A DoT visszautasította az Air Serbia és az Etihad Airways kérelmét, a két légitársaság közösen indítana járatot Belgrádból az USA-ba, Abu Dhabi-n keresztül.
Kérelmük a Delta Airlines szemét szúrta, mivel indoklásuk szerint az út indokolatlanul hosszú - körülbelül 9640 km - lenne. Ezzel ellentétben ha egy európai országon keresztül indítanának járatot Belgrádból az USA-ba, az majdnem fele annyi idő lenne az utasok számára.
Jelenleg is nagy harc folyik az európai országok között, hogy hol legyen a köztes állomás Belgrád és az USA között.
Lehetne akár Berlinen keresztül is közös kód alatt repülő járatot indítani, mivel az airberlin részben szintén Etihad érdekeltség. Ám a Delta ezzel kapcsolatban is nemtetszését fejezte ki.
Az egész előtt értetlenül áll az Air Serbia, melynek Etihad Airways való frigyének részletei a szerb kormány ígérete szerint február második felében kerülhetnek nyilvánosságra. Az Etihad 49 százalékos részesedést szerzett január 1-jével az akvizíciót megelőzően JAT Airways-ként számos gondot maga előtt görgető szerb állami légitársaságban.
A látszólag a tulajdonosi viszonyok miatt is aggódó Deltának valamint az amerikai légitársaságokat védő DoT-nak a Centre for Aviation (CAPA) szerint inkább a közel-keleti légitársaságok és hub-jaik terjeszkedésével van baja, mivel azok folyamatos terjeszkedésükkel jelentős mennyiségű európai utast szippantanak el.