgépet, amely végül háromórás késéssel és csupán 66 utassal a fedélzetén indult útnak a belgiumi Charleroi-ba.
A Ryanair csak azt követően volt hajlandó kisebb csoportokban Belgiumba szállítani a fiatalokat, miután a belga külügyminisztérium is bekapcsolódott az ügybe. A minisztérium egyik szóvivője közölte: "nyomást kellett gyakorolni" a fapados légitársaságra.
A fedélzeten lévő szemtanúk szerint a kapitány döntése túlzás volt. "Nem volt pénzünk másik repülőjegyre, és nem volt senki, aki foglalkozott volna velünk" - mondta az egyik egyetemista.
Sokasodnak a panaszok
A légitársaság bocsánatot kért a gépen maradt utasoktól a késésért és a spanyol hatóságok vonatkozó rendelkezésére utalt. "A rendőrség biztonsági okokból megköveteli, hogy ilyen esetben az egész csoportnak megtiltsuk a repülést. Az utasok, a személyzet és a repülőgép biztonsága az elsődleges szempont számunkra" - közölte a Ryanair.
A fapados légitársaság utasai egyre többször panaszkodnak a nem megfelelő bánásmód miatt. 2010 novemberében például az utasok ülősztrájkkal tiltakoztak az ellen, hogy nem a célállomás repülőtérén kelljen kiszállniuk. Gépük a párizsi Beauvais repülőtérre tartott volna, ám az időjárás miatt a négyszáz kilométerrel távolabbi, belga Lüttichben landoltak.
Jaj, nem látok semmit!
Nem megerősített forrásiank szerint egyes fapadosok rossz idő miatt nem sikerült leszállásainak hátterében nem csupán az időjárás áll, hanem, hogy a költséghatékonyság nevében állítólag nem minden pilótájuk kapja meg a bonyolult, akár pár méteres látástávolságnál történő leszálláshoz szükséges engedélyeket. Ennek előfeltétele bővített képzés, mely természetesen további sok-sok eurót jelent egy légitársaságnak. Akadnak, akik az alapképzésen túl ebbe nem szívesen invesztálnak; "megcsinálhatja a pilóta saját költségére, majd megkeresi a befektetett pénzét" alapon.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online