Bővít, ritkít és leépít a Malév

A Malév az általános gazdasági recesszió ellenére idén is, mintegy 1,5 milliárd forinttal jobb üzemi eredményt tervez a bázis évihez képest, meg kívánja tartani több mint 3 milliós utas számát és folytatja flotta-átalakítási programját.

A Malév Igazgatósága május 26-án jóváhagyta a légitársaság vezetése által kidolgozott idei évre szóló költségvetést, mely tartalmazza azokat a célokat és eszközöket, melyekkel a légitársaság a válság ellenére is mintegy 1,5 milliárd forinttal tudja javítani 2009-es üzemi eredményét.

A terv részleteiről Martin Gauss a légitársaság vezérigazgatója a sajtó képviselőinak adott tájékoztatást, melyben hangsúlyozta: „Az év hátra lévő részében a Malév flottájában, menetrendjében, kereskedelmi tevékenységében és létszámában is változtatni fogunk. Mindezek lehetővé teszik az ez évi eredményünk javítását a tavalyihoz képest, hosszabb távon pedig a nyereségessé válásunk előfeltételei.”

A flottával kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy a Malév tovább folytatja flotta-átalakítási programját, melynek keretében öt darab F70-esét leállítja és visszaadja a lízingcégnek, elérve ezzel, hogy a légitársaság gépparkja még az idén két típusból álljon: a flotta gerincét alkotó Boeing 737 Next Generation típusú gépekből és a regionális forgalmat bonyolító Q400-asból. Az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti a karbantartási és üzemeltetési költségeket, melyek kedvező hatásai a 2010-es esztendőben már érvényesülni fognak.

A menetrendben a nyáron indított új célállomások – Szentpétervár, Amman, Jászvásár – és a kilenc vonalon bevezetett járatsűrítések után újabb változásokat hajt végre a Malév. E szerint a téli időszakra öt járatát – Velencét, Podgoricát, Ljubjanát, Dublint és Genfet – felfüggeszti, valamint több vonalán  - Amszterdam, Kijev, Madrid, Párizs, Stuttgart, Zürich - csökkenti járatszámát. A járatok szüneteltetése és a járatszámok csökkentése a téli időszakban várható kisebb utazási igény miatt szükséges. Mindemellett azonban bővítésre is készül a légitársaság Bukarest, Hamburg, Helsinki,  Róma, Szaloniki, Tirana, Várna relációkban.

A légitársaság 2009-ben csaknem 52 ezer járatával több mint 3,1 millió utast fog szállítani és a tavalyihoz hasonló 65,6%-os férőhely-kihasználtságot céloz meg. A Malév erőteljesebb marketinggel és értékesítéssel tervezi növelni a légitársaság piaci részesedését és saját online jegyeladásának megduplázását célozta meg. Ezen túl a légitársaságnak eredményesebbé kell tennie az együttműködést mind az utazási irodákkal és egyéb utaztatókkal, mind pedig a vállalati ügyfelekkel.

A kereskedelmi célok megvalósulását több mindennel támogatja a légitársaság: a marketing büdzsé megduplázásával, rendszeres online kampányokkal, az úgynevezett Search Engine Marketinggel (mely lehetővé teszi, hogy ajánlatai az Interneten minél több kereső-portál megtalálja), új online foglalási rendszerrel, hatékonyabb hírlevél szolgáltatással, és azzal, hogy marketing kommunikációnkban minden eddiginél nagyobb szerepet kap a légi fuvarozó honlapja.

A kereskedelem megújítása, a menetrend és a flotta átalakítása mellett egy újabb létszámleépítésre is kényszerül a társaság, mely a vállalat szinte valamennyi területét érinteni fogja. A csoportos létszámleépítés részleteiről a légitársaság menedzsmentje az érdekképviseletekkel történő tárgyalásokat követően ad tájékoztatást.

A Malév az egész vállalatcsoportra kiterjedő, új költségcsökkentési projektet is elindított, melynek fő célja egy 5-8%-os megtakarítás elérése az üzemelési tevékenységben. A Malév költségvetése lehetővé teszi egy olyan irodaházba való költözést is, ahol a jelenleg a Lurdy házban dolgozók mellett azon munkatársak is helyet kapnak, akiknek nem kell feltétlenül a repülőtéri irodában dolgozniuk. A költözésre várhatóan 2010-ben kerül sor.

A légitársaság vezetése arra számít, hogy a költségvetésben rögzített intézkedések következetes végrehajtásával elérhető a Társaság üzemi eredményének további javítása. Ahogyan arról már Anatolij Ballo, a Malév elnöke a múlt hét keddi Igazgatósági ülést követően beszámolt, a testület felkérte a menedzsmentet egy három éves üzleti terv elkészítésére, melynek célja a Malév, mint magyar nemzeti légi fuvarozó nyereségessé tétele.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.