Pontosan és simán kedd délben a KLM Boeing 737-900 típusú gépe a Budapest Airporton. A gép telt házzal érkezett Amszterdamból, úgy hogy a holland légitársaság jól döntött, amikor a hivatalos menetrendben is ettől kezdve a 900-as változatú Boeing-et szerepelteti a budapesti járaton. A 189 személyes kapacitású KLM-gép business- és turista osztályú utasokat hozott Budapestre.
A KLM napi három járatot közlekedtet Budapest és Amszterdam között, ezek sorrendben 6.20-kor, 13.15-kor és 17.00-kor indulnak a magyar fővárosból. Emellett a KLM 100 %-os leányvállalata, a Transavia diszkont légitársaság is heti négyszer (hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap) közlekedik Budapest és Amszterdam között. A schipoli (Amszterdam) repülőtér Európa egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontja, a tavalyi évben 49,7 millió utas fordult meg a termináljain. Európa negyedik legnagyobb forgalmú légikikötőjét az utasok 41 %-a használja átszállási pontként, nem véletlen, hogy Schipolon keresztül szinte a világ minden pontjára el lehet jutni.
A Boeing 737-900-as az amerikai repülőgépgyár leghosszabb törzsű (42,1 m, legnagyobb felszálló tömeg: 85 tonna) változata, amely tíz méterrel hosszabb, mint a legrövidebb, az egykori Malév által is használt 600-asnál (31,2 m, felszálló tömeg: 66 tonna). Míg a 600-as változat elrendezéstől függően 108-120 utast vehetett a fedélzetére, addig a leghosszabb törzsű 900-as változat akár 215 utassal is repülhet. Mindez nemcsak gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, hanem nagymértékben csökkenti a repülőszemélyzetek átképzésének költségeit is, hiszen a Boeing NG-család bármely tagjára (600-700-800 és 900) kiképzett pilóta automatikusan repülhet bármelyik altípussal. A KLM által most forgalomba állított legújabb, Boeing 737-900-as típusból eddig 52 darab készült, míg maga a 737-es gépcsalád az egyik legnépszerűbb a világ légiközlekedésében. A gyártás 1968-as beindítása óta nem levesebb, mint 7 251 darabot építettek – különféle változatokban (Classic, Next Generation) nem számítva a katonai célra készült gépeket.