Algéria elsődleges turisztikai terméke a Szahara déli része. A különböző termállehetőségek kiaknázását több mint 200 forrás biztosítja, a nagy számú római kori emlék pedig a kulturális turizmusnak kedvez. A szegmens vonzerejének növelésére öt éven belül 140 milliárd dollárt fektetnek a turisztikai szektorba. A kormány tíz évre meghatározott stratégiája részeként a 2005-2015. közötti időszakban 120 ezer hotelágy megteremtése a cél. A befektetőknek kedvező feltételeket nyújtanak mindehhez: a beruházásokhoz ingyenesen biztosítják a közművesítést, az építés alatt adómentességet élveznek, és tíz évig nem kell nyereségadót fizetniük. Fontos tennivaló még a turisztikai szolgáltatások nemzetközi színvonalra emelése és a megfelelő szakember-képzés kialakítása. A következő öt évben 1200 kilométer autópályát is építenek. 2005-ben 1,4 millió turista érkezett az országba. A tavalyi évre vonatkozóan még nincsenek pontos adatok, előzetes becslések szerint megduplázódott a 2006-ban Algériába látogatók száma. Fő küldőpiacuk Franciaország (37%), ezt követi Tunézia, Németország, Olasz- és Spanyolország, de egyre jelentősebb részben érkeznek kínai és japán turisták is. A magyar utazási irodáknak nehéz értékesíteni Algériát: egyrészt a fennálló vízumkényszer miatt, másrészt – ahogy ez a kérdés a sajtótájékoztatón is felmerült – jelentős visszatartó erő a biztonság hiánya: Algéria a Magyar Külügyminisztérium által nem javasolt turisztikai desztináció. Erre válaszolva a miniszter elmondta: a nem ajánlott jelzés már nincs érvényben, ennek kapcsán egyeztetni fognak a Külügyminisztériummal, vízumot pedig 48 órán belül kap az igénylő. Algéria turisztikai kínálatával március 26-31. között a Taghitban megrendezésre kerülő 3. Szaharai Turisztikai Fesztiválon is megismerkedhetnek az odalátogatók.
Bemutatkozott Algéria
Pénteken az Algériai Demokratikus és Népi Köztársaság budapesti nagykövetségén Moussa Nourredine, turisztikai miniszter az ország turisztikai politikájáról és együttműködési lehetőségekről tájékoztatta a résztvevőket.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.