Digitális kommunikáció

Nagy sikerrel, közel száz résztvevővel zajlott le október 30-án a Turizmus Akadémia sorozat második konferenciája, amelyen az érdeklődők átfogó képet kaphattak az online vásárlási szokásokról, hasznos információkkal gazdagodhattak a digitális kommunikációról, a PPC-kampányokról és a keresőoptimalizálásról.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Turizmus Trend és a Kreatív csoport által közösen szervezett tanácskozás bevezető előadásában Klenovszki János, az NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója az online vásárlási, fogyasztási és fizetési szokásokat mutatta be. Az online turisztikai piac jelentős potenciált hordoz magában, az online vásárlók üdülésre költenek a legtöbbet az interneten, és repülőjegy-vásárlásaik 45 százalékát az interneten intézik, derült ki az NRC kutatásaiból.

Mi várható el egy online foglalási rendszertől, és miben mérhető a rendszer sikere? – ezeket a kérdéseket boncolgatta Tornyossy András, a lastminute.com középkelet európai képviselője. A siker tényezői a szakember szerint a láthatóság, a tartalom, a kezelhetőség, az árak, az egyéb kondíciók és az ügyfélszolgálat. Egy sokak által vitatott, de mindenképpen működő vírusvideóval, a budapesti Easyhotel meghökkentő klipjével kezdte előadását Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM divízióvezetője, hogy bemutassa, hazánkban is egyre inkább teret nyernek az olyan új online eszközök, mint a vírus- és gerillakampányok vagy a WOM (word of mouth). Utóbbira kiváló lehetőséget nyújtanak különféle videomegosztó és élménybeszámolókat összegyűjtő portálok.

A PPC kampányokkal kapcsolatban 7 + 1 tippet és trükköt, valamint egy esettanulmányt osztott meg a hallgatósággal Keresztúri Gergely, a Kirowski keresőmarketing- üzletága, az IProspect igazgatója. Az előadásban kitért többek között a kulcsszókutatás, a megfelelő landing page és a hatékonyságmérés fontosságára is. A délutáni első előadáson keresőoptimalizálási tippeket hallhattak a résztvevők. Mijazaki Jun, a Neo Interactive SEO divízójának vezetője gyakorlati ötleteket is adott ahhoz, hogyan legyen egy cég látható a világhálón.

A dynamic packagingről Boda László, a Galileo Hungary informatikai igazgatója tartott előadást, aki bemutatta annak az utastípusnak (free independent traveller) a jellemzőit is, aki az utazás egyéni szervezését preferálja.

Az előadások sorát Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkárának prezentációja zárta az online reklámozás jogi korlátairól. (Erről a témáról bővebben.)

A délutáni kerekasztal-beszélgetés során élénk vita alakult ki többek között a Sterling légitársaság csődje kapcsán arról, kinek kell hazahozni a külföldön rekedt utast hasonló esetben, ha dynamic packaging keretében foglalta az utat valamelyik utazási iroda honlapján, illetve hogy szervezett utak esetében miért hárul az összes felelősség a tour operatorokra, és hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. Gyenizse Dorottya, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai államtitkárságának jogtanácsosa a legtöbb kérdésre nem tudott választ adni, mert ezek olyan, függőben lévő kérdések voltak, amelyekre legfeljebb Brüsszelből kaphatjuk meg a választ. Addig is arra buzdította a szakmát – amit a pódiumon Tornyossy András, Boda László, valamint Pozsonyi György, az Útisúgó fejlesztési igazgatója képviselt –, hogy vessenek fel minél több kérdést, és gondolkozzanak együtt a megoldáson. Ismét szóba kerültek az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok hiányosságai vagy következetlenségei, amelyet a kerekasztal-beszélgetés előtt tartott előadásában Markovich Réka vetett fel.

A konferencia előadásai ide kattintva letölthetők.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.