Címbeli kijelentésével a budapesti El Al képviseletet 3 éve vezető Váradi János igyekezett még egy év működést követően is eloszlatni sokak hamis képzeteit arról, hogy az UP az El Al fapadosa. „Van-e egy fapadosnak Váci utcai irodája, állandó reptéri személyzete?” - szegezte kérdését a workshopra összetódult meglehetős létszámú hallgatóságnak. Majd szólt arról, hogy utasaik még a legalapabb viteldíjért is kapnak vizet az út során, és felvihetnek egy 8 kilós kézipoggyászt, aminek a mérete miatt nem kekeckednek, amennyiben az kereke és füle miatt kicsit túllóg a földi kiszolgáló szigorú acélkeretén. „Nem szívatni akarjuk az utasokat” - mondta.
A légitársaság népszerűségét jól mutatja a Budapest Airport idei díjátadó gáláján az UP 2014 legjobban fejlődő légitársaságaként állt fel a dobogó tetejére. Az ok: a Ferihegy átlagos, 77%-os load factor-át meghaladva az izraeliek 91 százalékos kihasználtsággal röpködtek Tel Aviv és Budapest között. Összesen 128 ezer utast szállítottak hetente 11-szer közlekedő járataikon. Ezzel az útvonalon közlekedő összes utas kétharmadát vitte el az UP.
Fájdalom ugyanakkor - mint arra az El Al-nál fiatalemberként egy évet légiutas kísérősködő Ilan Mor, Izrael budapesti nagykövete is rámutatott, hogy a 128 ezerből mindössze 17 199 volt magyar utas. A vigasz, hogy ebben bőven benne van a fejlődés lehetősége, amire bizonyíték a tavalyi 5%-os kiutazó forgalomnövekedés. Hogy ez még tovább javuljon az utazási irodáknak (is) kell gyúrni a piacot. Plusz egy utas már biztos van idénre. „János engem már meggyőzött, hogy mennem kell Izraelbe” - tréfálkozott a nagykövet Váradi előadását követően. De félretéve tréfát, Mor szerint minden, a világra nyitott embernek egyszer az életben el kell látogatnia Izraelbe, ahol az ókor klasszikusnak számító csodái és vallásos témák mellett érdemes felemelkedni a sosem alvó Tel Aviv világvárosi szféráiba is. „A rosszról mindenki tud, emeljük ki a pozitívumokat” - kérte a nagykövet, utalva az országáról szóló vegyes hangvételű híradások turizmusra gyakorolt hatására. Javasolta a közös pontok keresését, mint amilyen például az Izrael államot megálmodó Herzl Tivadar személye.
A szakember szemével szintén közös pont a légitársaság tarifarendszerének, szolgáltatásainak csoportokhoz hangolása. Mint arról Váradi János tájékoztatott, csoportok esetében a 8 kilós kézi- és 23 kilós feladott poggyász benne van a viteldíjban, melyet teljes egészében ráér az utazás előtt 14 nappal kiegyenlíteni. Foglaláskor csupán a 100 eurós depozit fizetendő. Az utasok létszámát ráér 5 nappal az indulás előtt véglegesíteni, míg a létszám legfeljebb 10%-kal csökkenhet kötelezettségek nélkül.