A leghosszabb kis-Boeinggel jön a KLM

Mostantól a legnagyobb befogadóképességű Boeing 737-essel közlekedik a KLM holland légitársaság Amszterdam és Budapest között, hogy ki tudja elégíteni az egyre növekvő igényeket. A KLM-nél kétosztályos elrendezésben 189 utast képes elhozni a fedélzetén a leghosszabb „kis-Boeing”.

Pontosan és simán kedd délben a KLM Boeing 737-900 típusú gépe a Budapest Airporton. A gép telt házzal érkezett Amszterdamból, úgy hogy a holland légitársaság jól döntött, amikor a hivatalos menetrendben is ettől kezdve a 900-as változatú Boeing-et szerepelteti a budapesti járaton. A 189 személyes kapacitású KLM-gép business- és turista osztályú utasokat hozott Budapestre.

A KLM napi három járatot közlekedtet Budapest és Amszterdam között, ezek sorrendben 6.20-kor, 13.15-kor és 17.00-kor indulnak a magyar fővárosból. Emellett a KLM 100 %-os leányvállalata, a Transavia diszkont légitársaság is heti négyszer (hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap) közlekedik Budapest és Amszterdam között. A schipoli (Amszterdam) repülőtér Európa egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontja, a tavalyi évben 49,7 millió utas fordult meg a termináljain. Európa negyedik legnagyobb forgalmú légikikötőjét az utasok 41 %-a használja átszállási pontként, nem véletlen, hogy Schipolon keresztül szinte a világ minden pontjára el lehet jutni. 

A Boeing 737-900-as az amerikai repülőgépgyár leghosszabb törzsű (42,1 m, legnagyobb felszálló tömeg: 85 tonna) változata, amely tíz méterrel hosszabb, mint a legrövidebb, az egykori Malév által is használt 600-asnál (31,2 m, felszálló tömeg: 66 tonna). Míg a 600-as változat elrendezéstől függően 108-120 utast vehetett a fedélzetére, addig a leghosszabb törzsű 900-as változat akár 215 utassal is repülhet. Mindez nemcsak gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, hanem nagymértékben csökkenti a repülőszemélyzetek átképzésének költségeit is, hiszen a Boeing NG-család bármely tagjára (600-700-800 és 900) kiképzett pilóta automatikusan repülhet bármelyik altípussal. A KLM által most forgalomba állított legújabb, Boeing 737-900-as típusból eddig 52 darab készült, míg maga a 737-es gépcsalád az egyik legnépszerűbb a világ légiközlekedésében. A gyártás 1968-as beindítása óta nem levesebb, mint 7 251 darabot építettek – különféle változatokban (Classic, Next Generation) nem számítva a katonai célra készült gépeket.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.