A car sharing szolgáltatást kínáló BeeRides és az utazásszervező Invia.hu 2018. július 5-én zárult felmérésében a résztvevők közel fele (47 százaléka) évente négyszer vagy annál többször utazik repülővel; 45 százalékuk több éjszakára. A válaszadók 55 százaléka Európát választja úticélként, ezen belül minden negyedik ember repül nyugat-európai országba.
A legtöbb ember nem hagyja utolsó pillanatra a becsekkolást: a kérdőívet kitöltők 63 százaléka két órával a gép indulása előtt odaér a terminálra. Az utazók 28 százalékát ismerős, barát vagy rokon viszi ki a reptérre, 25 százalékuk tömegközlekedik – a kutatásban résztvevők szerint hiába a jó ár, túl kötött és a legkényelmetlenebb megoldás ez. Őket követik 21 százalékban azok, akik saját autóval jutnak ki és csupán 8 százalék megy taxival – ez utóbbi bár kényelmes, az ára igencsak magas (a belvárosból oda-vissza kb. 15 000 forint). A kitöltők 70 százaléka a reptérre nem Budapestről érkezik, nem csoda tehát, hogy a felmérésben résztvevők 31 százaléka több mint ötezer forintot költ a reptérre jutás során (különféle járművekkel).
Ha az autóval rendelkezőket vesszük figyelembe, a Liszt Ferenc reptérre érkezők 34 százaléka a reptér közelében, fizetős parkolóban hagyja autóját, a válaszadók közel negyede pedig közvetlenül a reptéren parkol. Egy nyolcnapos út esetén a reptér hivatalos parkolójában 9 000-26 000 forint között mozog a parkolási díj, és a termináltól 5-6 percre lévő parkolókban is elkölthetünk 6 200-12 500 forintot. Éves viszonylatban egyébként az adatok alapján 2 milliárd forintot költünk parkolásra a Liszt Ferenc Repülőtéren. A kutatást végző egyik cég carsharing-gel foglalkozik, így a parkolási díj megspórolására - nem meglepő módon - az épp nem használt autók bérbeadását javasolják.