Tisztelt Antal Attila úr!
Először is köszönöm Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója nevében a neki címzett levelet, amelyben a Ferihegyi repülőtéren kialakult helyzettel kapcsolatos meglátásait megosztja velünk. Természetesen valamennyien jól ismerjük ezt a helyzetet, hiszen naponta találkozunk a terminálokon a szolgáltatást végző Főtaxis kollégákkal és más, nem engedélyezett, tehát illegális taxis szolgáltatást kínáló „hiénákkal” is. Leveléből mégis arra kell következtetnem, hogy Önt nem megfelelően tájékoztatták a kialakult helyzetről, mivel az abban leírtak sok szempontból nem felelnek meg a valóságnak. Emiatt azután különösen rossz fényben tünteti fel a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát, hogy a nekem írott levelet, a választ meg sem várva egyúttal azonnal leközölték a sajtóban. Emiatt nehezen tudok elvonatkoztatni attól a gondolattól, hogy a levél nem annyira a helyzet megoldását, mint inkább partikuláris lobbi-érdekek érvényesítését célozza.
Nem igaz az a megállapítás, hogy a „kialakított rendszer nem működik megfelelően sem az utasok, sem a vállalkozók szempontjából”. A szerződött partner, a Főtaxi megfelelő minőségű és pontosságú szolgáltatást nyújt a repülőtéren, az általuk nyújtott szolgáltatásra nem érkezett az elmúlt két hónapban érdemi minőségi kifogás vagy panasz.
Kétségtelen, hogy mi magunk is tapasztaljuk naponta a Repülőtérrend megsértését egyes taxis csoportok részéről. A sorozatos jogsértések megszüntetésére (pl. névjegybitorlás) a Fővárosi Bíróság ítélete is kötelezné a volt szolgáltató embereit – eddig hiába. A közrend fenntartása a repülőtér közforgalom számára megnyitott területein a Rendőrség feladata, emiatt tehát elvárnánk, hogy határozottan lépjenek fel a többszöri felszólítások ellenére is nyilvánvaló szabálysértéseket elkövetőkkel szemben. A Budapest Airport által alkalmazott biztonsági szolgálat tagjai – az érvényes törvények és szabályok korlátozásai miatt - nem alkalmazhatnak kényszerítő eszközöket a sorozatos, szándékos szabálysértőkkel szemben. Emiatt azután a Budapestre érkező utasokat kopaszra nyírt, alvilági verőemberekre hasonlító egyének rendszeresen zaklatják a terminálokon.
Ez, és nem a Budapest Airport „nem kellően hatékony fellépése” az, ami „nagymértékben rombolja az országimázst, a repülőtér biztonságát és a taxis szakma jó hírnevét”. Megragadva az alkalmat, szeretném megkérdezni, hogy mit tett a Budapest Kereskedelmi és Iparkamara, hogy a taxis szakmára valóban szégyent hozó, Ön által „szabadcsapatoknak” titulált taxis hiénák ne folytathassák taxis tevékenységüket? Előfordult-e, hogy a BKIK kezdeményezte az ilyen taxisok vagy taxistársaságok engedélyének bevonását a sorozatos jogsértések miatt? Indult-e valaha is emiatt szabálysértési eljárás ellenük?
Nyilvánvalóan elkerülte az Ön figyelmét, hogy a Ferihegyi repülőtér 2-es terminálján jelentős beruházás zajlik, amellyel együtt jár a közúti előtéren a forgalom hosszabb-rövidebb ideig tartó korlátozása. Erre elsősorban az utazók és járművek biztonsága miatt volt szükség. Eljárásunkat igazolja, hogy a másfél éve zajló építkezéssel és a munkagépek mozgásával egyetlen komolyabb közúti baleset vagy esemény sem hozható összefüggésbe.
Nem állja meg a helyét az a megállapítás sem, hogy „sérülnek a nem szerződött taxis vállalkozók jogai, és az utasok számára sem kielégítő a helyzet.” A repülőtér 2-es termináljának érkezési oldalán, a téli aszfaltozási munkák befejeztével azonnal megnyitottuk a „rendelt” taxik számára a kijelölt drosztot.
Természetesen Magyarország soros EU-elnöksége miatt is kénytelenek voltunk bizonyos forgalmi korlátozásokat bevezetni a 2-es terminál indulási oldalán. Ezzel együtt, a forgalmat minimális mértékben zavarja az, a magyar EU-elnökség szervezőbizottságával közösen kidolgozott megoldás, hogy a magas rangú delegációk az ideiglenesen kormányváróvá alakított Magyar Posta épületen keresztül érkeznek és indulnak Budapestről. Amennyiben a jelenlegi rendszer zavarja az Ön által képviselt taxis vállalkozókat, kérem, forduljon a Köztársasági Őrezred szakembereihez, akik ezt a rendszert a Budapest Airport-tal közösen kialakították.
A Budapest Airport maradéktalanul teljesíti a vállalt kötelezettségeit és minden változásról időben tájékoztatja a Főpolgármesteri Hivatalt, illetve a Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.-t. Vagyis minden taxis vállalkozónak lehetősége van az utasai kiszállítására a repülőtér termináljain, az érkező utasok szabadon választhatnak a szerződött partnercég és az előre rendelt taxik között, valamint a megfelelő tenderen keresztül kiválasztott szolgáltató használja a repülőtéren kialakított drosztokat, a szerződéses feltételeknek megfelelően.
Levelemet természetesen – a kialakult hagyománynak megfelelően – a kézbesítéssel egy időben, a sajtóhoz is eljuttatom.
Forrás: Turizmus Online