Az Aerosvit teljes nemzetközi járathálózatát átveszi az UIA

Átszervezési fázisba jutott a tavaly december végi csődkérelem után az ukrán AeroSvit légitársaság, amelynek keretében szinte teljes nemzetközi járathálózatát az ukrán UIA (Ukraine International Airlines) veszi át - írja a CAPA Centre for Aviation szakmai hírportál.

Az UIA legalább 30 nemzetközi desztinációra tesz szert, az AeroSvit pedig - ha túléli a csődeljárást - valószínűleg elsősorban, vagy teljes egészében belföldi légitársaságként működik tovább.

Az AeroSvit öt középtávú és öt távolsági nemzetközi desztináció megtartásával az üzleti eredményesség helyreállítását célzó átszervezés alatt is folytatni kívánja működését. Ezt azonban nehezíti, hogy az ellene indított eljárások keretében számos repülőgépét lefoglalták különböző repülőtereken.

Az AeroSvit a 2012. december 27-i állás szerint 4,27 milliárd hrivnya (403 millió dollár) tartozást halmozott fel hitelezőivel szemben. A 2012. szeptember 30-i állás szerint pedig aktíváinak összértéke 1,47 milliárd hrivnya (138,7 millió dollár).

Az AeroSvit 2012-ben indított, majd túlzottan ambiciózusnak bizonyult terjeszkedési programba bukott bele.

Az AeroSvit még 2012. december 28-i csődkérelme előtt bejelentette számos nemzetközi járatának átadását az UIA légitársaságának. Eredetileg 24 járat került volna át az UIA-hoz a 2013-as nyári menetrend kezdetével március végén. Az UIA azóta bejelentette, hogy további hat nemzetközi járatot vesz át az AeroSvittől januárban és februárban.

Az eredeti felállás szerint az UIA elsősorban nyugat-európai, az AeroSvit pedig főként kelet-európai célállomásokra repült. Kivétel a koppenhágai és a stockholmi AeroSvit-járat volt, ami szintén az UIA-hoz kerül át.

Az AeroSvit öt középtávú járatot kíván megtartani, a Kijevből induló moszkvai, szentpétervári, isztambuli és taskenti járatokat, valamint az Odesszából induló isztambuli járatot. Az öt legkifizetődőbb távolsági célállomás, Bangkok, Peking, Goa, Ho Si Minh-város és New York JFK megtartása azonban veszélybe kerülhet, mihelyt az UIA szert tesz első nagyhatósugarú repülőgépére.

Az UIA nem üzemeltetett távolsági járatokat, de tervezi járathálózata kiterjesztését távol-keleti célállomásokra. Ennek keretében öt Boeing 777-es géppel bővíti flottáját, melynek első példányát az idén márciusban állítja szolgálatba. Az AeroSvittől átvett Boeing 767-es gépeket pedig a 777-esek érkezésével párhuzamosan adja majd le.

Az AeroSvit légitársaság férőhely kapacitása jelenleg 84-16 százalékban oszlik meg a külföldi és a belföldi járatok között, az UIA esetében pedig az arány 79-21 százalék. Az AeroSvit külföldi járatain a férőhely kapacitás 64, 12 és 10 százalékban oszlott meg a kelet-európai, közel-keleti és délkelet-ázsiai desztinációk között. A csődeljárás után az AeroSvit esősorban a belföldi hálózatra összpontosít majd, míg az UIA szinte egyeduralkodó lesz a külföldi desztinációk kiszolgálásában.

Forrás: MTI


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.