A hazai kedvenc ismét a Qatar Airways

Újra a Qatar Airways állhat a dobogó legfelső fokán, a legnagyobb magyar online repülőjegy-forgalmazó által szervezett „Az Én Légitársaságom 2013” elnevezésű független megmérettetésben. A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. felhívására a hazai légi utasok második alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról.

A repjegy.hu oldalon lezajlott felmérés résztvevői 3.150 értékelést adtak le, és 936-an szöveges élménybeszámolót is megosztottak. A tavalyi évhez képest több mint 50%-os növekedés az értékelések számában visszaigazolja, hogy mennyire fontos az utazóknak a kényelmes és jó menetrenddel történő utazás.

A meghirdetett négy kategóriában (légiutaskísérő, fedélzeti ellátás, menetrend, ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 697-en választották a Wizz Airt illetve 405-an pontozták az ír Ryanairt, őket pedig a német Lufthansa követi 272 értékeléssel. Összességében pedig 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták.

„Ugyan a legtöbb szavazat a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A mosolygós és segítőkész légi utaskísérő és a minőségi fedélzeti ellátás fontosabb az alacsony repülőjegy áraknál - legalábbis a 2013-as egész éves felmérés eredményei ezt igazolják" – mondta el Habóczki Zsolt, a Weco-Online Kft. ügyvezető igazgatója.

Először a négy kategória díjazottjait ismertették. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutaskísérőkkel a Jet2.com fedélzetén találkozhatunk (4,70 ponttal), de csak egy hajszállal lett ezüstérmes a Qatar Airways (4,69). Az utasok a görög vendégszeretet emelték még ki: harmadik helyen az Aegean Air (4,63) végzett.

A pontos és rugalmas menetrend, az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez cseppet sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategóriában holtversenyben első helyen végzett Finnair és Austrian Airlines (4,60). A tavalyi kategória-második Qatar most a dobogó harmadik fokára csúszott (4,58).

Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem termett sok babér a fapados légitársaságoknak az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén a Qatar Airways végzett (4,66), az Air Malta (4,58), és a holtversenyben harmadik Turkish Airlines és Norwegian Air Shuttle előtt (4,44).

A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, ami leginkább hosszú repülőúton lényeges. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át. Újra második lett a Qatar légitársaságot (4,69), őket követte a tavalyi kategória-győztes Turkish Airlines (4,68).

Dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője szerint az utasok megunták a kísérleti nyúl szerepét, vagyis hogy rajtuk teszteljék, meddig bírnak sorban állni, mekkora helyre képesek behajtogatni magukat, vagy tudnak-e csomaggal a kézben elég gyorsan futni az átszálláskor. Nagyon reálisan látják az árak mögött lévő értéket, és felelősséggel választanak. Sem a szuper olcsó, de gyenge szolgáltatás, sem a túlárazott luxus nem nyerte el a magyar utasok elismerését.

Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2013” győztese a Qatar Airways lett, 4,65 ponttal. A második Turkish Airlines (4,54), a bronzérmes Emirates légitársaság 4,50 pontot kapott az utasoktól. 


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.