A leghosszabb kis-Boeinggel jön a KLM

Mostantól a legnagyobb befogadóképességű Boeing 737-essel közlekedik a KLM holland légitársaság Amszterdam és Budapest között, hogy ki tudja elégíteni az egyre növekvő igényeket. A KLM-nél kétosztályos elrendezésben 189 utast képes elhozni a fedélzetén a leghosszabb „kis-Boeing”.

Pontosan és simán kedd délben a KLM Boeing 737-900 típusú gépe a Budapest Airporton. A gép telt házzal érkezett Amszterdamból, úgy hogy a holland légitársaság jól döntött, amikor a hivatalos menetrendben is ettől kezdve a 900-as változatú Boeing-et szerepelteti a budapesti járaton. A 189 személyes kapacitású KLM-gép business- és turista osztályú utasokat hozott Budapestre.

A KLM napi három járatot közlekedtet Budapest és Amszterdam között, ezek sorrendben 6.20-kor, 13.15-kor és 17.00-kor indulnak a magyar fővárosból. Emellett a KLM 100 %-os leányvállalata, a Transavia diszkont légitársaság is heti négyszer (hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap) közlekedik Budapest és Amszterdam között. A schipoli (Amszterdam) repülőtér Európa egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontja, a tavalyi évben 49,7 millió utas fordult meg a termináljain. Európa negyedik legnagyobb forgalmú légikikötőjét az utasok 41 %-a használja átszállási pontként, nem véletlen, hogy Schipolon keresztül szinte a világ minden pontjára el lehet jutni. 

A Boeing 737-900-as az amerikai repülőgépgyár leghosszabb törzsű (42,1 m, legnagyobb felszálló tömeg: 85 tonna) változata, amely tíz méterrel hosszabb, mint a legrövidebb, az egykori Malév által is használt 600-asnál (31,2 m, felszálló tömeg: 66 tonna). Míg a 600-as változat elrendezéstől függően 108-120 utast vehetett a fedélzetére, addig a leghosszabb törzsű 900-as változat akár 215 utassal is repülhet. Mindez nemcsak gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, hanem nagymértékben csökkenti a repülőszemélyzetek átképzésének költségeit is, hiszen a Boeing NG-család bármely tagjára (600-700-800 és 900) kiképzett pilóta automatikusan repülhet bármelyik altípussal. A KLM által most forgalomba állított legújabb, Boeing 737-900-as típusból eddig 52 darab készült, míg maga a 737-es gépcsalád az egyik legnépszerűbb a világ légiközlekedésében. A gyártás 1968-as beindítása óta nem levesebb, mint 7 251 darabot építettek – különféle változatokban (Classic, Next Generation) nem számítva a katonai célra készült gépeket.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.