A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív csoport által közösen szervezett tanácskozás bevezető előadásában Klenovszki János, az NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója az online vásárlási, fogyasztási és fizetési szokásokat mutatta be. Az online turisztikai piac jelentős potenciált hordoz magában, az online vásárlók üdülésre költenek a legtöbbet az interneten, és repülőjegy-vásárlásaik 45 százalékát az interneten intézik, derült ki az NRC kutatásaiból.
Mi várható el egy online foglalási rendszertől, és miben mérhető a rendszer sikere? – ezeket a kérdéseket boncolgatta Tornyossy András, a lastminute.com középkelet európai képviselője. A siker tényezői a szakember szerint a láthatóság, a tartalom, a kezelhetőség, az árak, az egyéb kondíciók és az ügyfélszolgálat. Egy sokak által vitatott, de mindenképpen működő vírusvideóval, a budapesti Easyhotel meghökkentő klipjével kezdte előadását Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM divízióvezetője, hogy bemutassa, hazánkban is egyre inkább teret nyernek az olyan új online eszközök, mint a vírus- és gerillakampányok vagy a WOM (word of mouth). Utóbbira kiváló lehetőséget nyújtanak különféle videomegosztó és élménybeszámolókat összegyűjtő portálok.
A PPC kampányokkal kapcsolatban 7 + 1 tippet és trükköt, valamint egy esettanulmányt osztott meg a hallgatósággal Keresztúri Gergely, a Kirowski keresőmarketing- üzletága, az IProspect igazgatója. Az előadásban kitért többek között a kulcsszókutatás, a megfelelő landing page és a hatékonyságmérés fontosságára is. A délutáni első előadáson keresőoptimalizálási tippeket hallhattak a résztvevők. Mijazaki Jun, a Neo Interactive SEO divízójának vezetője gyakorlati ötleteket is adott ahhoz, hogyan legyen egy cég látható a világhálón.
A dynamic packagingről Boda László, a Galileo Hungary informatikai igazgatója tartott előadást, aki bemutatta annak az utastípusnak (free independent traveller) a jellemzőit is, aki az utazás egyéni szervezését preferálja.
Az előadások sorát Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkárának prezentációja zárta az online reklámozás jogi korlátairól. (Erről a témáról bővebben.)
A délutáni kerekasztal-beszélgetés során élénk vita alakult ki többek között a Sterling légitársaság csődje kapcsán arról, kinek kell hazahozni a külföldön rekedt utast hasonló esetben, ha dynamic packaging keretében foglalta az utat valamelyik utazási iroda honlapján, illetve hogy szervezett utak esetében miért hárul az összes felelősség a tour operatorokra, és hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. Gyenizse Dorottya, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai államtitkárságának jogtanácsosa a legtöbb kérdésre nem tudott választ adni, mert ezek olyan, függőben lévő kérdések voltak, amelyekre legfeljebb Brüsszelből kaphatjuk meg a választ. Addig is arra buzdította a szakmát – amit a pódiumon Tornyossy András, Boda László, valamint Pozsonyi György, az Útisúgó fejlesztési igazgatója képviselt –, hogy vessenek fel minél több kérdést, és gondolkozzanak együtt a megoldáson. Ismét szóba kerültek az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok hiányosságai vagy következetlenségei, amelyet a kerekasztal-beszélgetés előtt tartott előadásában Markovich Réka vetett fel.
A konferencia előadásai ide kattintva letölthetők.