„Az UP by El Al nem fapados!”

- szögezte le Váradi János, a Budapesten az El Al tevékenységét pont egy éve átvevő UP évfordulója alkalmából megrendezett izraeli workshopon. A szerdán, az Izraeli Kulturális Intézetben megrendezésre került eseményen az Izraelbe legnagyobb létszámban kiutaztó utazásszervezők, az MSE Tours, Chemol Travel, B. B. Tours, OTP Travel valamint a TS Tours és számos viszonteladó vett részt.

Címbeli kijelentésével a budapesti El Al képviseletet 3 éve vezető Váradi János igyekezett még egy év működést követően is eloszlatni sokak hamis képzeteit arról, hogy az UP az El Al fapadosa. „Van-e egy fapadosnak Váci utcai irodája, állandó reptéri személyzete?” - szegezte kérdését a workshopra összetódult meglehetős létszámú hallgatóságnak. Majd szólt arról, hogy utasaik még a legalapabb viteldíjért is kapnak vizet az út során, és felvihetnek egy 8 kilós kézipoggyászt, aminek a mérete miatt nem kekeckednek, amennyiben az kereke és füle miatt kicsit túllóg a földi kiszolgáló szigorú acélkeretén. „Nem szívatni akarjuk az utasokat” - mondta.

A légitársaság népszerűségét jól mutatja a Budapest Airport idei díjátadó gáláján az UP 2014 legjobban fejlődő légitársaságaként állt fel a dobogó tetejére. Az ok: a Ferihegy átlagos, 77%-os load factor-át meghaladva az izraeliek 91 százalékos kihasználtsággal röpködtek Tel Aviv és Budapest között. Összesen 128 ezer utast szállítottak hetente 11-szer közlekedő járataikon. Ezzel az útvonalon közlekedő összes utas kétharmadát vitte el az UP.

Fájdalom ugyanakkor - mint arra az El Al-nál fiatalemberként egy évet légiutas kísérősködő Ilan Mor, Izrael budapesti nagykövete is rámutatott, hogy a 128 ezerből mindössze 17 199 volt magyar utas. A vigasz, hogy ebben bőven benne van a fejlődés lehetősége, amire bizonyíték a tavalyi 5%-os kiutazó forgalomnövekedés. Hogy ez még tovább javuljon az utazási irodáknak (is) kell gyúrni a piacot. Plusz egy utas már biztos van idénre. „János engem már meggyőzött, hogy mennem kell Izraelbe” - tréfálkozott a nagykövet Váradi előadását követően. De félretéve tréfát, Mor szerint minden, a világra nyitott embernek egyszer az életben el kell látogatnia Izraelbe, ahol az ókor klasszikusnak számító csodái és vallásos témák mellett érdemes felemelkedni a sosem alvó Tel Aviv világvárosi szféráiba is. „A rosszról mindenki tud, emeljük ki a pozitívumokat” - kérte a nagykövet, utalva az országáról szóló vegyes hangvételű híradások turizmusra gyakorolt hatására. Javasolta a közös pontok keresését, mint amilyen például az Izrael államot megálmodó Herzl Tivadar személye.

A szakember szemével szintén közös pont a légitársaság tarifarendszerének, szolgáltatásainak csoportokhoz hangolása. Mint arról Váradi János tájékoztatott, csoportok esetében a 8 kilós kézi- és 23 kilós feladott poggyász benne van a viteldíjban, melyet teljes egészében ráér az utazás előtt 14 nappal kiegyenlíteni. Foglaláskor csupán a 100 eurós depozit fizetendő. Az utasok létszámát ráér 5 nappal az indulás előtt véglegesíteni, míg a létszám legfeljebb 10%-kal csökkenhet kötelezettségek nélkül.


Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között

Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között 

Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál

2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.