A MUISZ szerint valótlanságot állít az OFE

Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke levelet intézett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) vezetőjének, Baranovszky Györgynek, amelyben azt kérte, hogy az OFE haladéktalanul helyesbítse az utazási irodák jogtalan jegykiállítási gyakorlatáról szóló sajtóközleményét.

A MUISZ álláspontja szerint az irodák széleskörű szolgáltatásaik ellenében önmagukban is jogosultak szolgáltatási díjat szedni, ráadásul a bíróság a hivatkozott ítéletben e kérdéssel nem is foglalkozott. A MUISZ véleménye szerint az erről kiadott közlemény valótlanságot állít. Az alábbiakban teljes terjedelmében közöljük az OFE elnökének írt levelet.

Tisztelt Elnök Úr !

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület 2006. március 24. napján közzétett sajtóközleménye szerint a MALÉV Rt. ellen indított perben a bíróság ítélete – többek között – kimondja, hogy jogosulatlan az utazási irodák gyakorlata, amely szerint a repülőjegy kiállítása után díjat szednek. A közlemény állításával szemben a Fővárosi Bíróság ítélete kizárólag a MALÉV Rt. tekintetében állapította meg, hogy a jegykiállításra vonatkozó szerződési feltétel tisztességtelen. Ebből következően a közlemény valótlan tényt állít, legfeljebb az OFE véleményét tartalmazza. Ez a közlemény így azt a hamis látszatot kelti, mintha az utazási irodák által alkalmazott szerződési feltételek és gyakorlat is tisztességtelen lenne. Ezzel szemben a tény az, hogy ilyen megállapítást a bíróság ítélete nem tartalmaz. Egyébként jogszerűen a bíróság ilyen következtetésre nem is juthatott volna, hiszen a perben utazási iroda nem volt peres fél, így az ítélet anyagi jogereje sem terjedhet ki perben nem álló felekre. A teljesség igényével megjegyezzük, hogy az utazási irodák a MALÉV Rt.-től teljesen eltérő szolgáltatásért állapítanak meg és szednek esetenként szolgáltatási díjat. A fentiek ismeretében kérjük a hivatkozott közlemény haladéktalan helyesbítését.

Budapest, 2006. április 3.

Tisztelettel: Molnár Gabriella elnök


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.