Bővít, ritkít és leépít a Malév

A Malév az általános gazdasági recesszió ellenére idén is, mintegy 1,5 milliárd forinttal jobb üzemi eredményt tervez a bázis évihez képest, meg kívánja tartani több mint 3 milliós utas számát és folytatja flotta-átalakítási programját.

A Malév Igazgatósága május 26-án jóváhagyta a légitársaság vezetése által kidolgozott idei évre szóló költségvetést, mely tartalmazza azokat a célokat és eszközöket, melyekkel a légitársaság a válság ellenére is mintegy 1,5 milliárd forinttal tudja javítani 2009-es üzemi eredményét.

A terv részleteiről Martin Gauss a légitársaság vezérigazgatója a sajtó képviselőinak adott tájékoztatást, melyben hangsúlyozta: „Az év hátra lévő részében a Malév flottájában, menetrendjében, kereskedelmi tevékenységében és létszámában is változtatni fogunk. Mindezek lehetővé teszik az ez évi eredményünk javítását a tavalyihoz képest, hosszabb távon pedig a nyereségessé válásunk előfeltételei.”

A flottával kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy a Malév tovább folytatja flotta-átalakítási programját, melynek keretében öt darab F70-esét leállítja és visszaadja a lízingcégnek, elérve ezzel, hogy a légitársaság gépparkja még az idén két típusból álljon: a flotta gerincét alkotó Boeing 737 Next Generation típusú gépekből és a regionális forgalmat bonyolító Q400-asból. Az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti a karbantartási és üzemeltetési költségeket, melyek kedvező hatásai a 2010-es esztendőben már érvényesülni fognak.

A menetrendben a nyáron indított új célállomások – Szentpétervár, Amman, Jászvásár – és a kilenc vonalon bevezetett járatsűrítések után újabb változásokat hajt végre a Malév. E szerint a téli időszakra öt járatát – Velencét, Podgoricát, Ljubjanát, Dublint és Genfet – felfüggeszti, valamint több vonalán  - Amszterdam, Kijev, Madrid, Párizs, Stuttgart, Zürich - csökkenti járatszámát. A járatok szüneteltetése és a járatszámok csökkentése a téli időszakban várható kisebb utazási igény miatt szükséges. Mindemellett azonban bővítésre is készül a légitársaság Bukarest, Hamburg, Helsinki,  Róma, Szaloniki, Tirana, Várna relációkban.

A légitársaság 2009-ben csaknem 52 ezer járatával több mint 3,1 millió utast fog szállítani és a tavalyihoz hasonló 65,6%-os férőhely-kihasználtságot céloz meg. A Malév erőteljesebb marketinggel és értékesítéssel tervezi növelni a légitársaság piaci részesedését és saját online jegyeladásának megduplázását célozta meg. Ezen túl a légitársaságnak eredményesebbé kell tennie az együttműködést mind az utazási irodákkal és egyéb utaztatókkal, mind pedig a vállalati ügyfelekkel.

A kereskedelmi célok megvalósulását több mindennel támogatja a légitársaság: a marketing büdzsé megduplázásával, rendszeres online kampányokkal, az úgynevezett Search Engine Marketinggel (mely lehetővé teszi, hogy ajánlatai az Interneten minél több kereső-portál megtalálja), új online foglalási rendszerrel, hatékonyabb hírlevél szolgáltatással, és azzal, hogy marketing kommunikációnkban minden eddiginél nagyobb szerepet kap a légi fuvarozó honlapja.

A kereskedelem megújítása, a menetrend és a flotta átalakítása mellett egy újabb létszámleépítésre is kényszerül a társaság, mely a vállalat szinte valamennyi területét érinteni fogja. A csoportos létszámleépítés részleteiről a légitársaság menedzsmentje az érdekképviseletekkel történő tárgyalásokat követően ad tájékoztatást.

A Malév az egész vállalatcsoportra kiterjedő, új költségcsökkentési projektet is elindított, melynek fő célja egy 5-8%-os megtakarítás elérése az üzemelési tevékenységben. A Malév költségvetése lehetővé teszi egy olyan irodaházba való költözést is, ahol a jelenleg a Lurdy házban dolgozók mellett azon munkatársak is helyet kapnak, akiknek nem kell feltétlenül a repülőtéri irodában dolgozniuk. A költözésre várhatóan 2010-ben kerül sor.

A légitársaság vezetése arra számít, hogy a költségvetésben rögzített intézkedések következetes végrehajtásával elérhető a Társaság üzemi eredményének további javítása. Ahogyan arról már Anatolij Ballo, a Malév elnöke a múlt hét keddi Igazgatósági ülést követően beszámolt, a testület felkérte a menedzsmentet egy három éves üzleti terv elkészítésére, melynek célja a Malév, mint magyar nemzeti légi fuvarozó nyereségessé tétele.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.