A MUISZ álláspontja szerint az irodák széleskörű szolgáltatásaik ellenében önmagukban is jogosultak szolgáltatási díjat szedni, ráadásul a bíróság a hivatkozott ítéletben e kérdéssel nem is foglalkozott. A MUISZ véleménye szerint az erről kiadott közlemény valótlanságot állít. Az alábbiakban teljes terjedelmében közöljük az OFE elnökének írt levelet.
Tisztelt Elnök Úr !
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület 2006. március 24. napján közzétett sajtóközleménye szerint a MALÉV Rt. ellen indított perben a bíróság ítélete – többek között – kimondja, hogy jogosulatlan az utazási irodák gyakorlata, amely szerint a repülőjegy kiállítása után díjat szednek. A közlemény állításával szemben a Fővárosi Bíróság ítélete kizárólag a MALÉV Rt. tekintetében állapította meg, hogy a jegykiállításra vonatkozó szerződési feltétel tisztességtelen. Ebből következően a közlemény valótlan tényt állít, legfeljebb az OFE véleményét tartalmazza. Ez a közlemény így azt a hamis látszatot kelti, mintha az utazási irodák által alkalmazott szerződési feltételek és gyakorlat is tisztességtelen lenne. Ezzel szemben a tény az, hogy ilyen megállapítást a bíróság ítélete nem tartalmaz. Egyébként jogszerűen a bíróság ilyen következtetésre nem is juthatott volna, hiszen a perben utazási iroda nem volt peres fél, így az ítélet anyagi jogereje sem terjedhet ki perben nem álló felekre. A teljesség igényével megjegyezzük, hogy az utazási irodák a MALÉV Rt.-től teljesen eltérő szolgáltatásért állapítanak meg és szednek esetenként szolgáltatási díjat. A fentiek ismeretében kérjük a hivatkozott közlemény haladéktalan helyesbítését.
Budapest, 2006. április 3.
Tisztelettel: Molnár Gabriella elnök