Az Aerosvit teljes nemzetközi járathálózatát átveszi az UIA

Átszervezési fázisba jutott a tavaly december végi csődkérelem után az ukrán AeroSvit légitársaság, amelynek keretében szinte teljes nemzetközi járathálózatát az ukrán UIA (Ukraine International Airlines) veszi át - írja a CAPA Centre for Aviation szakmai hírportál.

Az UIA legalább 30 nemzetközi desztinációra tesz szert, az AeroSvit pedig - ha túléli a csődeljárást - valószínűleg elsősorban, vagy teljes egészében belföldi légitársaságként működik tovább.

Az AeroSvit öt középtávú és öt távolsági nemzetközi desztináció megtartásával az üzleti eredményesség helyreállítását célzó átszervezés alatt is folytatni kívánja működését. Ezt azonban nehezíti, hogy az ellene indított eljárások keretében számos repülőgépét lefoglalták különböző repülőtereken.

Az AeroSvit a 2012. december 27-i állás szerint 4,27 milliárd hrivnya (403 millió dollár) tartozást halmozott fel hitelezőivel szemben. A 2012. szeptember 30-i állás szerint pedig aktíváinak összértéke 1,47 milliárd hrivnya (138,7 millió dollár).

Az AeroSvit 2012-ben indított, majd túlzottan ambiciózusnak bizonyult terjeszkedési programba bukott bele.

Az AeroSvit még 2012. december 28-i csődkérelme előtt bejelentette számos nemzetközi járatának átadását az UIA légitársaságának. Eredetileg 24 járat került volna át az UIA-hoz a 2013-as nyári menetrend kezdetével március végén. Az UIA azóta bejelentette, hogy további hat nemzetközi járatot vesz át az AeroSvittől januárban és februárban.

Az eredeti felállás szerint az UIA elsősorban nyugat-európai, az AeroSvit pedig főként kelet-európai célállomásokra repült. Kivétel a koppenhágai és a stockholmi AeroSvit-járat volt, ami szintén az UIA-hoz kerül át.

Az AeroSvit öt középtávú járatot kíván megtartani, a Kijevből induló moszkvai, szentpétervári, isztambuli és taskenti járatokat, valamint az Odesszából induló isztambuli járatot. Az öt legkifizetődőbb távolsági célállomás, Bangkok, Peking, Goa, Ho Si Minh-város és New York JFK megtartása azonban veszélybe kerülhet, mihelyt az UIA szert tesz első nagyhatósugarú repülőgépére.

Az UIA nem üzemeltetett távolsági járatokat, de tervezi járathálózata kiterjesztését távol-keleti célállomásokra. Ennek keretében öt Boeing 777-es géppel bővíti flottáját, melynek első példányát az idén márciusban állítja szolgálatba. Az AeroSvittől átvett Boeing 767-es gépeket pedig a 777-esek érkezésével párhuzamosan adja majd le.

Az AeroSvit légitársaság férőhely kapacitása jelenleg 84-16 százalékban oszlik meg a külföldi és a belföldi járatok között, az UIA esetében pedig az arány 79-21 százalék. Az AeroSvit külföldi járatain a férőhely kapacitás 64, 12 és 10 százalékban oszlott meg a kelet-európai, közel-keleti és délkelet-ázsiai desztinációk között. A csődeljárás után az AeroSvit esősorban a belföldi hálózatra összpontosít majd, míg az UIA szinte egyeduralkodó lesz a külföldi desztinációk kiszolgálásában.

Forrás: MTI


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.