A hazai kedvenc ismét a Qatar Airways

Újra a Qatar Airways állhat a dobogó legfelső fokán, a legnagyobb magyar online repülőjegy-forgalmazó által szervezett „Az Én Légitársaságom 2013” elnevezésű független megmérettetésben. A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. felhívására a hazai légi utasok második alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról.

A repjegy.hu oldalon lezajlott felmérés résztvevői 3.150 értékelést adtak le, és 936-an szöveges élménybeszámolót is megosztottak. A tavalyi évhez képest több mint 50%-os növekedés az értékelések számában visszaigazolja, hogy mennyire fontos az utazóknak a kényelmes és jó menetrenddel történő utazás.

A meghirdetett négy kategóriában (légiutaskísérő, fedélzeti ellátás, menetrend, ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 697-en választották a Wizz Airt illetve 405-an pontozták az ír Ryanairt, őket pedig a német Lufthansa követi 272 értékeléssel. Összességében pedig 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták.

„Ugyan a legtöbb szavazat a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A mosolygós és segítőkész légi utaskísérő és a minőségi fedélzeti ellátás fontosabb az alacsony repülőjegy áraknál - legalábbis a 2013-as egész éves felmérés eredményei ezt igazolják" – mondta el Habóczki Zsolt, a Weco-Online Kft. ügyvezető igazgatója.

Először a négy kategória díjazottjait ismertették. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutaskísérőkkel a Jet2.com fedélzetén találkozhatunk (4,70 ponttal), de csak egy hajszállal lett ezüstérmes a Qatar Airways (4,69). Az utasok a görög vendégszeretet emelték még ki: harmadik helyen az Aegean Air (4,63) végzett.

A pontos és rugalmas menetrend, az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez cseppet sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategóriában holtversenyben első helyen végzett Finnair és Austrian Airlines (4,60). A tavalyi kategória-második Qatar most a dobogó harmadik fokára csúszott (4,58).

Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem termett sok babér a fapados légitársaságoknak az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén a Qatar Airways végzett (4,66), az Air Malta (4,58), és a holtversenyben harmadik Turkish Airlines és Norwegian Air Shuttle előtt (4,44).

A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, ami leginkább hosszú repülőúton lényeges. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át. Újra második lett a Qatar légitársaságot (4,69), őket követte a tavalyi kategória-győztes Turkish Airlines (4,68).

Dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője szerint az utasok megunták a kísérleti nyúl szerepét, vagyis hogy rajtuk teszteljék, meddig bírnak sorban állni, mekkora helyre képesek behajtogatni magukat, vagy tudnak-e csomaggal a kézben elég gyorsan futni az átszálláskor. Nagyon reálisan látják az árak mögött lévő értéket, és felelősséggel választanak. Sem a szuper olcsó, de gyenge szolgáltatás, sem a túlárazott luxus nem nyerte el a magyar utasok elismerését.

Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2013” győztese a Qatar Airways lett, 4,65 ponttal. A második Turkish Airlines (4,54), a bronzérmes Emirates légitársaság 4,50 pontot kapott az utasoktól. 


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.