Algéria elsődleges turisztikai terméke a Szahara déli része. A különböző termállehetőségek kiaknázását több mint 200 forrás biztosítja, a nagy számú római kori emlék pedig a kulturális turizmusnak kedvez. A szegmens vonzerejének növelésére öt éven belül 140 milliárd dollárt fektetnek a turisztikai szektorba. A kormány tíz évre meghatározott stratégiája részeként a 2005-2015. közötti időszakban 120 ezer hotelágy megteremtése a cél. A befektetőknek kedvező feltételeket nyújtanak mindehhez: a beruházásokhoz ingyenesen biztosítják a közművesítést, az építés alatt adómentességet élveznek, és tíz évig nem kell nyereségadót fizetniük. Fontos tennivaló még a turisztikai szolgáltatások nemzetközi színvonalra emelése és a megfelelő szakember-képzés kialakítása. A következő öt évben 1200 kilométer autópályát is építenek. 2005-ben 1,4 millió turista érkezett az országba. A tavalyi évre vonatkozóan még nincsenek pontos adatok, előzetes becslések szerint megduplázódott a 2006-ban Algériába látogatók száma. Fő küldőpiacuk Franciaország (37%), ezt követi Tunézia, Németország, Olasz- és Spanyolország, de egyre jelentősebb részben érkeznek kínai és japán turisták is. A magyar utazási irodáknak nehéz értékesíteni Algériát: egyrészt a fennálló vízumkényszer miatt, másrészt – ahogy ez a kérdés a sajtótájékoztatón is felmerült – jelentős visszatartó erő a biztonság hiánya: Algéria a Magyar Külügyminisztérium által nem javasolt turisztikai desztináció. Erre válaszolva a miniszter elmondta: a nem ajánlott jelzés már nincs érvényben, ennek kapcsán egyeztetni fognak a Külügyminisztériummal, vízumot pedig 48 órán belül kap az igénylő. Algéria turisztikai kínálatával március 26-31. között a Taghitban megrendezésre kerülő 3. Szaharai Turisztikai Fesztiválon is megismerkedhetnek az odalátogatók.
Bemutatkozott Algéria
Pénteken az Algériai Demokratikus és Népi Köztársaság budapesti nagykövetségén Moussa Nourredine, turisztikai miniszter az ország turisztikai politikájáról és együttműködési lehetőségekről tájékoztatta a résztvevőket.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.