„Az UP by El Al nem fapados!”

- szögezte le Váradi János, a Budapesten az El Al tevékenységét pont egy éve átvevő UP évfordulója alkalmából megrendezett izraeli workshopon. A szerdán, az Izraeli Kulturális Intézetben megrendezésre került eseményen az Izraelbe legnagyobb létszámban kiutaztó utazásszervezők, az MSE Tours, Chemol Travel, B. B. Tours, OTP Travel valamint a TS Tours és számos viszonteladó vett részt.

Címbeli kijelentésével a budapesti El Al képviseletet 3 éve vezető Váradi János igyekezett még egy év működést követően is eloszlatni sokak hamis képzeteit arról, hogy az UP az El Al fapadosa. „Van-e egy fapadosnak Váci utcai irodája, állandó reptéri személyzete?” - szegezte kérdését a workshopra összetódult meglehetős létszámú hallgatóságnak. Majd szólt arról, hogy utasaik még a legalapabb viteldíjért is kapnak vizet az út során, és felvihetnek egy 8 kilós kézipoggyászt, aminek a mérete miatt nem kekeckednek, amennyiben az kereke és füle miatt kicsit túllóg a földi kiszolgáló szigorú acélkeretén. „Nem szívatni akarjuk az utasokat” - mondta.

A légitársaság népszerűségét jól mutatja a Budapest Airport idei díjátadó gáláján az UP 2014 legjobban fejlődő légitársaságaként állt fel a dobogó tetejére. Az ok: a Ferihegy átlagos, 77%-os load factor-át meghaladva az izraeliek 91 százalékos kihasználtsággal röpködtek Tel Aviv és Budapest között. Összesen 128 ezer utast szállítottak hetente 11-szer közlekedő járataikon. Ezzel az útvonalon közlekedő összes utas kétharmadát vitte el az UP.

Fájdalom ugyanakkor - mint arra az El Al-nál fiatalemberként egy évet légiutas kísérősködő Ilan Mor, Izrael budapesti nagykövete is rámutatott, hogy a 128 ezerből mindössze 17 199 volt magyar utas. A vigasz, hogy ebben bőven benne van a fejlődés lehetősége, amire bizonyíték a tavalyi 5%-os kiutazó forgalomnövekedés. Hogy ez még tovább javuljon az utazási irodáknak (is) kell gyúrni a piacot. Plusz egy utas már biztos van idénre. „János engem már meggyőzött, hogy mennem kell Izraelbe” - tréfálkozott a nagykövet Váradi előadását követően. De félretéve tréfát, Mor szerint minden, a világra nyitott embernek egyszer az életben el kell látogatnia Izraelbe, ahol az ókor klasszikusnak számító csodái és vallásos témák mellett érdemes felemelkedni a sosem alvó Tel Aviv világvárosi szféráiba is. „A rosszról mindenki tud, emeljük ki a pozitívumokat” - kérte a nagykövet, utalva az országáról szóló vegyes hangvételű híradások turizmusra gyakorolt hatására. Javasolta a közös pontok keresését, mint amilyen például az Izrael államot megálmodó Herzl Tivadar személye.

A szakember szemével szintén közös pont a légitársaság tarifarendszerének, szolgáltatásainak csoportokhoz hangolása. Mint arról Váradi János tájékoztatott, csoportok esetében a 8 kilós kézi- és 23 kilós feladott poggyász benne van a viteldíjban, melyet teljes egészében ráér az utazás előtt 14 nappal kiegyenlíteni. Foglaláskor csupán a 100 eurós depozit fizetendő. Az utasok létszámát ráér 5 nappal az indulás előtt véglegesíteni, míg a létszám legfeljebb 10%-kal csökkenhet kötelezettségek nélkül.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?