Az easyJet mozgósító felhívását kifejezetten a koppenhágai klíma csúcsra időzítette, melynek napirendjén a légiközlekedés is szerepel.
A repülőgép iparban a legjelentősebb fejlődési ugrásokat mindig a háborús időszakok generálták. A kormányzatok felelőssége, hogy a klímaváltozás „háborúja” jelentse a következő nagy ugrást a fejlesztések tekintetében. Andy Harrison az easyJet vezérigazgatója szerint: „a légiközlekedési szektornak átfogó megoldásra van szüksége. A kibocsátásokat illetően szigorú határértékek meghatározására van szükség és ezek minél korábbi bevezetésére.”
Ennek érdekében az easyJet azt javasolja, hogy:
• 2015-ig minden egyes újgyártású repülőgép feleljen meg az új szabályozásnak.
• 2024-ig a légitársaságok ne állíthassanak üzembe olyan új gépet a flottájukban, mely nem az új sztenderdek szerint működik.
• 2030-ig a légitársaságok egyáltalán ne működtethessenek olyan repülőgépeket, melyek nem megfelelőek a javasolt szabályozásnak.
2009-ben az easyJet azon kevés európai légitársaság közé tartozik, amely a válság elmúlt 12 hónapjában is nyereséggel tudott működni és a közeljövőben 33 új útvonallal bővíti hálózatát. Az easyJet novemberben 3,35 millió utast szállított, 12,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A gépek kihasználtsága 0,9 százalékkal 84,8 százaléka nőtt.
A kézipoggyásszal utazók után a légitársaság bevezette az online check-in lehetőséget a feladandó csomagokkal utazó utasok számára is. Az új szolgáltatást a www.easyJet.com honlapon keresztül érhetik el az utasok, a reptérre érkezve pedig csak egyszerűen leadják csomagjaikat a check-in beszállókártyáikkal együtt. Az új eljárás gyorsítja és stresszmentesíti a repülőtéri ügyintézést.