A kamara szerint a Budapest Airport Zrt. 2010 decembere óta képtelen eleget tenni annak a kötelezettségének, hogy biztosítsa a nem szerződött taxik számára a megfelelő feltételeket az utasok kiszállásához, illetve a rendelésre hívott taxitársaságok részére a kulturált utasfelvételi pontokat a Ferihegyi reptéren.
A közleményben a BKIK hangsúlyozza: a jelenlegi rendszer nem működik megfelelően sem az utasok, sem a taxis vállalkozók szempontjából. A rendelt taxik számára biztosított helyet az utasok csak az építési területen át tudják megközelíteni, a terminálon belül a korábbi szerződött szolgáltató agresszív fuvarszerző tevékenysége is rendkívüli mértékben rombolja az országimázst, a repülőtér biztonságát, a taxis szakmai jó hírnevét - véli a kamara.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara emlékezet: korábban támogatta, hogy a BA Zrt. drosztkezelői jogot kapjon Ferihegyen, azonban ehhez tartozó kötelezettségeit a vállalat jelenleg nem tartja be, ezáltal alapjaiban sérti az utasok és a nem szerződött taxis vállalkozók jogait is.
A BKIK a fővárosi vállalkozók képviseletében levélben fordult a BA Zrt. vezérigazgatójához, hogy a korábban szerződésben vállalt kötelezettségeinek tegyenek eleget, és ehhez segítséget ajánlott. Ellenkező esetben a kamara kiáll amellett, hogy adják vissza a ferihegyi droszt kezelői jogát a fővárosnak - írja közleményében a BKIK. (MTI)