Az európai járattörlési hullámnak még az előszele érte Budapestet - mondta a hvg.hu-nak Valentínyi Katalin, a Budapest Airport szóvivője. Ez a gyakorlatban heti 10-15 járat törlését jelenti, illetve azt, hogy az európai reptereken tapasztalható munkaerő-hiány és sztrájkhelyzetek miatti járatkésések hatásait nem tudják kivédeni. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is okoz kihívásokat az utasszámhoz igazítottan megfelelő mennyiségű munkaerő biztosítása, azonban messze nem olyan súlyos a probléma, mint Európa más országaiban.
A késésekre mindenképp fel kell készülniük az utazóknak a szóvivő szerint, mivel a járatok résidőkkel közlekednek, amire a légiirányítóknál tapasztalható munkaerőhiány miatt van szükség. Ezt a helyzetet súlyosbítják az európai káosz miatti késések. Elmondása szerint éjszakai repülési tilalom ugyan nincs, azonban a késések miatt óhatatlanul is átcsúszik egyre több járat az éjszakai mélyalvási időszakban.
A szóvivő szerint sikerült megállapodniuk az egyik leginkább érintett nagy légitársasággal, ennek eredményeképp 19 járatot hoztak ki a késő esti időszakból. Pár társaság már jelezte, hogy további járatok esetében fordulhat elő, hogy belecsúsznak az éjszakai mélyalvási időszakba a késések miatt,és ezért előfordulhat járatritkítás. Azt még nem tudja a BA sem, hogyan kezelik majd a cégek ezt a helyzetet, és hogy milyen hatása lesz ennek a reptér forgalmára.
Beszélt arról is, hogy befejeződött a múlt heti poggyászkáosz után elrendelt belső vizsgálat. Az eredmények közlésével azonban a BA megvárná a hatósági vizsgálat lezárultát, mivel az a földi kiszolgálóhálózatot érinti, addig is ők csak a reptérüzemeltetési folyamatokat tudták áttekinteni.
Forrás: hvg.hu